Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Powstaje nowy przystanek kolejowy w Lublinie. Za miesiąc wznowiony zostanie ruch do Dęblina (zdjęcia)

Przedstawiciel PKP PLK zapewnił, że w przyszłym miesiącu pierwsze pociągi wyjadą na modernizowany odcinek linii kolejowej pomiędzy Lublinem a Dęblinem. To będzie oznaczało również rychłe wznowieniu ruchu pasażerskiego.

Trwają prace związane z budową nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód. Powstaje on na wysokości osiedla Poręba, na szlaku kolejowym Lublin-Warszawa, w ramach modernizacji tej linii. Ma on zapewnić lepszy dostęp mieszkańcom tej części miasta do pociągów oraz szybsze i wygodniejsze podróże zarówno po Lublinie, regionie jak również w kierunku Warszawy. W ramach inwestycji, oprócz samego przystanku, budowane są dojścia, droga dojazdowa oraz przejście podziemne.

W poniedziałek zaprezentowany został postęp prac. W spotkaniu uczestniczyli m.in. wojewoda lubelski Przemysław Czarnek, pełnomocnik wojewody do spraw rozwoju infrastruktury kolejowej Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Arnold Bresch oraz radny województwa lubelskiego Konrad Sawicki.

Nowy przystanek ma już konstrukcję peronu wyspowego oraz przejście pod torami. Rozpoczął się montaż windy z tunelu na peron. Przygotowywana jest również budowa szerokiej, stumetrowej wiaty. Zamontowane w niej zostaną wygodne ławki i tablice informacyjne. Poza schodami, do przejścia podziemnego wybudowana zostanie pochylnia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Długi na 400 metrów peron pozwoli na postoje pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Zakończenie prac przewidziano w październiku.

Arnold Bresch z zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe wyjaśniał również, jak przebiega modernizacja linii kolejowej Lublin – Warszawa w naszym regionie. Na stacji Lublin budowany jest peron nr 3. Ułożono już ścianki, powstaje konstrukcja pod wiaty. Rozpoczęto budowę nowej krawędzi peronu nr 2. Widać strukturę tunelu od dworca do peronu nr 3. Zbudowano dwa szyby wind oraz wyjścia z tunelu na peron nr 2 i 3. Przygotowywana jest też dokumentacja do budowy toru, który połączy linię Warszawa – Lublin z linią Lublin – Stalowa Wola. Dzięki niej będą lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego dla kolei aglomeracyjnej. Pociągi towarowe jadące z północy na południe nie będą wjeżdżały na stację Lublin.

Od maja prowadzone są prace na odcinku Lublin – Dęblin. Zmienia się 17 stacji i przystanków. Układane są tory. W Puławach, Nałęczowie, Motyczu widać konstrukcje przejść podziemnych. Prace obejmują budowę obiektów inżynieryjnych, w tym 11 mostów, 9 wiaduktów i 4 przepustów. Pierwsze pociągi pojadą tym odcinkiem po 20 października. Ruch pasażerski ma być zaś wznowiony na przełomie września i października. Na początku składy będą kursowały jednym torem.

(fot. PKP, UW)

26 komentarzy

  1. Będzie z wielką pompą !!! W październiku pojedziemy na odcinku Lublin – Stasin 🙂

  2. Chłopy robią za 2000 3000 koła A ktoś buduje wille i.pensjonaty bo trzeba po to.zkoeniac kolejii

  3. Pokażcie tą drogę z Poręby, a nie schody prowadzące do Starego Gaju. Nie pokażecie? No pewnie, że nie, bo jej nie ma, tak samo jak i prac nad nią w tej chwili 🙂 Na pewno ktoś tam będzie chodził jesienią, zimą i na wiosnę po błocie czy sniegu, gratulacje! 😀 Peron w polu i w lesie, to dopiero sensacja 🙂

Z kraju