690 680 960

Kolejne oszustwo „na BLIK-a”. Mieszkanka gminy Puchaczów straciła 1000 zł

Najpierw oszust podszywa się pod naszego znajomego albo członka rodziny, a potem prosi o wygenerowanie i przesłanie kodu BLIK. Niestety kolejna osoba padła ofiarą internetowego oszusta.

Policjanci z Łęcznej przyjęli kolejne zgłoszenie o oszustwie „na BLIK-a”. Ofiarą padła 36-letnia mieszkanka gminy Puchaczów, która przy pomocy jednego z komunikatorów została poproszona o płatność BLIK-iem.

Oszust podszył się pod koleżankę, a następnie oznajmił, że nie ma możliwości wygenerowania kodu niezbędnego do realizacji pilnego zamówienia. Kobieta podała kod BLIK, a następnie autoryzowała przelew SMS-em, który otrzymała na telefon.

Chwilą po tym okazało się, że została oszukana i z jej konta bankowego zniknęło 1000 zł. Policjanci ustalają teraz, kto oszukał mieszkankę gminy Puchaczów.

(fot. pixabay.com)

9 komentarzy

  1. Przy tym oszustwie sprawca mógł być równie dobrze tuż za rogiem, albo w Szczecinie, Katowicach lub Rzeszowie. Naiwność ludzka pozwala na minimalizację potrzeby kontaktu.

  2. Wniosek , nigdy blika, nigdy nic co trzeba instalować na telefon.

  3. Nie to żebym był specjalistą, ale mam konta w kilku bankach i pierwsze słyszę o potwierdzaniu transakcji BLIK SMSEM, chociaż mogę być w błędzie, u mnie do wygenerowania kodu jak i jego potwierdzenia zawsze służy aplikacja mobilna banku. Dodatkowo wyświetla ona na czyją rzecz jest płatność i w jakiej kwocie.

    • Dokładnie. Smsem potwierdza się tradycyjny przelew. BLIK jest dostępny jedynie w aplikacjach i one służą do potwierdzania.

  4. głupich nie sieją

  5. Co za czasy, stary poczciwy portfel ludziom przeszkadza

Kursy walut

  • USD 4.3833zł 2.11%
  • GBP 5.2764zł 0.37%
  • EUR 4.7195zł 0.59%
  • CHF 4.7458zł 0.93%

Polub nas