Sygnał od Czytelnika. Samochody stoją w korku na Drodze Męczenników Majdanka. „Wszystko przez buspas” (wideo)

Droga Męczenników Majdanka w poniedziałek rano stanęła w korku. Od czytelnika otrzymaliśmy nagranie całej sytuacji, jak pisze, wszystkiemu winne są buspasy.

Kierowcy nie szczędzą gorzkich słów pod adresem projektantów nowego rozwiązania na ul. Droga Męczenników Majdanka. Od poniedziałkowego poranka ulica stanęła w korku. Winą za całą sytuację na ulicy nasi Czytelnicy obarczają pomysłodawcę utworzenia na niej buspasów.

Około godziny 8 korek w kierunku skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Krańcową sięgał skrzyżowania z ul. Wolską, Fabryczną i Łęczyńską.

– Ulica została przebudowana i zamiast sprawniej się po niej poruszać, wszyscy stoją w korku. To jakieś nieporozumienie – napisał do nas jeden z Czytelników.

– Masakra i tyle. Lublin miasto inspiracji – napisał pan Arkadiusz.

Wraz z zakończeniem przebudowy ronda przy Gali, wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na Drodze Męczenników Majdanka w Lublinie. Na odcinku od ul. Grabskiego do skrzyżowania z ul. Łęczyńską powstały buspasy. Dla autobusów i trolejbusów przeznaczone zostały skrajne prawe pasy jezdni w obu kierunkach. Oznacza to, że pozostali kierowcy mają do dyspozycji już nie po dwa, lecz po jednym pasie jezdni. Z buspasów dozwolony jest tylko skręt w prawo.

Jest to kolejne w Lublinie miejsce, gdzie zdecydowano się wprowadzić oddzielne pasy jezdni dla pojazdów komunikacji miejskiej. Buspasy znajdują się także m.in. na al. Tysiąclecia od ronda przy zamku do targowiska Bazar, wzdłuż ul. Muzycznej, czy też w rejonie skrzyżowania ul. Jana Pawła II z ul. Armii Krajowej. Są to jednak krótkie odcinki, a buspas na Drodze Męczenników Majdanka jest najdłuższym w mieście.

Na nagraniu poranny korek na Drodze Męczenników Majdanka

(fot. wideo nadesłane Arkadiusz – dziękujemy!)

Zobacz również

130 komentarzy

  1. Jak nie pasuje to rowerem,MPK lub na piechote zasuwać maruderzy..!!

    • Nie pasuje!! I takie traktowanie społeczeństwa jak stada baranów zapędzanych do MPK odbije się czkawką w najbliższych wyborach „rządzącym”…

      • Sprawa jest całkiem prosta. Żeby dostać unijne dofinansowanie na takie inwestycje (a to duża kasa), to nie może być „normalna” ulica. Musi być eko. Buspasy, linia trolejbusowa itp. Cała tajemnica.

    • Jeszcze taxi się podłączyło

    • I bardzo dobrze .
      Jeżdzisz autem i lamentujesz , ale to że pasażerowie tyle lat kisnęli w autobusach poprzez to że „ty” robiłeś korki swoim autem , to tego nie widziałeś ?
      To teraz marudo „ty” stój i patrz wkur….ny(a) co chwila na zegarek .

      • Pasażerowie będą dalej kisnąć w autobusach, jak nie tu to tam. A korków na tej części Męczenników Majdanka nie było, więc argument z du.y.

    • Spróbuj wsiąść do MPK o tej porze. Komunikacja miejska w godzinach szczytu jest całkowicie niewydolna. I co niby dają te buspasy skoro podróżujesz w gorszych warunkach niż bydło. Próbowałem wysyłać moje dzieci do szkoły „zbiorkomem” jak to neomarksiści lubią nazywać. I po kilku przykrych sytuacjach skończyło się na tym, że wróciłem do odwożenia ich własnym samochodem.

    • Bus pasy na Kraśnickiej, S.pracy, Witosa, J. Pawła, Orkana, Zana, Głęboka, Racławickie, Kompozytorów,Poligonowa i wiele innych też by się przydało.

