Instruktor nauki jazdy nie zna przepisów? Włączony kierunkowskaz zezwalał mu na zmianę pasa ruchu

Osoba, która na co dzień uczy jeździć kandydatów na przyszłych kierowców powinna doskonale znać przepisy ruchu drogowego. Tymczasem okazuje się, że w niektórych przypadkach potrafią być wątpliwości co do interpretacji przepisów.

We wtorek około godziny 18:00 na drodze krajowej nr 48 Moszczanka – Kock doszło do zderzenia dwóch samochodów osobowych. Jeden z ryckich instruktorów nauki jazdy, jadąc w kierunku Kocka, postanowił zawrócić. W trakcie rozpoczynania manewru, zderzył się z oplem, przez którego był wyprzedzany. Uderzone w tylny prawy błotnik auto w widowiskowy sposób wypadło z drogi uderzając jeszcze w znak. Na szczęście nikt z uczestników zdarzenia nie odniósł obrażeń ciała.

Oboje kierujący postanowili nie wzywać policji i sprawę załatwić pomiędzy sobą. – Instruktor nauki jazdy zaczął obwiniać za całe zdarzenie kobietę kierującą oplem. Stwierdził, że włączony kierunkowskaz zezwala mu na zmianę pasa ruchu, zawrócenie czy też wjechanie na pobliski parking lub posesję. Będąca jeszcze w szoku i stresie wywołanym całą sytuacją kobieta z opla dała się przekonać, wszak wykładnię przepisów dawał jej instruktor nauki jazdy – wyjaśniał nam nasz czytelnik.

Oboje uczestnicy zdarzenia spisali więc oświadczenie. Mężczyzna odjechał, zaś kierująca oplem wezwała pomoc drogową. W trakcie rozmowy z pracownikiem, który przyjechał lawetą na miejsce, wyszło na jaw, że niekoniecznie to ona ponosi winę za zdarzenie. Za jego radą postanowiła zadzwonić do kierowcy nauki jazdy, by ten wrócił jeszcze raz na miejsce kolizji. Mężczyzna wciąż jednak upierał się przy swoim i cały czas oskarżał kobietę o spowodowanie zdarzenia. W końcu na miejsce wezwana została policja.

Funkcjonariusze bez cienia wątpliwości uznali instruktora nauki jazdy za winnego. Mężczyzna jednak wciąż interpretował przepisy po swojemu, co więcej nie chciał przyjąć do swojej wiadomości, iż jego wiedza wyklucza go z grona kierowców. Jak ustaliliśmy, dla bezpieczeństwa innych użytkowników ruchu, funkcjonariusze zatrzymali mężczyźnie uprawnienia do kierowania.

Policjanci po wysłuchaniu zeznań świadków oraz szczegółowych oględzinach uszkodzonych pojazdów skierowali wniosek do Sądu o ukaranie mężczyzny. Za to, że kierował on samochodem oznaczonym nauką jazdy, a nie prowadząc szkolenia, został ukarany mandatem karnym.

(fot FREEHOL Kock)
2016-06-09 00:12:49

Zobacz również

70 komentarzy

  1. Brawo policjanci!!! Takim „uczonym” należy odbierać prawa jazdy. Tylko zagrażają innym…

    • potem się dziwimy, że tyle osób oblewa prawko, a to chodzi tylko o zdojenie kasy z kursanta i żeby wyjeździł godziny, bez uszczerbku dla auta do nauki…

  2. Całe szczęście, że kobiecie nic się nie stało. A tego barana powinni wsadzić do nauki jazdy taczką, PO POLU, żeby krzywda nikomu się znowu nie stała.

  3. Dobrze mówi niby sprawca. Wrzucił kierunek, a BABA go zaczęła wyprzedzać. Przecież miał chłopina rację>

    • Po 1 skąd wiesz że KOBIETA nie zaczęła pierwsza swojego manewru?? Przy zmianie pasa (jeśli byłaby to wlasnie taka sytuacja) Pani byłaby już na pasie, na który ten 2 kierujący zamierza wjechać, więc lustereczko=>ustępuje jak pasuje zajęty jak wolne zmieniam. Banalny banał. A Pan instruktor mógł też włączyć ten kierunkowskaz w ostatniej chwili gdy już rozpoczął manewr bo w Polsce to czeste zjawisko. (Ale to tylko domysły więc mało wazne)

      Pzdr

      • Poza terenem zabudowanym skręcając w posesję czy drogę nie będącą skrzyżowaniem należy ustąpić pierwszeństwa każdemu, również wyprzedzającemu, bo następuje zmiana kierunku ruchu. Wiele osób dowiaduje się o tym dopiero jak zostaną ukarani przez policję jako sprawca kolizji. A to wszystko dzięki temu, że uczą takie barany jak ten z Vectry.

