Kazał jej zainstalować „wtyczkę”, straciła z konta 3 tys. złotych
14:28 24-05-2021
Do policjantów biłgorajskiej komendy zgłosiła się 23-letnia mieszkanka naszego powiatu, która w miniony piątek odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Dzwoniący poinformował ją, że z jej konta dokonano przelewu w kwocie kilkuset złotych z innego miasta i dopytywał czy dokonała takiego przelewu.
Kiedy zaprzeczyła kazał jej zalogować się do bankowości internetowej i sprawdzić. Kobieta wykonała polecenie i poinformowała mężczyznę, że w historii nie ma takiego zlecenia. Wtedy oszust powiedział jej, że zainstaluje „wtyczkę” do aplikacji, której zadaniem będzie zapewnienie bezpieczeństwa jej konta.
W ten sposób oszust zainstalował program umożliwiający mu zdalne sterowanie systemem operacyjnym. Następnie zmienił hasło dostępu do konta kobiety i dodał dwa telefony jako urządzenia zaufane. W efekcie z konta kobiety z użyciem kodu BLIK zniknęły 3 000 złotych. Sprawą zajmują się policjanci.
(fot. pixabay.com)
Niektórzy powinni mieć kategoryczny zakaz korzystania z Internetu. Bo jak nie na wnuczka, Policjanta, CBA, to tym razem na pustaka.
A czy Pani AnnaM. Nigdy nie popełniła błędów? ..z unternetem:D..tak i ta młoda dziewczyna wyciągnie srogą lekcję na przyszłość..kosztowną lekcję..a Pani takiej lekcji nie miała? 🙂
Oczywiście Biłgoraj buhahahahaha
w Biłgoraju są uczciwi ludzie i uczynni, dlatego mogą być zbyt ufni, a ty tego nigdy nie zrozumiesz bo ciebie dzieli od nich co najmniej kilkanaście pokoleń
Sprzedam wapno 🙂 popełniłam, kupiłam raz na kantorze online dolary zamiast funtów, źle kliknęłam po prostu, ale straty tylko było 24 zł hahah
chciałem dodać komentarz z urlem ale chyba filtry mnie odrzucają
XX://www.youtube.com/watch?v=SbCcmLqmQSs
XX = https
Tak właśnie wygląda rozmowa ze złodziejami