    • Jak Ci nie będzie pasować, że obok twojej chaupy postawią maszt GSM to też Ci napiszemy, że jak nie pasuje, to zmień miejsce zamieszkania. A to tylko jeden z przykładów, który pewnie by Ci nie podszedł.
      Załatwianie dobra mniejszości kosztem wiekszości to nic innego jak powrót do nawyków z PRL, zdanie obywateli już się nie liczy.

  2. Super, że teraz my jadący autobusem rach ciach śmigniemy szybko do pracy, bez stania w korku! Kiedyś też jeździłam samochodem, zrezygnowałam parę lat temu, po wprowadzeniu strefy parkowania, ponieważ podroż autem stała się nieopłacalna. Na szczęście mam stacjonarna pracę i nie potrzebuję auta w ciagu dnia. Myślę, że gdyby każdy kto ma podobnie (czyli cały dzien pracy spędza głównie w jednym obiekcie i nie potrzebuje samochodu) zrezygnowałby z własnego auta na rzecz komunikacji miejskiej to korki byłby znacznie mniejsze i szybciej dojedzie do celu dzięki buspasom. pozdrawiam

    • „na szczęście mam stacjonarną pracę”… a reszta (z dziećmi, towary, usługi itp) niech stoi w korku… typowa mentalność polaczka… Niech szlak trafi takich jak ty i całe to ku..wskie „miasto” z buspasami!

      • weź relanium, by na spokojnie przeczytać co napisałam – właśnie z myslą o wszystkich innych którzy nie mogą obyć się bez auta w ciągu dnia, cała reszta powinna tak jak ja przesiąść się do autobusu 🙂 by był mniejsze korki, byś ty mógł w spokoju przejechać przez miasto. Głupio wygląda teraz to twoje chamstwo wobec mnie co? doczekam się przeprosin?:) miłego dnia

        • Jeśli Ci czasu nie szkoda to jeździj sobie MPK, bo dla mnie to spora różnica dojechać do pracy w 15 minut zamiast 50 (wliczając w to czekanie na autobus). Pomijając już fakt że nie musze się cisnąć w tych bydlęcych wagodach, zmniejszam rysyko ze mnie ktoś zarazi jakaś grypą i nie namarznę się. Nie musisz mnie i wielu innych przekonywać, a miasto przez buspasy nie musi zmuszać do korzystania z autobusów, nie każdy jak widac ma ochotę na takie „atrakcje”.

      • @dante, twój komentarz w rzeczywistości brzmi tak: „Pierdłem, bekłem, lecz chamstwa nie zniesę!”

      • dante, ty weź sobie relanium albo inne ziółka, by spokojnie przeczytać mój komentarz. Już? to przeczytaj jeszcze raz i racz zrozumieć, że zamiast rzucać przekleństwa powinieneś podziekować mi i innym osobom, które przesiadły się do autobusu, bo nie robimy jeszcze większych korków swoimi brykami nie? wyraźnie napisałam, że kto może ” ma na szczęście stacjonarną pracę” jak ja, ten powinien z auta zrezygnować, Wtedy będzie luźniej tym, którzy nie mogą, czyli tobie:) a jak będą buspasy to szybciej będzie jechać autobusem – czyli więcej osób się na nie zdecyduje, nadążasz? jakby wszyscy mieli bujać się po mieście swoimi samochodami to i 5 pasów by nie starczyło! więc wyluzuj i daj żyć innym bo nie tylko ty się liczysz ale ci jeżdzący MPK tez – do tej pory przez samochodziarzy i korki musiałam wychodzić do pracy wczesniej, teraz wiem, że szybko dojadę do celu – mam prawo się cieszyć. Namawiam do tego innych! twoja agresja i chamstwo jest totalnie nieuzasadnione, karma wraca uważaj, zatem miłego dnia

      • Dante pomogę Ci. Przeczytaj jeszcze raz. Powoli „Myślę, że gdyby każdy kto ma podobnie (czyli cały dzien pracy spędza głównie w jednym obiekcie i nie potrzebuje samochodu) zrezygnowałby z własnego auta na rzecz komunikacji miejskiej to korki byłby znacznie mniejsze i szybciej dojedzie do celu dzięki buspasom.” Jak Ci się udało to jeszcze raz przemyśl tą swoją mentalność. Bo problem jest w tym że właśnie Ci co nie muszą jechać codziennie autem jeżdżą nim najczęściej i nawet do sklepu 100 metrów.

