Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Na ulice Lublina wyjedzie nowa linia autobusowa. Zapewni szybkie połączenie Czechowa z Czubami

W drugiej połowie grudnia rozpocznie kursowanie nowa linia komunikacji miejskiej w Lublinie. Trasę wyznaczono z Węglina do Choin z pominięciem zatłoczonego wiecznie centrum miasta. Dzięki temu przejazd ma być znacznie szybszy.

Jeszcze w tym roku w Lublinie uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa. Jej celem ma być zapewnienie szybkiego połączenia południowych i północnych dzielnic mieszkaniowych. Chodzi głównie o Czuby, Węglin i Czechów. Wiadomo już, że pojazdy będą wykorzystywały nowopowstałe węzły przesiadkowe. Chodzi o ten, wybudowany dwa lata temu na Choinach i pętlę powstająca obecnie przy skrzyżowaniu al. Kraśnickiej i ul. Wróblej.

Autobusy pojadą skrajem Śródmieścia, z wykorzystaniem nowej infrastruktury komunikacyjno-drogowej. Trasa będzie przebiegać przez al. Kraśnicką, ul. Jana Pawła II, Filaretów, Głęboką, Sowińskiego, Poniatowskiego, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Elsnera i ul. Choiny. Linia nr 46 ma być obsługiwana przez elektryczne Solarisy.

– Takie rozwiązanie usprawni obsługę komunikacyjną tego ciągu, zapewniając szybki dojazd z dużych i ciągle intensywnie rozbudowujących się dzielnic mieszkaniowych Lublina m.in. do ośrodków akademickich i szkolnych oraz do centrum. Przeprowadzone analizy danych punktowych potoków pasażerskich zebranych na Czubach i na Czechowie, potwierdziły zasadność uruchomienia nowego, szybkiego połączenia – mówi Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Pomysł utworzenia tego typu połączenia nie jest nowy. Mówi się o nim już od wielu lat. Do tego potrzebę uruchomienia takiej linii wskazali też eksperci, którzy przed laty na zlecenie ratusza tworzyli nową siatkę połączeń komunikacji miejskiej. Urzędnicy wskazali wówczas, że będzie to możliwe dopiero po przebudowie ul. Poniatowskiego. Potrzebę utworzenia połączenia zgłaszały także Rady Dzielnicy, Miejscy Radni jak i mieszkańcy dzielnic, w szczególności właśnie Czechowa i Czubów.

– Największe potoki pasażerskie w relacji Czuby – Czechów wykazano w okresach szczytowych. Stąd też w pierwszym etapie chcemy, aby zapewnienie obsługi komunikacyjnej nową relacją odbywało się w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Będziemy obserwować rozwój tej linii, a ma ona wszelkie predyspozycje, aby stać się w przyszłości trzonem, tzw. „kręgosłupem” komunikacyjnym miasta, czyli jedną z głównych linii – dodaje Monika Fisz.

Zarząd Transportu Miejskiego wskazuje również, że opracowując trasę nowej linii przede wszystkim brano pod uwagę tzw. sypialnie miasta czyli szerokie kompleksy mieszkaniowe i osiedla zlokalizowane od Jana Pawła II, LSM, Czuby po „sypialnie” Czechowa. W jej przebieg włączono również nową pętlę przy ul. Wróblej, jako pierwszy element jej uruchomienia. Dodatkowo obie pętle zapewnią możliwość pozostawienia auta podlubelskim pasażerom na parkingu typu Park&Ride i umożliwią dalszą podróż komunikacją miejską.

Na ulice Lublina wyjedzie nowa linia autobusowa. Zapewni szybkie połączenie Czechowa z Czubami

(fot. ZTM Lublin)

25 komentarzy

  1. Tak tak w mpk zielone małpy muszą pracować za minimum ustawowe. Kontrole robi podobno Inspekcja Pracy a dziś kolejny doświadczony kierowca bardzo mocno rozwalił autobus

    • Masz pracowników biurowych w MPK, masz ogromną biurową „czapę” w ZTM i całkowicie niedochodowe przewozy do których trzeba coraz wiecej dopłacać – ktoś musi zatem pracować za grosze – dyrektorzy to nie są…zatem kto???

  2. Całkowice omija zatłoczone centrum miasta – na Filaretów, Głębokiej i Sowińskiego zero ruchu… Ekstra.

  3. I nie pojedzie na pętlę os. Widok? Żenada.

  4. Jeszcze troszkę i nie będzie miał kto prowadzić tych autobusów. Czas na ich zdalne prowadzenie.

  5. Odcinek Jana Pawła II od granitowej do Kraśnickiej to martwa strefa. Sorry tam jest skupisko bloków nowobogackich…wszyscy jeżdżą samochodami. Widać to po obserwacjach linii tam jeżdżących. Powinna linia 46 lecieć przez AK do Kraśnickiej aby zaliczyć przystanek przy szpitalu.
    ZTM tego nie zrobi bo jest to ukierunkowane na rozbicie siatki połączeń i zmuszanie pasażerów na przesiadanie się i kupowanie biletów. To samo tyczy się ominięcia PĘTLA WIDOK.

  6. Trochę dziwna trasa. Pętla przy ul. Wróblej – al. Kraśnicka – Jana Pawła II – Filaretów – Głęboka – Sowińskiego – Poniatowskiego – Smorawińskiego – Kompozytorów Polskich – Elsnera – Choiny – pętla przy ul. Choiny. Zamiast Kompozytorów Polskich i Elsnera przedłużył bym trasę Smorawińskiego – Szeligowskiego i dalej Choiny – pętla. Skoro ma poprawić komunikacje między „sypialniami” Lublina to warto by taką zmianą ułatwić ludziom dojechanie do pracy czy na zakupy do Auchana. A tak nadal z siatami będzie się jeździło 26 – linią szczególnie obciążoną (4 uniwersytety po drodze, 4 szpitale, kilka szkół nie wspominając już o pasażerach wsiadających na 3 Maja czyli ścisłego centrum miasta. A skoro Jana Pawła i Filaretów to czemu nie dodać jeszcze os. Widok. To jeden przystanek. To na prawdę niewielka korekta do wyznaczonej trasy, a mocno usprawniła by komunikację.

Z kraju