Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowca BMW wjechał w skręcającego w lewo peugeota. Pojazd staranował jeszcze ogrodzenie (zdjęcia)

Na szczęście nikt nie ucierpiał w zderzeniu dwóch aut, jakie miało miejsce dzisiaj w gminie Końskowola. Sprawcą okazał się 21-latek kierujący BMW.

Do zdarzenia doszło w środę przed południem w miejscowości Chrząchówek w gminie Końskowola w powiecie puławskim. Na lokalnej drodze zderzyły się dwa samochody osobowe: BMW i peugeot. Na miejscu interweniowała policja.

Jak nas poinformowała podkom. Ewa Rejn-Kozak z Komendy Powiatowej Policji w Puławach, oba pojazdy poruszały się w tym samym kierunku. Jadący jako pierwszy kierowca peugeota rozpoczął manewr skrętu w lewo. Wcześniej prawidłowo go zasygnalizował oraz zwolnił. W pewnym momencie w bok pojazdu uderzyło BMW, którego kierowca postanowił wyprzedzić skręcający pojazd. Wytrącone z toru jazdy BMW staranowało jeszcze ogrodzenie posesji.

Podróżujące pojazdami osoby nie odniosły obrażeń ciała. Badanie alkomatem wykazało, że obaj kierowcy byli trzeźwi. Kierujący BMW 21-latek został ukarany mandatem karnym.

Kierowca BMW wjechał w skręcającego w lewo peugeota. Pojazd staranował jeszcze ogrodzenie (zdjęcia)

Kierowca BMW wjechał w skręcającego w lewo peugeota. Pojazd staranował jeszcze ogrodzenie (zdjęcia)

(fot. Pomoc Drogowa Freecar)

30 komentarzy

  1. Głowno więcej to że bmw i 21lat nie znaczy że nie umie jeździć kierowca pegeouta mógł.pomyslec czy zdąży wjechać w zakręt czy nie bo bo jak by mu zgasł w połowie zakrętu samochód to każdy samochód mi by walnąć A czy było widać kierunki nie wiadomo ale ocenić odległość gdy widać że samochód szybko.l jedzie i skręt w lewo lepiej na poczekać niż pchać na siłę widziałem miejsce zdarzenia I jest prawie 200metrow odległości od wypadku więc jak coś szybciej jedzie A ktoś chce skręcić trzeba pomyśleć czy się wyrobi i czy np jak samochód Gaśnie drugi zdąży wyhamować….

  2. Rozbity burakowóz zawsze cieszy, raczej nie opłaci się tego klepać, co cieszy podwójnie, że złom trafi tam gdzie jego miejsce

    • E tam. Nie takie się klepało. Te jeszcze pójdą jako dobre wozy z małym przebiegiem po lekkiej stłuczce.

  3. Zazdrosc i zawisc jak zwykle na pierwszym miejscu.Gardzę autorami komentarzy typu fan bimera rozbity burakowoz cieszy 21 letni gowniarz itp.Po waszych zalosnych wywodach smiem twierdzic ze zaden z was niema nic ciekawszego w swoim marnym żałosnym zywocie niz pisanie idiotycznych komentarzy i późniejszej masturbacji po wcisnieciu magicznego „enter” Karma powraca wiec czekajcie teraz na wasza kolej kiedy cos nie pyknie i bedzie masa wpisów. Przeciwko ku….wu i upadkowi zasad Piona Szymon!!!

  4. wyrok Sądu Najwyższego z 8 marca 2006 r. o sygn. IV KK 416/05). Oznacza to, że przy zmianie kierunku jazdy kierujący powinien upewnić się także, poprzez spojrzenie w lusterka, czy jadący za nim nie wykonują manewru wyprzedzania. Nawet bowiem złamanie przepisów przez wyprzedzającego nie musi wykluczać, że zmieniający kierunek jazdy zachował szczególną ostrożność.

    • a z kolei w 2018 w II K 1265/17 sąd orzekł, że powyższy wyrok to bzdury:

      „nie można wymagać by skręcając w lewo patrzeć jednocześnie w lewe zewnętrzne lusterko, kontrolować drogę przed pojazdem i dodatkowo obserwować czy z przeciwka nic nie nadjeżdża. Ponadto zachowanie przez kierującego pojazdem maksymalnego bezpieczeństwa jest praktycznie niemożliwe, warunki techniczne bowiem, w jakich odbywa się ruchu drogowy i kwalifikacje kierowców nie są ustalane na poziomie mogącym zapewnić maksymalne bezpieczeństwo (K. Buchała, Problemy odpowiedzialności karnej za przestępstwa drogowe. Krótki komentarz (w:) Problematyka prawna i techniczna wypadków drogowych, Kraków 1995, s. 40; G. Wiciński, Zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, WPP 1989, nr 2, s. 184). Niewątpliwie kierujący skręcający w lewo ma przede wszystkim zadbać o to, by nie zajechać drogi jadącemu z naprzeciwka i stawianie wymogu jednoczesnego kontrolowania również sytuacji z tyłu pojazdu jawi się jako zbyt daleko idące. Po to ustawodawca nakazał w takiej sytuacji zbliżenie się do środka jezdni i sygnalizowanie manewru, oraz zakazał w takiej sytuacji wyprzedzania po lewej stronie zamierzającego skręcić w lewo, by zdjąć z kierowcy taką powinności.”

      Polecam znaleźć i poczytać, bardzo rozsądne i obszerne opracowanie wyroku z 2006. np.:

      „[…] Tak więc już w wyroku z dnia 1 grudnia 2005 r. (III KK 151/2005) SN orzekł, iż „ Wymóg zachowania szczególnej ostrożności, określony w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym przez zmieniającego kierunek jazdy w lewo, nie obejmuje obowiązku upewnienia się w chwili wykonywania tego manewru, czy nie zajeżdża on drogi nieprawidłowo (z lewej strony) wyprzedzającemu go ”.

      i tak dalej…

      „ Wymóg zachowania szczególnej ostrożności przez zmieniającego kierunek jazdy w lewo, określony w art. 22 ust. 1 p.r.d., nie obejmuje obowiązku upewnienia się w chwili wykonywania tego manewru, czy nie zajeżdża on drogi nieprawidłowo (z lewej strony) wyprzedzającemu go. Nałożenie na uczestnika ruchu drogowego obowiązku przewidzenia bez wyjątku wszystkich, nawet najbardziej irracjonalnych zachowań innych uczestników tego ruchu, prowadziłoby w prostej linii do jego sparaliżowania”.

      • http : // orzeczenia . ms . gov . pl / content / $N / 152010100001006_II_K_001265_2017_Uz_2018-03-15_001

Z kraju