  3. Brawo !! Czekamy na to samo rozwiązanie na al. Racławickich !!

  4. Sytuacja nie powinna nikogo zaskoczyć, bo była do przewidzenia od kiedy zapowiedziano te nieszczęsne buspasy.
    Po co ktoś je wymyślił na tej ulicy ?? Naprawdę trudno zgadnąć. Rozumiem buspasy tam gdzie wiecznie są korki i autobusy w nich tkwią. Ale po co buspas na ulicy gdzie nigdy korków niema i nie było??!!! Co on ma niby usprawnić???? Ruch który zarówno dla samochodów jak i dla komunikacji miejskiej był płynny??!! Dr. Mecz. Majdanka nigdy (poza wyjątkowymi przypadkami np. wypadek, czy święto 1 listopada) nie była zakorkowana. Wprowadzono więc buspasy i … zakorkowano tę ulicę ?? Po co ?? Komu i do czego to potrzebne??!! Jeśli tak ma wyglądać „usprawnianie ruchu” w mieście to ja dziękuję. Co za miasto ??? Albo wszędzie stawia się sygnalizacje, albo buduje buspasy tam gdzie one nie są potrzebne. Bez sensu, bez pomyślunku, bez koncepcji !!!

    • Kiedy wreszcie zrozumiecie, że buspasy mają tworzyć korki..!!?!?! Tym sposobem duża część osób kupi bilety MPK i nadal będzie płacić podatki za samochody, opłaty parkingowe itp… i biznes się kręci a ty stój jak ten ch..j na weselu… tzn przystanku marznąc lub w korku obgryzając paznokcie…
      Kiedy zwolennicy „przesiadania” się z samochodów do MPK zrozumieją że w wielu przypadkach nie da się zrezygnować ot tak z auta (dzieci, służbowe, towary, usługi, itp…)

      • Zenob masz rację, ale z tych co wymieniłeś to jest niecałe 50 procent. Większość może zrezygnować bez problemu ale się nie chce bo wygoda najważniejsza ale już korek tą wygodę im psuję to nagle każdy się wypowiada.

      • Kiedy zrozumiemy… może w tym samym czasie, kiedy zdamy sobie sprawę, że w dużych i średnich miastach miejsca na samochód dla każdego nie ma i nie będzie. Będzie tylko gorzej. W ostatnich latach dobudowa obwodnicy oraz BMC trochę odroczyła datę zapaści komunikacyjnej. Ale tylko o kilka lat.

    • Wczoraj przejechałem przez Majdanek i podobną miałem myśl, na przejezdnej do tej pory ulicy będą teraz korki. Rozumiem sens tworzenia takich pasów w ścisłym centrum miasta, czy nawet wyłączenia z ruchu ulic dla samochodów osobowych, ale tam ?

    • Wymogiem na pewno była pusta ekologia wymagająca projektowania buspasów wszędzie tam gdzie UE finansuje część inwestycji. Taki mamy klimat.

  5. Jechałem autobusem i nie stałem w korku.

  6. To przez samochody,a nie przez buspas.

  7. Wolę stać w korku niż jechać z ludźmi w MPK którzy smierdza, pchają się, a w lecie dusić się od braku klimatyzacji. NIC MNIE NIE PRZEKONA DO JAZDY TYMI SMRODAMI!

    • Skoro nadal tak uważasz, znaczy się, że jeszcze za mało w korkach sobie postałeś. Gdyby sprawnie działające służby parę razy wywiozły twojego szrota poza miasto, to byś fanem komunikacji miejskiej na 3 pokolenia wprzód został.

