Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przelał oszustowi prawie 50 tys. złotych. Na „bezpieczne” konto

32-letni mieszkaniec powiatu tomaszowskiego przekonany o włamaniu na swoje konto bankowe, przelał na podane przez oszusta konto prawie 50 tys. zł. Sprawą zajmują się policyjni śledczy.

Tylko jednej doby tomaszowscy policjanci odnotowali kilka przypadków oszustw metodą „na pracownika banku”. Z przyjętych zawiadomień wynika, że do mieszkańców powiatu dzwoniły osoby podające się za pracowników banku z informacją o włamaniu na konta bankowe.

– Miało dochodzić do nieautoryzowanych transakcji na rachunkach bankowych klientów lub zaciągnięciu na ich dane kredytów różnej wysokości. Oszust nakłaniał rozmówców do przelania środków z konta na wygenerowane przez bank „bezpieczne” konto. Część z osób, która otrzymała takie telefony na szczęście w porę zorientowały się, że jest to próbą wyłudzenia danych i że pieniądze nie są zagrożone. Niestety w przypadku 32-letniego mieszkańca powiatu, doszło do utraty sporej gotówki. Mężczyzna uwierzył w historię o zagrożonych pieniądzach i nieautoryzowanej transakcji na jego koncie. Oszust nakłonił 32-latak do przelania blisko 50 tys. zł. na wygenerowane przez bank „bezpieczne” konto. Po wykonanym przelewie, mężczyzna zadzwonił na infolinię banku i utwierdził się w przekonaniu, że został oszukany – relacjonuje młodszy aspirant Małgorzata Pawłowska z tomaszowskiej Policji.

W sieci zachowaj ostrożność!

Policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o zaciągnięcie pożyczki lub dokonanie przelewu na wskazane przez niego konto w celu ochrony pieniędzy. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania. Jeżeli otrzymamy taki telefon, możemy być pewni, że to oszustwo!

11 komentarzy

  1. Jak frajer, to niech płacze.

Dodaj komentarz

Z kraju