Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Właściciel Lubelli stawia na wódkę. Jednym ruchem stanie się liderem rynku

W polskie ręce mają wrócić jedne z najbardziej znanych na świecie marki wódek. Firmę, która je produkuje, chce przejąc właściciel zlokalizowanej w Lublinie Lubelli.

Grupa Maspex, właściciel m.in. lubelskiej Lubelli, zamierza wejść w kolejny obszar swojej działalności. Tym razem chodzi o branżę mocnych alkoholi. Firma podpisała bowiem warunkową umowę na zakup polskich aktywów Roust Corporation CEDC International. Jest to producent takich marek wódki jak Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols.

Przedstawiciele spółki podkreślają, że dzięki transakcji Maspex stanie się liderem rynku wódki w Polsce. Wszystko dlatego, że CEDC posiada obecnie udziały na poziomie 47 proc., jest także największym importerem zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Mowa tu o takich markach jak m.in.: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jagermeister, Cointreau, Campari, Aperol, Remy Martin oraz winach Carlo Rossi, Barefoot i Gancia.

– Wchodzimy w całkowicie nowy, ale bardzo interesujący segment rynku i poszerzamy nasze portfolio o kolejne kultowe polskie marki w tym Żubrówkę, czyli legendarną polską wódkę, która jest znana na całym świecie – mówi Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i prezes Grupy Maspex.

Obecnie do grupy Maspex należy 67 marek jakich jak: Tymbark, Kubuś, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Tiger, DrWitt, Nestea, Tarczyn, Caprio czy DecoMoreno. Dzięki transakcji powstanie największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld zł. Samo CEDC osiągnęło w ubiegłym roku obrót na poziomie 5,7 mld zł. Będzie to również 20. przejęcie grupy na rynkach krajowym i zagranicznym. Teraz zgodę na transakcję musi wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

(fot. pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne)

29 komentarzy

  1. Tylko bimber.

  2. Czekamy na unijne kary, dla szal to nie do pomyślenia żeby Polacy mieli silną markę we własnym kraju…

  3. Wódka w obecnych czasach to syf chemiczny.

  4. Nestea nie jest ich marką. Mają licencję od Nestle na określony czas na korzystanie z marki.

Z kraju