  8. Nie płakać iść na wybory i zmieniać proste???

  9. Ile to już razy pisałem! Niech każdy jeździ sobie czym chce. Niech każdy posiada sobie tyle rowerów czy samochodów ile chce. O ile jest im w stanie zapewnić miejsce postojowe.
    Jeżeli ktoś chce jechać własnym samochodem – niech jedzie. O ile robi to zgodnie z przepisami. Nikt jazdy nie zabrania. Nikt nie wprowadził zakazu ruchu tą drogą. Na tej drodze został zmieniona tylko organizacja ruchu, na taką, że pozostał tylko 1 zwykły pas ruchu.
    Z jakiej racji powinno być tych pasów więcej? Na 95% dróg nie ma pasów rowerowych. Czy rowerzyści domagają się pasów rowerowych na każdej drodze? Czy w przypadku istnienia już 1 pasa rowerowego, domagają się kolejnych? Kto tu jest roszczeniowy?

    • „Na 95% dróg nie ma pasów rowerowych. Czy rowerzyści domagają się pasów rowerowych na każdej drodze? Czy w przypadku istnienia już 1 pasa rowerowego, domagają się kolejnych? Kto tu jest roszczeniowy?”
      Ty nie widzisz różnicy?
      Ktoś zabrania rowerzystom poruszać się po „normalnych” pasach ruchu?
      To teraz pomyśl jeszcze raz.

      • Ktoś zabrania kierującym samochodami poruszać się po „normalnych” pasach ruchu?
        Z jakiej racji „samochodziarze” mają mieć więcej pasów ruchu niż pozostali użytkownicy.

        To teraz pomyśl jeszcze raz i odpowiedz na pytanie dlaczego w sytuacji, gdy jest po równo (1 buspas, 1 pas rowerowy, 1 pas zwykły), czegoś więcej domagają się właśnie samochodziarze?
        Dlaczego pasażerowie komunikacji miejskiej nie domagają się 2 buspasów?

        • Z prostego powodu, a najlepszym przykładem jest debilizm w postaci szeryfów blokujacych kończący się pas w jego połowie. Autobusów w ciągu godziny przejeżdża tamtędy powiedzmy, że 10, a przez czas kiedy komunikacja zbiorowa nie korzysta z tego pasa, ów pas leży odłogiem (a jak wiadomo w tym mieście inspiracji kilka linii potrafi odjechać z tego samego przystanku w tym samym czasie lub w odstępach jednej minuty – więc jeśli nawet chcesz się przesiąść i Twój autobus ma opóźnienie dosłownie minuty to najprawdopodobniej nie załapiesz się na przesiadkę do tego, który przyjedzie o czasie, ale wg. rozkładu jest na danym przystanku minutę później niż ten, którym Ty podróżujesz. W każdym razie nie o tym tutaj i teraz). Wracając do meritum pas leży odłogiem, bo przez debilizm nie mniejszy niż szeryfów, naszych włodarzy z dwóch pasów, z których można było korzystać na codzień, zrobił się jeden. 100 samochodów mających do dyspozycji tylko jeden pas (licząc średnio po 4 metry na samochód plus 1 metr odstępu pomiędzy nimi daje uwaga 500m długości, w przypadku, gdy te same auta mają do dyspozycji dwa pasy ta długość skraca się o połowę, co daje już 250 metrów dla całej kolumny na dwóch pasach. Do tego dochodzi korkowanie się skrzyżowań na poprzedzających i kolejnych przecznicach, bo nawet mając zielone światło nie wjedziesz na skrzyżowanie nie mając możliwości z niego zjechania. Dlatego to nie jest problem, który skupia się jedynie na DDM, ale stoi jeszcze Wolska, która i tak jest zakorkowana w godzinach szczytu, lewoskręt z Łęczynskiej w DDM, prawoskręt z Kunickiego w Wolską. Naprawdę mam wymieniać dalej czy w końcu zamieścić tu szkic, który dobitnie zobrazuje ludziom bez wyobraźni przestrzennej, że ten pomysł jest totalnie nie trafiony. Nie dość, że najpierw zrobiono kilka zupełnie niepotrzebnych sygnalizacji świetlnych, które z powodzeniem można było zastąpić rondami bez sygnalizacji, na odcinku od Łęczynskiej/Wolskiej aż do Krańcowej, to teraz dołożono jeszcze BUS pas ograniczający możliwość korzystania z pełnej szerokości tej arterii. Śmiem twierdzić, że idiotą musiałbyć ten, który znając sytuację, która ma miejsce na skrzyżowaniu Lubelskiego Lipca 80’/Piłsudskiego/Wolskiej wydał zgodę na zabranie jednego z pasów na DDM z przeznaczeniem na transport zbiorowy. Ów człowiek zupełnie nie posiada zdolności logicznego rozumowania i zmysłu przestrzennego. Poskutkowało to tym, co mamy na załączonym obrazku. Pozdrawiam.