        • W terenie zabudowanym coś się różni? Czy jesteś takim samym baranem w terenie zabudowanym jak tamten poza nim?

        • Podaj na to paragraf z kodeksu. Chyba ze to kodeks z Bangladeszu to tego nie znam

        • proszę zapoznać się z:
          Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

          1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;

          2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

          3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
          oraz:
          5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
          ….i wydawać opinie.

  4. Cała afera jest o ten zapis w ustawie:

    Art. 24.

    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
    […]
    – kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    Instruktor jest zdania, że jak on zaczął sygnalizować, że zamierza zmienić kierunek jazdy / pas (chciał zawrócić) poprzez włączenie kierunkowskazu no to wyprzedzająca nie powinna wyprzedzać. Niby tak to wynika z tego zapisu. Oczywiście z innych zapisów wynika, że przed zmianą pasa trzeba upewnić się i nie można tego robić gdy jest się wyprzedzanym.

  5. sporo kierowców wierzy że właczając kierunkowskaz do czegos ich to uprawnia ,a niestety do niczego sygnalizuje tylko zamiar …

    • Wszystko przez to, że nie sygnalizują zamiaru, tylko informują, że manewr juz wykonują.

      • ciocia Leokadia

        Idz się lecz bo już mam dość tych twoich mądrości czajsonie albo weź się do roboty

  6. Jeżeli zawracał z wykorzystaniem infrastruktury drogowej w postaci wjazdu w posesję to instruktor ma rację. Jezeli zawracał z wykorzystaniem szerokości jezdni to nie ma racji i jest baranem!

  7. Studętkom jezdem to wiem, że...

    Nic dziwnego, ze potem tyle „owieczek” jeździ, jak są szkoleni przez takich baranów jak ten opisany wyżej 😆

  8. wszystko zależy kto pierwszy włączył kierunkowskaz, jeżeli pierwszy zrobił to instruktor to ta z tyłu nie powinna rozpoczynać wyprzedzania, jeżeli ona pierwsza zaczęła wyprzedzanie to wiadomo on powinien poczekać – ale to tylko teoria, z tymi kierunkowskazami zawsze będą kłótnie kto włączył pierwszy, także policja bezpodstawnie zabrała mu prawko, no ale trudno…

    • Poza terenem zabudowanym skręcając poza skrzyżowaniem masz obowiązek upewnić się czy nie jesteś wyprzedzania, bo to Ty zmieniasz kierunek ruchu.

      • Dlaczego ciągle, mądralo upierasz się, że tylko poza terenem zabudowanym i poza skrzyżowaniem?

        • Co Czajsonowi z tym zabudowanym się porobiło to nie wiem. Pewnie w Policji albo WKTS pracuje (bo rzeczywiście nie wolno wyprzedzać pojazdu uprzywilejowanego w zabudowanym). Poza skrzyżowaniem zaś, bo na skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym też nie wolno wyprzedzać (wyjątkiem jest tu rondo).

        • Betonowy Janusz

          moze to jest instruktor?

      • Nie tylko poza terenem zabudowanym czajsoniku 😉 jak już pouczasz to sam się dokształć. Skoro bo to Ty zmieniasz kierunek ruchu.. To na podwójnej ciągłej, gdzie z 1 pasa jest rozwidlenie na 2, to masz się upewnić czy ktoś cie nie wyprzedza?

  9. Patrz w lusterka,
    sprawdź dwa razy…
    … Baby w oplach
    czają się wszędzie! 😉

  10. Jak dla mnie opis czytelnika jest tendencyjny, więc nie wiadomo jak było.
    Szkoda że nie miała kamerki. Wtedy nie byłoby wątpliwości.

