Środa, 01 maja 202401/05/2024
690 680 960
690 680 960

Zakupił płaszcz, ale nie doczekał się dostawy. Zgłosił oszustwo na policję

Mieszkaniec gminy Zamość postanowił zakupić męski płaszcz za pośrednictwem sklepu internetowego i zapłacił za niego ponad 500 złotych. Niestety, zamówienie nie zostało do niego dostarczone.

Mieszkaniec gminy Zamość powiadomił zamojskich policjantów o nieudanej transakcji. W grudniu ubiegłego roku 31-letni mężczyzna zamówił męski płaszcz na stronie internetowego sklepu i zapłacił ponad 500 złotych przelewem. Fakturę otrzymał drogą elektroniczną, a jako wystawca widniała firma z siedzibą poza granicami kraju. Na stronie sklepu informowano, że termin realizacji zamówienia wynosi do 35 dni.

Mężczyzna cierpliwie czekał na przesyłkę, ale do dnia złożenia zawiadomienia o oszustwie nie otrzymał zamówionego towaru. Wysyłał e-maile do sprzedawcy, prosząc o wyjaśnienie sytuacji. Odpowiedź, którą otrzymał, głosiła, że przesyłka została już wysłana, ale opóźnienia są spowodowane kontrolą celną.

W międzyczasie 31-latek poszukiwał w Internecie opinii innych osób na temat tej firmy i odkrył, że inni kupujący ostrzegali przed korzystaniem z jej usług i donosili, że firma nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Po zapoznaniu się z tymi komentarzami mężczyzna zrozumiał, że został oszukany i zawiadomił o tym policję.

Pamiętajmy, że robienie zakupów przez Internet wymaga ostrożności. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie warto sprawdzić wiarygodność sprzedawcy, poprzednie aukcje oraz opinie innych kupujących na jego temat. Nie podejmujmy pochopnych decyzji.

(fot. pixabay.com\ilustracyjne)

Jeden komentarz

  1. Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?

Z kraju