        • Bo deb. w druga stronę to nie działa.
          Rowerzystom i komunikacji wolno się poruszać wszystkimi pasami ruchu, a „zwykłym” kierowcom nie wolno jeździć po DDR i BUS pasach. Wystarczy, czy narysować obrazek?

    • Bezedura wielka misiu Franiu. Roszczeniowość w tym wypadku nic do rzeczy nie ma, bo kierownicy i kierowniczki jak sam zauważyłeś zostali pozbawieni 50% drogi. Nie chcą niczego więcej ponad to co było przed przebudową. To chyba nie jest roszczeniowość w potocznym rozumieniu tego słowa.

      • Otóż to. Stan przed przebudową nie był stanem równowagi. Teraz panuje równowaga. Dla każdego po jednym pasie.

      • „Nie chcą niczego więcej ponad to co było przed przebudową.” – od dziesiątek lat układ DMM na tym odcinku się prawie nie zmieniał. Doszły nowe skrzyżowania a przy Majdanku zmniejszono szerokość jezdni – bardzo słusznie, bo ruch się uspokoił.
        Ale to, że przed 30 lat (albo więcej) obowiązywała taka organizacja ruchu nie znaczy, że dzisiaj (po 10-krotnym wzroście liczby samochodów w ciągu tych lat) ta organizacja ma wyglądać tak samo jak kiedyś. 30 lat temu krakowskie także było przejezdne. Było, ale nie jest i nie będzie. I bardzo dobrze.

  10. na świecie już dawno zrozumiano, że to poszerzanie dróg i budowa nowych generuje korki – nie na odwrót. mieszkając w mieście i mając do dyspozycji mpk, nie masz potrzeby jeździć do pracy autem – jest to jedynie twoja własna fanaberia. potrzebujesz mieć trzy auta w rodzinie – to nie dziw się, że pod nowym blokiem poza autami zaparkowanymi wszędzie gdzie się da, nie ma nic, nawet miejsca na przejście wózkiem. sami sobie urządzacie swój własny świat, zastanawia mnie tylko, co was do tego inspiruje. podejrzewam, że to jakaś grubsza dysfunkcja psychiczna, która zamiast upraszczać, nakazuje utrudniać, w imię zupełnie pokrętnie rozumianej „wygody”.

    • No popatrz ,,wtc,,. Na świecie jak piszesz poszerzanie dróg powoduje korki a u nas jest na odwrót właśnie. Bo chyba nie poszerzyli tej ulicy, nieprawdaż? Czyli co – świat się myli, a to my mamy przesr…ne, bo ktoś przeciętny inaczej stwierdził , że trzeba usprawnić ruch tą ulicą i ją zwęzić?

      • Czytasz ze zrozumieniem N? Wystarczy się przesiąść na komunikacje miejską i problem z głowy. Już nawet nie wspomnę jak kierowcy utrudniają normalnie autobusom włączenie się do ruchu. Co innego chodniki zawalone autami bo każdy wozi się autem i nie ma gdzie zaparkować więc staję gdzie może.

