Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Nowy most na wjeździe do Łęcznej chce budować aż 11 firm. Prace mają ruszyć wiosną

Nie powinno być problemów z rozstrzygnięciem przetargu na budowę nowego mostu nad rzeką Wieprz na wjeździe do Łęcznej. Część ze złożonych ofert mieści się w kwocie, jaką przeznaczono na tę inwestycję.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami firm, które zainteresowane są budową nowego mostu na wjeździe do Łęcznej od strony Lublina. Obiekt ma powstać tuż obok istniejącej przeprawy. Jadąc od Lublina, będzie to po jego lewej stronie. Most ma być szerszy, z jezdnią o szerokości siedmiu metrów, do tego dochodzą półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach. Jednak co najważniejsze, nowy most będzie znacznie wytrzymalszy, gdyż przystosowany do obciążeń do 50 ton.

O kontrakt stara się 11 firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Wysowa, konsorcjum PRD Lubartów i Dura Lublin, Strabag, Most Sopot, konsorcjum Roverpol, Budimex, Nowak Mosty, konsorcjum firm Intop Warszawa i Sarinż, Intop Tarnobrzeg, Mosty Łódź, oraz konsorcjum Mostostal Kielce i Polbud Pomorze. Najniższą kwotę za wykonanie prac zaoferował Budimex. Jest to 36,4 mln zł. Z kolei najwięcej, gdyż 47,7 mln zł, zażądała firma Mosty Łódź. Inwestor przeznaczył na ten cel 43,2 mln zł.

Teraz komisja przetargowa przystąpi do dokładnego sprawdzania ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej. Drogowcy planują wybrać wykonawcę i podpisać umowę w ciągu najbliższych kilku miesięcy, aby w I kwartale przyszłego roku rozpoczęły się prace. W dokumentacji ujęto, że realizacja zadnia ma potrwać 23 miesiące, co oznacza, że most powinien być gotowy na przełomie 2023 i 2024 roku.

Obecny obiekt, z którego korzystają kierowcy, został zbudowany w 1966 roku. Zaprojektowano go dla ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 30 ton. Obecnie znajduje się w złym stanie technicznym. Będzie wykorzystywany do czasu wybudowania nowego obiektu.

(fot. GDDKiA)

6 komentarzy

  1. Po co to budować – potrzebny most omijający to miasteczko i kopalnię, która zniszczyła ekosystem pojezierza łęczyńsko – włodawskiego!!!

  2. Hahaha gdyby nie węgiel to twój dziadek by zamarzł i byś nie pisał gupot.

    • Krótko i na temat…imbecyle chcą odchodzić od węgla ,bo jest be. Każdy kraj wydobywa to co ma.Taka strategia złóż .Węgiel jest be ,bo jest w Polsce ,a wg niektórych Polska ma kupować wszystko z zagranicy ,wtedy jest cacy

  3. Obecny most posłużył by jeszcze z 200 lat.

  4. Podpis elektroniczny

    A syn starosty nie wybuduje ?

  5. niech zbudują drugi most omijający Łęczną w drodze z Lublina nad jeziora, w lecie jedzie tam niekończący się sznur samochodów i przeciska przez wąskimi uliczkami centrum Łęcznej i jeszcze po tej idiotycznej kostce brukowej, która niszczy samochody i generuje hałas mieszkańcom.

Z kraju