Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Mieszkańcy stanęli murem przeciwko rozbudowie drogi krajowej. Trwają więc przygotowania do budowy obwodnicy

Drogowcy analizują trzy warianty przebiegu przyszłej obwodnicy Zamościa. Trasa ominie poligon wojskowy, jednak ze względu na zwartą zabudowę pobiegnie w pobliżu trzech wsi.

Samorządy Zamościa, Starego Zamościa, Szczebrzeszyna, Sułowa oraz Nielisza otrzymały orientacyjne oraz sytuacyjne propozycje przebiegu przyszłej obwodnicy Zamościa w ciągu drogi krajowej nr 74. Budowa tej trasy była planowana już wiele lat temu, później jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła jednak przebudować istniejącą drogę krajową do parametrów drogi głównej ruchu przyspieszonego.

To wywołało protesty mieszkańców Płoskiego, Zawady, Wielączy i Bodaczowa, a więc miejscowości, przez które ona przebiega. Po tym, jak zebrali oni ok. 2 tys. podpisów sprzeciwu dla tej inwestycji, drogowcy postanowili wrócić do koncepcji obwodnicy.

W ostatnim czasie zorganizowane zostały spotkania informacyjne dla mieszkańców i właścicieli działek, po których zaplanowano przebieg obwodnicy. W trakcie tych działań złożyli oni ok. 200 wniosków oraz propozycji zmian. Część z nich pochodziła też od samorządów a nawet przedstawicieli wojska. W tym ostatnim przypadku chodzi o zlokalizowany w pobliżu planowanej drogi poligon.

Jak wskazuje Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA, wszystkie z nich zostały szczegółowo przeanalizowane i jeśli były zasadne oraz możliwe do uwzględnienia, wprowadzono je do dokumentacji projektowej. Teraz przyszedł czas, aby zaprezentować efekty pracy projektantów.

Planowana obwodnica zaczynać będzie się w Michalowie, gdzie połączy się z przyszłą obwodnicą Szczebrzeszyna. Analiza obejmuje trzy warianty przebiegu drogi. W każdym wariancie omija ona zabudowania Michalowa oraz poligon wojskowy w okolicach Sitańca. Ze względu na zwartą zabudowę w tych okolicach, poszczególne warianty zbliżają się do zabudowań jednorodzinnych m.in. w Białobrzegach, Bortatyczach lub Wysokim.

Obecnie przygotowywane jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej. To pierwszy etap procesu inwestycyjnego, którego zadaniem jest m.in. opracowanie wariantów przebiegu drogi oraz uzyskanie decyzji środowiskowej. Po zakończeniu analiz, kolejnym etapem będzie wskazanie wariantu preferowanego wraz ze złożeniem wniosku do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej.

Decyzja ta zatwierdzi ostateczny przebieg obwodnicy. Następnie ruszą prace projektowe, a na końcu sama budowa trasy. Obwodnica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Część dróg lokalnych zostanie połączonych z nią poprzez skrzyżowania, kolejne pobiegną wiaduktami. Powstaną też mosty nad rzekami Wieprz i Łabuńka.

Mieszkańcy stanęli murem przeciwko rozbudowie drogi krajowej. Trwają więc przygotowania do budowy obwodnicy

14 komentarzy

  1. A wiadomo czy PO to zrobi… Swoją drogą jak ma i tak iść polami to może dobrze by było, żeby spełniała standardy ekspresówki. A nóż przyjdzie komuś do głowy by kiedyś S74 dociągnąć do Hrubieszowa i Zosina…

    • Zrobić koncepcje przebiegu drogi S74 raz a dobrze i będzie na wiele lat problem rozwiązany. Wtedy wszyscy powinni być zadowoleni i region będzie się rozwijać to jest naukowo udowodnione.

      • S74 nie będzie, będzie DK74 GP oD Janowa do Zosina, już dawno wiadomo że tak będzie, będą Obwodnice Janowa Dzwoli jest Frampola, podpisano umowę na budowę Obwodnica Gorajca i będzie Szczebrzeszyna i Zamoscia. Pozostałe odcinki do przebudowy, obecnie za ponad 200mln zł trwa Rozbudowa Janów Lubelski Frampol z Obwodnicą Dzwoli

  2. Pisowskie regiony to autentyczna impotencja umysłowa która walczy rozwojem i nauką. Szybka kolej NIE, bio gazownie NIE, obwodnica NIE, prawa człowieka NIE.

    • Oj Andrzejku, Andrzejku.
      Niech Ci wybudują biogazownię kilkaset metrów od domu albo szybką kolej albo obwodnicę, to zrozumiesz czego ludzie protestują. To wtedy będziesz się powoływał na prawa człowieka, gdy odczujesz smród, ha as i wibracje w swoim domu?

    • Co Ty wiesz o biogazowni? A co wiesz o regionie wschodniej Polski? A ci Ty wiesz o prawach człowieka? Napisałeś? Może lepiej było nie pisać

  3. Pełowskie rejony to tępaki które dają się#mać.

    • W wariancie zielonym który jest najlepszy jest 1 wyburzenie tylko, GDDKIA ma prostą drogę do wyboru wariantu i łatwo przepchnie decyzję środowiskową bez protestów

  4. …przebudowa wąskiej klemensów – zamość też nie…. to jest stan umysłu ci ludzie, najlepiej zerwać asfalt i wrócić do przeszłości, furmankami jeździć

  5. Ojeju tu tam potrafią pisać? Ale czy umieją czytać? A czy wiedzą że przyszłość w drodze? Chyba drogę rowerowa i chodnik wybudować… ale oni są mądrzy bo to i tak nie brdzie potrzebne bo Europa zmierza do likwidacji samochodów Za to remizę wybudują. Unia dała takie restrykcje że nie będzie samochodów ze względu na ochronę samochodów i jeszcze ciemności egipski będą bo zlikwidują oświetlenie bo ochrona środowiska wejdzie To się porobiło

  6. Dzbany budują domy przy ruchliwych drogach a później płacz że samochody jeżdżą!!!

    • Z kolei tępota nie rozumie, że „dzbany” wybudowały domy na swoim, a budowa takiej drogi rozwalałaby życie mieszkańcom kilku wsi.

Dodaj komentarz

Z kraju