        • Chcesz się przesiadąć to się przesiadaj i przestań do tego namawiać i zmuszać innych!!! Zrobienie buspasów na tej drodze to zwykłe kretyństwo bo potrzeby ich budowania nie było. Tam autobusy nie stały w korkach. Korków nie było. Teraz są. Dla mnie jazda tymi huczącymi, telepiącymi śmierdziuchami w towarzystwie starych babek, które taranują wszystkich na drodze do fotela nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia. Mam płacić 3,40 za przejechanie 6 km do pracy, a później kolejne 3,40 na powrót. Teraz wychodzę z domu o 6.50 i o 7.00 jestem w pracy. Żeby doznać wątpliwej przyjemności przejechania MPK musiałbym wychodzić z domu o 6.00 i liczyć na to, że autobus się pojawi i łaskawie odjedzie o planowanej porze 6.12. 40 minut jazdy do pracy z felina na kalinę. Po pracy muszę czekać na autobus 30 minut na przystanku i jechać jeszcze dłużej niż rano. Na przystanek mam 10 minut szybkiego chodu. Może niech fanatycy jazdy MPK niech nie uszczęśliwiają na siłę tych, którzy nie podzielają ich miłości do tego czegoś. Niech miasto wytłumaczy może jak taka zmiana organizacji ruchu na tej ulicy wpisuje się w walkę o poprawę jakości powietrza!!!

  11. Czego tu się spodziewać po zmianie ograniczającej pojemność drogi – po wprowadzeniu bus-pasa na drodze mieści się blisko połowę mniej aut czyli korki staną się czymś naturalnym. Podobno jest to proces mający za zadania przeprowadzenie usprawnienie ruchu – sugeruję zatem konstruktorowi oddychać podczas biegania przez rurkę do pływania – szybko zrozumie, że mimo, że w tej rurce jest przepływ bliski laminarnemu to przekrój ogranicza ilość przepływającego powietrza – analogicznie na drodze na jednym pasie nie będzie sprawniejszego ruchu niż na dwóch pasach, gdzie choćby z faktu , że zmieści się więcej aut wielkość korków jest mniejsza.

    • Normalnie gieniusz-usprawnienie ruchu w mieście absolutnie nie oznacza usprawnienie ruchu OSOBÓWEK. Znowu tylko JA JA…JA. Buspasy mają powstawać i to jest jedyny słuszny kierunek, a utrata terytorium dla osobówek to jest i krzyk ich kierowców. Ci kierowcy którzy już zauważyli inne sposoby przemieszczania się po mieście i korzystają z nich nie widzą w tym problemu.

  12. Przecież już mamy buspasy w mieście 🙂 i są 1. puste 2. puste 3. puste i raczej niewiele pryspieszają ruch autobusów. 4. wkurzają wszystkich i nie wiadomo czemu mogą po nich jeździć taksówki a już np nie dostawczaki z chlebem. Jakieś uzasadnienie?

    • W mieście nie ma nawet 3km buspasów, a w cenrtum prawie wcale. Bus pasy nie stanowią nawet 1% głównych dróg. Masz bardzo duże problemy w porównywaniu wielkości.
      Pisząc, że w Lublinie są buspasy, równie dobrze mógłbyś napisać, że jesteś milionerem, ale masz majątek o wartości 5 złotych.

  13. A co z ludźmi którzy mieszkają poza miastem? Fajnie jest mieszkać „w mieście” i mówić, że zawsze można pojechać mpk. Mieszkając za miastem wybór jest taki, że można dojechać do pracy w 30 minut autem lub dojechać do granic miasta 15 minut, przesiąść się w mpk i z dwoma przesiadkami dojechać do pracy w godzinę. I to jeszcze tylko wtedy gdy osoba jedzie sama. A w międzyczasie jeśli musi odstawić dziecko do przedszkola to ma zarezerwować na dojazd do pracy 2 godziny?

    • „A co z ludźmi którzy mieszkają poza miastem?”
      Dla nich są na każdym wjeździe do miasta bezpłatne parkingi P&D. Usytuowane tuż przy stacji metra. Bilet całodzienny na metro kosztuje 6,40. Sieć przystanków jest tak gęsta, a kursowanie składów jest tak częste, że naprawdę dojechanie w dowolne miejsce nie stanowi najmniejszego problemu.
      Niestety ceny w euro i takie normalne warunki panują np. w Berlinie, a nie na naszym dzikim zachodzie Ukrainy…
      Dopóki w Lublinie zamiast marchewki (darmowe parkingi na wszystkich dużych wjazdach do miasta) będzie stosowany kij (zabierane pasy ruchu dla jedynie słusznej komunikacji), niezadowolenie społeczne będzie wzrastać. Oczywiście odbije się to personalnie na kierowcach komunikacji miejskiej, nie mówiąc o taxi.
      Pożyjemy, zobaczymy.