    • adz stronniczość wypowiedzi może mieć miejsce istotnie, ale fakty są jednoznaczne.
      1 Instruktor rozpoczyna manewr a kierująca oplem nie bacząc na to usiłuje go wyprzedzić:
      w nauce jazdy jest uszkodzony bok auta (lewy) opel ma zmasakrowany przód
      2 Instruktor rozpoczyna manewr gdy kierująca oplem już go wyprzedza:
      opel ma zmasakrowany bok (prawy) nauka jazdy ma zmasakrowany przedni lewy narożnik.

      Jeśli uwzględnimy że opel dostał w tylne nadkole obstawiam że instruktor jej nie zauważył bo już była w jego tzw martwym polu, ot i cała tajemnica.

  11. Ale co to się dziwić? W Lublinie na co dzień obserwuję tych „pseudoinstruktorów” . Przecież w wielu przypadkach to zwykłe małolaty, ani to doświadczone za kierownicą, ani myślące (oczywiście nie wszyscy). No bo co może kogoś nauczyć instruktor, który sam ma prawo jazdy 3 lub 5 lat? Siedzi i czyta gazetę czy siedzi w komórce i udaje wielkiego mistrza kierownicy.

    • No napewno zna lepiej kodeks niz ty oni tam sie wiecej misz nauczyc niz zwykly kierowca

    • co do kierunkowskazów to najczęściej nie używają ich bądź też używają na zasadzie „włączyłem to mam pierwszeństwo” doświadczeni kierowcy z wieloletnim stażem… więc nie gadaj na młodych, bo lepiej przepisy znają niż większość starych. Zdaj obecny egzamin teoretyczny na prawo jazdy cwaniaku. Jak nie zdasz, to odłóż prawko tam gdzie jego miejsce – na półkę.

    • Betonowy Janusz

      jak idziecie/jedziecie to popatrzcie na pozycje kursanta za kierownicą, coraz częściej widać że źle siedzą za kierownicą (nie oparci o siedzenie lub wiszący na kierownicy) a instruktor ogląda głupoty w telefonie, zwłaszcza w pseudokorporacjach szkolenia kierowców.

  12. Jeżeli zawracał z wykorzystaniem np wjazdu na posesję i był w tym momencie wyprzedzany to dalej jest racja po stronie kobiety, bo mógł być już wyprzedzany gdy zaczął nieudolny manewr bo tak samo ma obowiązek upewnić się o bezpieczeństwie manewru. Przypominam, że w tym kraju 80% kierowców wrzuca kierunek w momencie skrętu kierownicą…

  13. „W trakcie rozpoczynania manewru zdrzerzyl się z oplem, przez którego był wyprzedzany.” ja to rozumiem tak, że opel już wyprzedzał, kiedy MĘŻCZYZNA, istota wszak najinteligentniejsza na świecie, rozpoczął zawracanie

    • *zderzył

      • „..zderzył się z oplem, przez którego był wyprzedzany. Uderzone w tylny prawy błotnik auto ….”
        na zdjęciach widać uszkodzenia Opla, a dla porównania „L” zapewne lewy przód ma uszkodzony, wiec o co się spierać??

  14. Nie to, że instruktor nie zna przepisów, ale stosuje taktykę rżnięcia głupa.Też bym taką taktykę stosował, gdybym z jakiegoś powodu zjechał na lewo, gdy ktoś mnie wyprzedza. Gdyby role się odwróciły, to instruktor interpretowałby przepisy poprawnie.

    • Też na początku myślałem, że rżnie głupa (z resztą o mało mu się to nie udało – przecież rozjechali się po spisaniu oświadczeń). Ale upierać się co do interpretacji przepisów w obecności drogówki to zgodnie z wytycznymi obowiązującymi ich od ubiegłego roku (w wypadku kolizji pojazdów lub stworzenia znacznego zagrożenia) – z miejsca utrata „kwitów”. Potem można 7 dni jeździć na zaświadczeniu i modlić się, żeby sąd szybko zwrócił (bo w większości przypadków jednak zwraca – ale akurat dla instruktora karą będzie sama utrata dokumentu, nawet na kilka tygodni tylko).
      W związku z powyższym uważam, że nadzieja jest w tym przypadku tylko dla kobiety. Poniewczasie, ale jednak zorientowała się, że coś jest nie tak i udało jej się całe zajście „odkręcić”.
      A oświadczeniem i tak nie mieli prawa tego załatwić, bo uszkodzeniu uległa infrastruktura drogowa (znak) i wtedy obowiązkowo należy policję lub zarządcę drogi (w wypadku drogi wewnętrznej) powiadomić.

