Podpisano umowę na budowę trasy S19 Lublin – Lubartów. „Nazwisko Adamczyk powinno być wymawiane z wielkim szacunkiem” (zdjęcia)
19:49 26-02-2021 | Autor: redakcja

W piątek w Niemcach podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem. W wydarzeniu wzięli udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów Piotr Patkowski, wojewoda lubelski Lech Sprawka, marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski a także lokalni samorządowcy.
Do ogłoszonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetargu przystąpiło 12 firm. Wygrała oferta złożona przez Mota-Engil Central Europe. Umowa o wartości 835,66 mln zł obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie niezbędnych decyzji i budowę ok. 23-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Lubartów Północ do węzła Lublin Rudnik, z rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Powstaną też m.in. cztery węzły drogowe, wiadukty, drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
– To ważne wydarzenie dla ziemi lubelskiej. Lubelszczyzna zasługuje na inwestycje. Jest droga, jest rozwój, jest nowoczesna sieć transportowa, jest rozwój kraju. Cieszę się, że możemy realizować przedsięwzięcia w każdym regionie naszego kraju. Polacy zasługują na dobre, bezpieczne drogi. Wybudujemy zwartą sieć komunikacyjną w naszym kraju. Dzisiaj mówimy o Via Carpatii, jakże ważnym projekcie. Obiecaliśmy Polakom Via Carpatię, i dzisiaj jest ona realizowana. Droga ekspresowa jest swoistym silnikiem rozwoju całych regionów. Via Carpatia to projekt międzynarodowy, to dzieło inwestycyjne, które napędzi rozwój gospodarczy całego regionu. Politycy zrobili to, co mieli do zrobienia. Dzisiaj sprawy w swoje ręce biorą inżynierowie i wykonawcy. Oddajemy wam naszą nadzieję, nadzieję Lubelszczyzny i Polaków, tych, którzy przez Polskę będą przejeżdżać tranzytem – mówił minister Andrzej Adamczyk.
Podpisana dzisiaj umowa jest już 18 jeżeli chodzi o poszczególne odcinki przyszłej Via Carpatii. W sumie obejmują one budowę blisko 210 km drogi ekspresowej S19. Do rozstrzygnięcia pozostaje jeszcze 7 przetargów na ok. 93 km trasy, a na ten rok zaplanowano ogłoszenie przetargów na kolejnych osiem odcinków, z czego sześć znajduje się w województwie lubelskim. Jeżeli chodzi o odcinek pomiędzy Lublinem a Lubartowem, to wykonawca od dzisiaj będzie miał 36 miesięcy na zrealizowanie inwestycji jak też na uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń w tym zarówno na budowę, jak też na użytkowanie trasy. Oznacza to, że zakończenie robót zaplanowano na 2024 rok.
– Na początku 2016 roku, kiedy byłem w rządzie i w sejmie, ty drogi ministrze mówiłeś, że na Lubelszczyźnie trasa nr 17 oraz Via Carpatia będą budowane, bo rząd na twój wniosek zmienił kierunek strumienia pieniędzy. To był 2016 rok, ja wtedy nie bardzo wierzyłem, że mogę dożyć do takich czasu, gdzie droga z Rzeszowa do Kraśnika i do Lublina jest już budowana w całości. Dlatego drogi Andrzeju ta aorta Lubelszczyzny, którą ty budujesz, jest nam bardzo potrzebna. Pamiętajmy, że jesteśmy nadal na ostatnim miejscu jeżeli chodzi o produkt krajowy brutto na jednego mieszkańca, zarówno wśród regionów Polski jak i Europy. Chyba tylko 28 regionów jest od nas biedniejszych i to jest nam bardzo, bardzo potrzebne. Drogi ministrze, był Kazimierz Wielki, będzie Andrzej Adamczyk, z którymi Lubelszczyzna będzie kojarzona, dlatego wierzcie mi, że nazwisko Adamczyk powinno być na Lubelszczyźnie wymawiane z wielkim szacunkiem – mówił marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Droga krajowa nr 19 między Lublinem a Lubartowem jest jedną z najbardziej ruchliwych dróg w województwie lubelskim. Dzięki drodze ekspresowej usprawni się ruch na tym odcinku, zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i podróżnych, a także komfort i czas jazdy. Przede wszystkim odetchną mieszkańcy Niemiec, którzy od wielu lat walczą o wyprowadzenie ruchu pojazdów z centrum miejscowości.