  14. Franiu ale ty farmazony (jak zwykle) 3.14tolisz. Popatrzmy – żona mnie prosi bym podjechał do jej mamusi żeby przywieźć jej coś. Potrzebuję z przystanku Fantastyczna dojechać na Bronowice na Puchacza. Wg strony jak dojade taki przejazd zajmie ok 40-45 min i wymaga przesiadki – 3.20 x 2 w jedną stronę. Potem z tobołkiem muszę wrócić. 3.20 x 2 i kolejne 45 min + dojście z przystanku (parking mam pod blokiem wewnątrz osiedla). Samochodem do teściów dojeżdżam (gdy Pawia była przejezdna) w ok 15 min no i paliwa na tym dystansie za 13 zł nie spalę… Gdzie tu sens i logika. Lublin jest tak malutkim miastem iż w nocy w ciągu 10 min można dojechać w każde miejsce. Za dnia gdy nie ma utrzymana jest płynność ruchu (czyli w zasadzie tam gdzie wyłączone są światła na rondach) 25 min to maksymalny czas przejazdu przez całe miasto.

    • No to skoro samochodem jest szybko, tanio i miło, to dlaczego co kilka dni na forum ludzie narzekają na korki i na to, że nie ma gdzie zaparkować oraz, że parkowanie jest zbyt drogie?
      Skoro jest tak dobrze samochodem, to dlaczego jest tak źle i „samochodziarzom” wszystkie zmiany usprawniające komunikację krytykują?
      A komunikacja to nie tylko komunikacja własnym samochodem. Są inne środki transportu.

      Co do twojego planowania podróży.
      Gdybyś kupował bilety 5 minutowe i kasował je co drugi przystanku – wyszłoby taniej. Bo bilety 2-godzinne, czy miesięczne można tylko wygrać na loterii – nie da się ich nabyć w kiosku czy biletomacie.

      Zrób teraz taką analizę, że staniem w korku oraz szukaniem miejsca do parkowania w kontrze do jazdy autobusem po buspasach na bilecie miesięcznym.

  15. Bo żeby poprawiła się sprawność przejazdu musi się też zmienić mentalność, a nie że każdy musi sobie samochodem cztery litery pod same drzwi podwieźć

  16. Bo buspasy to się dobudowuje nowe a nie wyznacza z istniejącego pasa. Na Jana Pawła II też co rano korek odkąd zrobili buspas. Ekologia po polsku-zamiast usprawnić przejazd dymiącym autom to się je spowalnia w mieście. Ale są mądrzejsi to niech usprawniają…

  17. Jak tylko powstał pomysł tego bus pasa to pisałem, ze tak będzie :]

    • No proszę kolejny specjalista najwyższej klasy gienialny nieszkolony a mądrzejszy od szkolonych. Takie cuda to tylko polska mentalnośc specjalność.

  18. Jeździmy buspasami i udajemy że nie widzimy policji. Obywatelskie nieposłuszeństwo. I nie przyjmować mandatów. Niech kierują sprawy do sądu. Już to widzę 10000 spraw dziennie. Walić system.

    • @Swojak nie skorzystam z tego pomysłu ale z biznesowego punktu widzenia byłyby żniwa dla wielu osób i instytucji 🙂
      Tym bardziej, że od ponad roku niezatrzymanie się do kontroli nie jest już wykroczeniem ale przestępstwem.
      Za to mandatów nie dają 🙂
      Zarobi adwokat… zarobi komornik… a i rząd będzie miał na rewaloryzację 500+…
      Powodzenia 🙂

      • Ja Was pogodzę.
        Jedziemy bus pasem i ZATRZYMUJEMY się do kontroli NA bus pasie. 🙂
        Jak sądzicie – korek na buspasie się nie zrobi?
        Oddelegują patrol Policji do stania na bus pasie?
        Zwłaszcza, że Policja NIE rekomendowała takiego rozwiązania w tamtym miejscu.
        Mnie zastanawia coś innego.
        Jaka jest LEGALNA metoda na wymuszenie likwidacji bus pasów?