  15. Niesamowite historie piszecie.Wnusio ma 5 latek ma ubaw jak mu je czytam.

  16. Jak koles maila wlaczony kierunek i byl przed ta babka to ona niepowinne go wyprzedzac bo mogl skrecic lub zawrocic.babka z tylu powinna uwazac chybaa ze w tym momecie juz go wyprzedzala a on wlaczyl kierunek i zacza skrecac czy tez zawracac

    • „Uderzone w tylny prawy błotnik auto”

      Co znaczy że ona kończyła manewr…..wina leży po stronie instruktora….

  17. Jeśli ktoś nie widział o co chodzi w akcji „Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie”. To tu ma odpowiedź. Czasem dla własnego dobra warto spojrzeć, bo nie tylko motocykle wyprzedzają.

    • Akcja „Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie” ma podwójne dno. A powinna się nazywać raczej, „patrz w lusterka debil wepchnie się wszędzie”. Później dziwi się taki że mu ktoś drogę zajechał bo go nie zauważył, a wcześniej z jadących aut robił sobie tor przeszkód jadąc pomiędzy nimi, wymijając z każdej strony. Dodatkowo ile pajaców na „motocyklach” jeździ z długimi światłami żeby być „lepiej widocznym”?! Oczywiście nie obrażając tych jeżdżących normalnie, ale ich jest tylko mała garstka.

      • Jeżdżę rowerem, motocyklem i samochodem, jadąc samochodem jakoś nie mam problemu z dostrzeżeniem na drodze rowerzysty czy motocyklisty. Może po prostu ślepi nie powinni dostawać prawa jazdy.

        • masz tu przykład jazdy motÓrzysty, takich osobników nie brakuje

          https://www.youtube.com/watch?v=YNOnHAR2I6A

          I co o tym powiesz? Codziennie w Lublinie widzę takich kretynów. Skoro jeździsz na motocyklu to wiesz, że jesteś mniej chronionym niż w aucie i przede wszystkim powinieneś Ty uważać i powinieneś jechać tak żebyś był widoczny. A tymi waszymi naklejkami możecie jedynie tyłek podetrzeć, mnie jedynie śmieszą.

          • Chcesz się licytować na filmy, zobacz ten https://www.youtube.com/watch?v=Epk1mJfRuBM
            Jak ktoś jest debilem, to nie tylko na motocyklu. Jak już pisałem jeżdżę też samochodem i rowerem, oprócz tego jestem też pieszym i prowadzę normalne życie. Twoim tokiem myślenia większy ma pierwszeństwo. Radzę Ci jednak używać lusterek przy zmianie pasa, bo ciężarówki też czasem wyprzedzają…

          • Używam lusterek, napisałem gdzieś że ich nie używam czy ty czytać nie umiesz?. Więc naucz się czytać ze zrozumieniem. Mam ci wytłumaczyć na zasadzie kali jeść kali pić? Jedziesz zbyt dynamicznie, skaczesz po pasach, wyskakujesz zza aut wyprzedzając je z dużo większą prędkością i potem się dziwisz, że ktoś zmienia pas i cie nie zauważy bo jak zerkną to nie było głąba który jechał za nim. A podczas takich manewrów trzeba też patrzeć co się z przodu dzieje Przede wszystkim dbaj o swoje bezpieczeństwo i o to żebyś był widoczny. Prościej się już nie da.

          • Przestań się spinać, bo ci zwieracze puszczą i zasmrodzisz nie tylko w necie. Jeśli chodzi o czytanie ze zrozumieniem, to gdzie napisałem że jeżdżę agresywnie, to są tylko twoje insynuacje. Przeczytaj jeszcze raz całą dyskusję od początku i wyciągnij wnioski. Ja podtrzymuję swoją opinię że jeśli jest się debilem to zawsze. Jak widać kierowcom samochodów też się zdarza.