Droga ekspresowa będzie się rozpoczynała w Ciecierzynie za węzłem Lublin Rudnik, gdzie kończy się przedłużenie al. Spółdzielczości Pracy, zakończy zaś w Wincentowie za Lubartowem. Do końca dwupasmowej drogi w Ciecierzynie będzie biegła obecnym śladem, następnie ominie Niemce po stronie Jawidza, po czym nowym śladem połączy się w Annoborze z obecnym przebiegiem obwodnicy Lubartowa. Sama obwodnica Lubartowa zostanie przebudowana i poszerzona do dwóch pasów jezdni w każdym kierunku.
(fot. UW)
Polacy tankują tylko na Orlenie
Brudne pały tankują na obajtkowie.
kolega brudną pałą tankuje cię codziennie..
Ale nie musisz się chwalić co robisz wieczorem w łóżku z tatą.
A ja tankuję na stacji pana Bezmajtek.
Brudną pałą cie robili.
Ciebie kaczyński z ob(sr)ajtkiem robili.
A ciebie krasnoarmiejcy ?
I tu dałeś POpis, lecz się malutki ptaszku (PO niku widzę że czarniawy).
Jak się pisuary promują, co ma minister szkolnictwa czerniak czy coś tam do dróg? Chyba że ta droga przejdzie do historii.
bo to jest na razie science fiction…
teraz feta jest nawet podczas podpisania umowy… komuna do potęgi n…
Czerniak to raczej komuch ?
a księdza nie zaprosili?
Przy tak wielebnej lokalnej wierchuszce partyjnej żaden ksiądz już niepotrzebny. Oni już kanonizowani za życia, musiałby sam nuncjusz apostolski przyjechać.
Gdyby rządziły krajem POkraki to na Lubelszczyźnie rosłyby tylko krzaki. Tak powstają drogi mosty co są duma Pana Starosty. Tam gdzie władza jest komusza tam problemów nikt nie rusza, dba się tylko o wypłatę a suweren niech spłaca długi.
Ale ci pisuary wyprały mózg, normalnie biel czystsza od bieli.
Gdzie takie tłuki robią? Do wyborów daleko a trole mocno aktywne. Chyba, że jednak do wyborów jest bliżej niż oficjalnie 😉
Brawo panie ministrze. Jak na ministra edukacji w kraju prawdziwie katolickim przystało pańskie rymy są iście częstochowskie. Szczęść Boże!
Oni robią. Droga zaplanowana od co najmniej sześciu lat, najpierw powiedzieli, że nie ma na nią kasy (bo poprzednicy zaplanowali), potem códem znaleźli i oznajmili że to ich zasługa że droga będzie. Komuna do potęgi 10, „a tępy lud to kupuje” (cytat z innego Pisowskiego prezesa). Niku Coś robią a Wy zacznij myśleć przed pisaniem.
Nie dość że obszczykółek to analfabeta.
to było niezwykle, dlatego cód a nie jakiś tam zwykly cud…
Jak zawsze. Wszystko aby dobrze Niemcom zrobić. Ta Angela wszędzie ma swoje wpływy.
msza była?
Na nowogrodzkiej codzienna gregoriańska.
Lubisz Swoją Wieś?
Na nowogrodzkiej to tylko wyznanie mojżeszowe.
Jak się prują pełowskie szczury co nic nie potrafią zrobić
Z wielkim szacunkiem to nie Adamczyk a Adam i nie czyk tylko Małysz.
Jakimże cudem myśmy zasłużyli, niegodni podatnicy, na takie dostojne kadry rządzące. Panowie władza, godni najwyższych uszanowań, tak pięknie i bezinteresownie dbają o nasz naród kochany. Wszelkie dobro w naszym imieniu swoimi ustami spożywają na chwałę narodu. Bóg zapłać.
„Jakimże cudem myśmy zasłużyli, niegodni podatnicy, na takie dostojne kadry rządzące. Panowie władza, godni najwyższych uszanowań, tak pięknie i bezinteresownie dbają o nasz naród kochany. Wszelkie dobro w naszym imieniu swoimi ustami spożywają na chwałę narodu. Bóg zapłać”
„To mówiłem ja, Jarząbek.”?
Adamczyk byłby dobrym ministrem gdyby nie zmieniał przepisów ws przejść dla pieszych!
Wszystko pieknie tylko niech mi ktoś wytlumaczy co tam robił minister od szkolnictwa i edukacji ? bo za nic nie mogę znależć powiązania budowy drogi z nauką i edukacją
Żadne przecięcie wstęgi w regionie nie może odbyć się bez regionalnych liderów partyjnych. Przecież minister musiał przeprowadzić stosowne egzorcyzmy.
Nie interesuj się bo kociej mordki dostaniesz!
Ty też z nauką i edukacją się rozminąłeś.
Bo to ma być trasa edukacyjna.
„Wszystko pieknie tylko niech mi ktoś wytlumaczy co tam robił minister od szkolnictwa i edukacji ?”
Karmił ciążę gastronomiczną… 😉