Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowcy będą mieli lepiej. Szykują się zmiany na skrzyżowaniu ul. Dywizjonu 303 i Kunickiego.

Niebawem ma zostać rozwiązany problem korków, jakie tworzą się na ul. Dywizjonu 303 przed skrzyżowaniem z ul. Kunickiego. Kierowcy uzyskają dwa pasy jezdni do jazdy na wprost.

Lubelski ratusz planuje wprowadzenie zmian na skrzyżowaniu ul. Dywizjonu 303 i Kunickiego. Od wielu lat, jadąc od strony ul. Krańcowej, kierowcy mają do dyspozycji cztery pasy jezdni: dwa do skrętu w lewo, oraz po jednym do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Tego typu organizacja ruchu sprawdzała się doskonale do czasu oddania do ruchu nowej ul. Wyścigowej, czyli połączenia z ul. Wrotkowską.

Od połowy czerwca, zwłaszcza w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego, przed skrzyżowaniem zaczęły tworzyć się spore korki. Wszystko z powodu znacznie większego ruchu pojazdów jadących na wprost. Kierowcy od razu zaczęli narzekać, że jeden pas jezdni w stronę ul. Wrotkowskiej to zdecydowanie za mało. W tej sprawie interpelację do prezydenta Lublina złożyła radna Rady Miasta Marta Wcisło. Zaproponowała wprowadzenie następującego rozwiązania: dwa pasy do jazdy na wprost, oraz po jednym pasie do skrętu w prawo i w lewo.

Jak wyjaśnia sekretarz miasta Andrzej Wojewódzki, wprowadzenie zmian zaproponowanych przez radną nie jest możliwe. Wszystko dlatego, że jeden pas dla relacji w lewo nie będzie w stanie obsłużyć pojazdów poruszających się w kierunku Abramowic. Pomiar ruchu wykazał bowiem, że w szczycie komunikacyjnym z ul. Dywizjonu 303 w ciągu godziny w lewo skręca ponad 600 pojazdów, z kolei na wprost jedzie pomiędzy 500 a 600 pojazdów. Dlatego w korkach utknęliby kierowcy poruszający się w lewo.

W związku z tym urzędnicy rozważają wprowadzenie zmian w postaci zezwolenia na jednym z pasów do skrętu w lewo, również jazdy na wprost. Obecnie sprawdzana jest efektywność pracy sygnalizacji świetlnej dla całego skrzyżowania. Niebawem ma zostać opracowany projekt stałej organizacji ruchu w tym miejscu oraz projekt zmian w sygnalizacji świetlej. Potem dokumenty te zostaną przesłane do zaopiniowania policji. Po ich zatwierdzeniu będzie możliwe wprowadzenie zmian.

(fot. lublin112.pl)

12 komentarzy

  1. Skoro przy ul. Fabrycznej i Pawiej są prowadzone prace to robienie teraz pomiarów daje rozwiązanie co najwyżej tymczasowe, bo po otwarciu tychże dróg powinien zmniejszyć się ruch na ul. Dywizjonu 303.

Z kraju