  18. trzeba sprawdzić jego poglądy na wyprzedzanie przed przejściem

  19. Kobieta z opla równiez powinna być ukarana- art. 24 ust. 1 pkt 3 kierujący może wykonać manewr wyprzedzania, jeżeli pojazd jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zmiany kierunku

    • Kierująca widziała kierunkowskaz w momencie już wykonywania manewru wyprzedzania, zakładam zatem że kierunkowskaz był włączony zbyt późno. Należy mieć też na uwadze fakt, iż instruktor kierował pojazdem z L na dachu co powodowało u innych uczestników ruchu świadomość, że za kierownicą siedzi niedoświadczony kierowca i np. zatrzymał się i nie zamierzał skręcać. Może mu akurat instruktor coś tłumaczy? W miejscu gdzie doszło do kolizji nie było zakazu zatrzymywania się. Tak na marginesie to był tam jeszcze jeden uczestnik któremu fartem udało się wyprzedzić, w sprawie występuje jako świadek. Za nim jechała kierująca oplem.

  20. Ta poszkodiwana też nie zna przepisów skoro dała się przekonać,,instruktorowi”, że to jej wina

    • Szok i strach. Pewnie facet na kobitę naskoczył i nie była ona w stanie prawidłowo myśleć. Ustalanie przyczyn kolizji powinno następować, gdy wszystkie emocje już opadną.

  21. A co zarejestrowały czarne skrzynki i czy zadziałały systemy bezpieczeńsrwa ?

  22. „Uderzone w tylny prawy błotnik auto”
    Zwykle nie bronię kobiet za kierownicą gdyż coś jest w tych stereotypach ale…. ona kończyła już manewr…..

  23. Oboje nie zachowali szczególnej ostrożności i oboje są winni. A Pani widząc „L” powinna się spodziewać że za kierownicą siedzi ktoś kto za chwilę coś może odpier**** nie z tej ziemi, włącznie z tym że albo się nagle zatrzyma albo odleci w kosmos … a że to był instruktor jazdy. Każe z nich ma zapewne rację w tej sprawie, ja będąc na miejscu i Pana i Pani też bym się upierał przy swojej wersji.

  24. Tylko oboje i oboje. Co te biedne instrumenty zrobiły?
    Jeśli są to dwaj mężczyźni (dwaj kierowcy, świadkowie itp.), używa się formy OBAJ.
    Pozdrawiam

  25. PS. Tak uprzedzając wasze komentarze – widzę, że dwie osoby biorące udział w zdarzeniu, to kobieta i mężczyzna. Ale „kierowca” to forma męskoosobowa i nie ma rozróżnienia ze względu na płeć. Dlatego OBAJ kierowcy.

  26. Artykuł stronniczy i obwiniający za całe zdarzenie instruktora sprawa skierowana do sądu fakt bo Pan Policjant twierdzi że to jego wina nie biorąc pod uwagę tak prostych zapisów w Ustawie Prawo o ruchu drogowym bo tak jest najłatwiej a Sąd myślę że weźmie wszystkie okoliczności pod uwagę:
    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;

    2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    oraz:
    5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    • Przytaczasz prawidłowe paragrafy na korzyść instruktora ale źle je interpretujesz biorąc pod uwagę zaistniałe zdarzenie. Kierujący jest zobowiązany upewnić się, kierująca się upewniła co więcej jeden pojazd już wykonał manewr wyprzedzania tego pojazdu. Uderzenie pojazdu w tylny błotnik sugeruje iż instruktor nie rozpoczął jeszcze manewru zmiany kierunku jazdy. Co więcej: Art. 22 .4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony. Pas ruchu był zajęty, kierująca kończyła manewr wyprzedzania, i tyle w tym temacie.

  27. Zgodnie z art. 22 ustawy prawo o ruchu drogowym, kierowca wykonujący manewr skrętu w lewo musi wykonać tę czynność w taki sposób, aby zdążyć wykonać ten manewr, gdyby jego kontynuacja stwarzała zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

    Natomiast nie zawsze kierowca skręcający w lewo będzie zwolniony z odpowiedzialności karnej w przypadku wystąpienia wypadku drogowego. Sąd Najwyższy w takich sytuacjach jak manewr skrętu w lewo nakazuje, aby kierowca wykonujący ten manewr kierował się, niezależnie od zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, rozsądkiem, przezornością i bezpieczeństwem innych uczestników ruchu.

