Rusza rozbudowa kolejnej drogi krajowej. To część większej inwestycji

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w najbliższych latach rozbuduje 108 km drogi krajowej nr 74 od Janowa Lubelskiego do granicy z Ukrainą. Inwestycja podzielona jest na wiele odcinków, które są w różnym stopniu zaawansowania.

Rozpoczęły się prace związane z rozbudową drogi krajowej nr 74 pomiędzy Frampolem i Gorajcem. Na początek wykonawca, jakim jest konsorcjum firm: PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza, przystąpił do przygotowywania terenu. Obecnie prowadzona jest wycinka drzew. Wiosną mają ruszyć właściwe prace. Zgodnie z zawartą z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umową, ponad 7-kilometrowy odcinek trasy zostanie dostosowany do wymogów obowiązujących standardów dla drogi klasy GP, czyli głównej ruchu przyspieszonego.

Nawierzchnia ma mieć 7 metrów szerokości i zostanie wzmocniona aby przenosić obciążenia 115 kN/oś. Krzyżujące się z nią drogi publiczne i wewnętrzne również zostaną przebudowane. Dla obsługi ruchu lokalnego powstaną drogi zbiorcze, bezpieczeństwo użytkowników zapewnią bariery ochronne i oświetlenie. Poprawione zostanie również odwodnienie drogi. Prace mają się zakończyć jesienią 2020 roku.

Jest to część większej inwestycji, dzięki której rozbudowany zostanie 108 km tej trasy. Dzięki temu ciąg drogi krajowej nr 74 od skrzyżowania z trasą S19 na węźle Janów Lubelski Północ do granicy z Ukrainą zmieni się gruntownie. Powstaną obejścia trzech miejscowości, obecna droga zostanie poszerzona i przystosowana do ruchu ciężkich pojazdów.

-Ruszyły również przygotowania do przebudowy blisko 12-kilometrowego odcinka pomiędzy końcem planowanego obejścia Janowa Lubelskiego a początkiem obwodnicy Frampola. Dokumentację projektową opracuje Drogprojekt z Lublina. Prace w terenie zaplanowano na lata 2020-2022. Oferta tej samej firmy okazała się najkorzystniejsza na wytyczenie nowego przebiegu drogi krajowej nr 74 omijającego Janów Lubelski. Budowa zaplanowana na lata 2024-2026 – tłumaczy Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeżeli chodzi o inne odcinki tej trasy, trwają prace związane z opracowywaniem dokumentacji, która jest niezbędna do uzyskania decyzji środowiskowej dla ok. 6,7 km odcinka omijającego Gorajec. Jego realizacja została zaplanowana na lata 2023-2025. Na ukończeniu jest dokumentacja projektowa dla 10,3 km odcinka od końca obwodnicy Gorajca do Szczebrzeszyna, przy budowie którego prace ruszą za dwa lata. Zakończył się przetarg na opracowanie przebiegu ok. 4 km obejścia Szczebrzeszyna, którego realizację zaplanowano na lata 2024-2026.

-Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg na opracowanie dokumentacji od końca obejścia Szczebrzeszyna do Zamościa. Podpisaliśmy umowę z firmą ZDI na opracowanie dokumentacji dla odcinka od Zamościa do Miączyna, kończona jest też dokumentacja na przebudowę odcinka Jarosławiec – Miączyn. Jeszcze przed końcem roku ogłosimy dwa przetargi na opracowanie dokumentacji na przebudowę odcinka Horyszów – Hrubieszów oraz Hrubieszów – Zosin – dodaje Krzysztof Nalewajko.


(fot. GDDKiA)

Zobacz również

Komentarze wyłączone

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Klimat mazurskich jezior w Opolu Lubelskim, czyli impreza „Szanty i ryby”
Żniwowanie w skansenie: W lnianych strojach i z kosami w dłoniach ruszą do pracy
Pokazy symulatora dachowania oraz wystrzału poduszki powietrznej
Koncert Marcina Stycznia w Parku Dźwięków. Będą też zajęcia o ziołach
Muzyka, leżaki, jedzenie, kawa i napoje: Chillout Festiwal 2021