Poniedziałek, 22 kwietnia 202422/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przeładowane „stonogi” o blisko 20 ton. Będzie spora kara

Dwa znacznie przeładowane zestawy wieloosiowe z ładunkami przewożonymi w kontenerach, zatrzymali inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie. Zamiast dopuszczalnych 40 ton, zespoły pojazdów ważyły odpowiednio 57 i 59 ton.

W nocy z soboty na niedzielę (10-11 lutego) na drodze ekspresowej nr 17, inspektorzy transportu drogowego zatrzymali do kontroli dwa wieloosiowe zestawy ciężarowe. Pojazdy należące do mławskich przewoźników transportowały po dwa kontenery z Gdańska do Lublina.

Wszystkie „stonogi” były przeładowane. Pierwszy z pojazdów ważył 57, a drugi 59 ton, zamiast dopuszczalnych 40 ton. W obu przypadkach doszło także do przeciążenia poszczególnych osi zestawu pojazdów. To nie koniec ujawnionych nieprawidłowości, gdyż w obu przypadkach stwierdzono liczne naruszenia z czasu pracy kierowców. Przy pierwszej kontroli naruszeń było aż 25, a przy drugiej 6. Jedna z naczep nie posiadała także ważnego badania technicznego.

Wobec przewoźników wszczęto postępowania w sprawie nałożenia maksymalnych kar pieniężnych, przewidzianych przepisami transportowymi. Suma kar pieniężnych i mandatów karnych wyniesie łącznie około 60 tys. złotych.

(Źródło: WITD)

12 komentarzy

  1. W Lublinie takim zestawem można zaparkować na chodniku, albo jeździć po deptaku. SM czy Policja udadzą, że nie widzą, a gdy już podejmą interwencję, to pouczą Pana Kierowcę.

  2. DziadTrans w akcji.

  3. Czas kontroli – noc z soboty na niedzielę. Nie spodziewali się panowie „przedsiębiorcy”.

  4. Czym jest 60 tysięcy, jak oni wpadną raz na kilkadziesiąt takich przejazdów i zarobią wielokrotność?
    Zamiast jednego ładunku każdy ma po dwa, a paliwa aż dwukrotnie więcej nie spalą. Więc marża na każdym kilometrze rośnie ponad-dwukrotnie.

  5. Mam nadzieję, że jak projektowali przeprawy i mosty w naszym kraju to inżynierowie nie budowali zgodnie z dopuszczalnymi normami ale brali pod uwagę naszych rodzimych Januszy z branży spedycji. Dziękuję

    • Mosty są zazwyczaj budowane tak, by wytrzymać tego typu „transporty” zaparkowane jeden za drugim, a nie tylko przejeżdżające. Tak wyglądają próby obciążeniowe przed odbiorem.
      Ale każdy projekt trzeba by rozpatrzeć indywidualnie, czy był zbudowany zgodnie ze sztuką…

  6. Jak wieźli jakiś ciężki sprzęt za Bug, to zostaną ułaskawieni przed zapłaceniem „kar pieniężnych i mandatów”.

  7. A stonoga nie w puerdlu

  8. kierowca tira, najmądrzejszy w całej wsi

  9. Żabkowy kustosz

    A później jadę swoim rumakiem fordem fusionem 1.4TDCI i dziwię się co mi tak telepie budą,a to wszystko przez tych łachmaniarzy psuja się nasze drogi 🤬🤬🤬

  10. znam gościa co wiózł 63 tony

Dodaj komentarz

Z kraju