    Inny słowy gdy kierowca zamierzający skręcić w lewo zauważy pojazd jadący w tym samym kierunku po pasie, który skręcający w lewo zamierza przeciąć, powinien zaniechać wykonywanie tego manewru. Sytuacja taka powinna spowodować utratę zaufania do kierowcy pojazdu wyprzedzającego, a w konsekwencji do zaprzestania manewru skrętu w lewo.
    W takim przypadku odpowiedzialność za spowodowanie wypadku drogowego będzie spoczywać na kierowcy, który zamierzał skręcić w lewo, ponieważ nie ustąpił pierwszeństwa oraz na kierowcy pojazdu wyprzedzającego, ponieważ wyprzedzał w niedozwolony sposób.

    http://wypadkidrogowe.info/odpowiedzialnosc-kierowcy-skrecajacego-w-lewo-w-przypadku-najechania-na-niego-przez-pojazd-wyprzedzajacy/

    CYTATArt. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    6. Zabrania się zawracania:
    1) w tunelu, na moście, wiadukcie lub drodze jednokierunkowej;
    2) na autostradzie;
    3) na drodze ekspresowej, z wyjątkiem skrzyżowania lub miejsca do tego przeznaczonego;
    4) w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.

    Czytaj więcej na Infor.pl: http://forum.infor.pl/topic/321078-kolizja-skret-w-lewo-wyprzedzanie-czyja-wina/#ixzz4B4uDKfo7

  28. To są zwykłe pierdy a nie komentarze-przecież ewidentna wina leży całkowicie po stronie baby w łoplu!!!.

    • To dawaj spotkamy się w tym samym miejscu, mam taki samochód co go trzeba wyremontować 😀 będziesz swoją rację uzasadniał policji albo w sądzie jak wybierzesz, bo tutaj to się uzasadnieniem nie wykazałeś 😀

  29. Miałem taką sytuacje na rondzie Cybulskiego kilka lat temu , gdzie walną we mnie samochód Egzaminacyjny przy zmianie pasa , gdy wjeżdżaliśmy od strony Grafa, w kierunku Andersa. Wyskoczył taki leszczu do mnie z ryjem , na dodatek nie chciał przy zwykłej kolizji zjechac autem ze środka drogi. Wezwał kierowników , innych egzaminatorów, niby to świadków, straszył znajomościami i ze w ogóle moja wina i jeszcze będę miał problemy 🙂 Ja na spokojnie porobiłem zdjęcia, wezwałem Policje, po ich przyjeździe pokazałem zdjęcia, powiedziałem swoje i czkeałem na rozwój wydarzeń. Oczywiście prawo było po mojej stronie , ale musiałem czekac dwa dni , na rozwój wydarzeń i dostarczenie materiałów nagraniowych z ich samochodów na komisariat 🙂 Ciekawy jestem , czy wtedy tym kilku świadkom , temu egzaminatorowi i kierownikowi też odebrano prawko i wydano zakaz wykonywania zawodu. Bo dla mnie to było ośmieszenie WORDu w pełnej odsłonie. Po tym zdarzeniu , nie dziwię się , że oblewaja ludzi, jak nie znają przepisów. Np. oblewanie za to że ktoś stoi przy przejściu , jak to się często zdarza, bo twierdzą , że ma pierwszeństwo, a pierwszeństwo pieszy ma dopiero jak wejdzie na przejście, a nie jak do niego dochodzi czy przy nim stoi 🙂

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8958zł -0.48%
    • GBP 4.8998zł 0.14%
    • EUR 4.2969zł -0.3%
    • CHF 3.9104zł -0.22%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wystawa grzybów w Opolu Lubelskim
      Odczaruj Jesień Życia: Pokaz mody w wykonaniu seniorów
      Upamiętnią ofiary masowego mordu w Szczuczkach
      Wystawa Twórczości Uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy „Misericordia”
      Ostatni w tym sezonie spacer z przewodnikiem po Ogrodzie Botanicznym UMCS
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.