  19. masakra wg pana Artura

    Przede wszystkim brawo dla czytelnika Arkadiusza za nadesłane zdjęcie i film (dla obu przypadków podany jest ten sam autor).
    Nie oceniam „buspasów” tylko konkretne zgłoszenie sygnalisty.
    Co widzimy na zdjęciu?
    Jeden samochód jadący w kierunku Majdanka.
    A na filmie?
    Pierwsza sekunda – cztery samochody stojące „na czerwonym”.
    Piąty samochód i kolejne dopiero dojeżdżają.
    W dziewiątej (ostatniej) sekundzie filmu widać w oddali poruszające się samochody od strony ul. Wolskiej.
    Chciałeś człowieku pokazać „masakrę” (słowa pana Artura) to było zrobić takie zdjęcia i film.

    Oprócz „buspasów” są również inne przyczyny korków w tym miejscu:
    1. Pierwszy dzień „roboczy” oczekiwanego otwarcia ul. Fabrycznej.
    Wielu kierowców na czas remontu wybierało inne trasy dojazdu niż „objazd” przez Wolską.
    Dzisiaj wielu z nich zdecydowało się powrócić i… często nie wiedzieli jak zachować się przy zmienionej organizacji ruchu.
    Przykładem skręty w prawo z pasa do jazdy na wprost.
    Bo nie wiedzieli czy i kiedy można wjechać na buspas aby skręcić w prawo?
    To niech odstawią samochód w bezpieczne miejsce (będą mniejsze korki) i zaczną czytać Przepisy o Ruchu Drogowym (może będzie troszkę bezpieczniej).
    2. Remont wiaduktu kolejowego i „zabranie” dwóch skrajnych pasów pod nim.
    Niby buspasów ale to oznacza, że również autobusy muszą zjechać na jedyny pas ruchu.
    3. Zbliżają się święta, przed którymi zawsze jest wzmożony ruch nie tylko w mieście.
    Na ulicach pojawia się wielu kierowców, którzy na co dzień nie mają potrzeby korzystania z własnego samochodu.
    I nie oszukujmy się. Ich styl jazdy (nie mam na myśli prędkości) również spowalnia ruch.

    A buspasy i komunikacja miejska?
    Nikt, nikogo do niczego nie zmusza.
    Z wielu komentarzy można wyczytać, że własnym samochodem i tak szybciej i wygodniej.
    Skoro nadal szybciej i wygodniej to w czym problem? 🙂

    • Przepraszam panie Arkadiuszu.
      Oczywiście miało być „masakra wg pana Arkadiusza”.
      Podobnie w tekście użyłem błędnie imienia Artur.

    • „Bo nie wiedzieli czy i kiedy można wjechać na buspas aby skręcić w prawo?”
      Regulują to jakieś przepisy, czy klasycznie występuje tam słowo typu „niezwłocznie”?

  20. Hit hitów, tam gdzie nie było korków tęgie głowy z magistratu postanowiły usprawniać ruch, a wyszło jak zwykle…

  21. Jeeezzz ilu tu mądrych ludzi…..tylko dlaczego Lublin to taka zakorkowana i zadluzona wieś na szarym końcu ,w statystykach, w stosunku do innych miast??? Hmmmmm…??? Przeciez to zadna metropolia. Male miasto a korki wszędzie????

  22. I bardzo dobrze że robią Bus Pasy! powinni zrobić jeszcze więcej mało tego powinni jeszcze dla osobówek wyłączyć część obszarów z ruchu!! a nie jakieś komentarze bo se w korku stoję i się spóźnię wstań wcześniej a nie na ostatnia chwilę to się nie spóźnisz jeden z drugim!

    popieram więcej bas pasów jestem na tak!!

  23. W takim razie skoro wymogiem remontu było stworzenie bus pasa, to niech bed, ie ale tylko tam gdzie był remont, czyli do skrzyżowania z łęczyńska

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8665zł -0.18%
    • GBP 5.0608zł -0.31%
    • EUR 4.5772zł -0.23%
    • CHF 4.2732zł 0.04%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach