Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

Sześć biur projektowych zainteresowanych fragmentem S17

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w ponownym przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.

Zestawienie ofert

Najniższa, złożona przez firmę Sweco Polska, ma wartość niespełna 4,5 mln zł. Najwyższą, na kwotę ok. 9 mln zł, złożyło konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra.

Sweco Polska – 4 497 612, 28 zł
Multiconsult Polska – 4 537 925,10 zł
TPF – 4 919 975,40 zł
Arcadis (lider), LENST (partner) – 6 223 800 zł
Promost Consulting – 6 934 604,70 zł
MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra (partnerzy) – 8 979 000 zł

Budżet GDDKiA: 3,3 mln zł

– To już drugie postępowanie, dotyczące wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego przez nas budżetu. Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu podejmiemy decyzję, co do dalszych działań – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Początek procesu inwestycyjnego

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, wraz z możliwymi wariantami przebiegu drogi, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz przygotowanie dokumentacji do przetargu w trybie Projektuj i buduj.

Dojazd do granicy

Odcinek, który trzeba zaprojektować będzie miał ok. 2 km długości. Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne, który jest obecnie w realizacji w systemie Projektuj i buduj, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne – Rawa Ruska. Obiekt będzie realizowany w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.

Celem inwestycji jest zwiększenie płynności ruchu pojazdów ciężarowych w obrębie przejścia granicznego i zapobiegnie tworzeniu się zatorów i kolejek pojazdów oczekujących na granicy. Wpłynie to także na poprawę bezpieczeństwa i komfort podróżowania kierowców pojazdów osobowych.

(Źródło: GDDKiA)

2 komentarze

  1. Tyle kasy biorą projektanci drogowi za projekt, a nie wiedzą, że chodnik w Wąwozie Rury szerokości 1,50m jest zdecydowanie za wąski na panujący tam ruch, albo tego, że jak się postawi słupki w sposób nieciągły, to „zaradny” kierowca wjedzie za nie.

  2. Jeszcze jedno rzecz w projektowaniu dróg jest bardzo interesujące. Zauważyć to mozna na przykładzie skrzyżowania BMC x Kraśnicka. Okazuje się, że dla 6 pasów jezdni + bariery rozdzielając miejsce się znajdzie. Na wąskie chodniki po obu stronach także.
    Ale miejsce na drogę rowerową (choćby z jednej strony) miejsca już nie starcza.

Dodaj komentarz

Z kraju