Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zobacz moment zderzenia trzech pojazdów na krajowej 12 w Stołpiu

W poniedziałek rano na drodze krajowej nr 12 w miejscowości Stołpie doszło do zderzenia trzech pojazdów – ciężarowego, osobowego i busa. W wyniku wypadku trzy osoby zostały poszkodowane. Publikujemy moment wypadku zarejestrowany przez naszego Czytelnika.

52 komentarze

  1. zrobiłem w 2003 roku identyczny wypadek przy prędkości 50-60 km/h, najechałem na tył auta, które skręcało w lewo a to auto uderzyło jeszcze w pojazd jadący z na przeciwka, na szczęście nikt nie ucierpiał a powodem tego wypadku była moja wina, zagapienie się

  2. ciekawe jak wygląda nagranie od sprawcy

  3. To jest typowy przykład bezmyślności, braku przewidywania i to niestety u kierowcy zawodowego. Trzeba obserwować znaki drogowe, warunki pogodowe, natężenie ruchu i miejsca, do których się zbliżamy. Tam jest skrzyżowanie i zaraz obok wjazdy na stację paliw, ograniczenie do 70 km/h, droga wąska bez lewoskrętów, każdy rozsądny kierowca powinien zwolnić, zachować prawidłowy odstęp od poprzedzającego pojazdu, bo ten może hamować przed skrętem w lewo, zatrzymać się, by przepuścić auta z naprzeciwka i co wtedy ? Buuum i głupie tłumaczenie, że za późno kierunkowskaz, ze nie w tym miejscu jest wjazd itd.

    Przy lewoskręcie najbezpieczniej jest nie stać ze skręconymi kołami w lewo, nie przyspieszy to manewru, a czasami może nas uchronić przed zepchnięciem na sąsiedni pas i zderzeniem czołowym. W tym konkretnym wypadku auto nie dostało centralnie w tył, tylko w prawy tylny narożnik i ustawienie kół miało chyba niewielki wpływ.

  4. Cycku coś się uparł ze zjazdem nie w tym miejscu !? obejrzyj linki które wkleiłeś a nie piep……. głupoty TAM MÓGŁ SKRĘCAĆ NA STACJĘ

    • No właśnie… obejrzyj 🙂 uważnie
      W miejscu, gdzie doszło do zderzenia jest linia ciągła najpierw, a potem przerywana (od strony stacji), chyba wiesz co to oznacza ?
      Na zdjęciu wklejonym widać wyraźnie znak zakaz wjazdu na stację tym wjazdem.
      Od roku nie jeździłem tamtędy, zdjęcia są nie najnowsze, więc jeśli nie dawno coś zmienili to tylko wtedy może być inaczej niż napisałem… tylko wtedy 🙂
      Ale przecież to nie ma znaczenia, gdyby nawet osobówką przekraczał tę linię i skręcał, to najwyżej dostanie mandat, a sprawcą wypadku będzie kierowca ciężarówki, bo nie dostosował prędkości do warunków na drodze.

  5. Jak zwykle sami tu najmądrzejsi się zebrali. Szepce od wyrokowania kto zawinił, a kto nie.

  6. Nie, kierujący osobówką nie musi znać charakterystyki prowadzenia ciężarówki, autobusu, pociągu czy samolotu. Wystarczy, że umie poruszać się pojazdem, na który ma uprawnienia. To kierowca ciężarówki będący kierowcą zawodowym powinien zdawać sobie sprawę, że porusza się wśród pojazdów, które mają znacznie krótszą drogę hamowania od jego ciężarówki i dostosować swoją prędkość do tych okoliczności. Jeżeli kierowca tira tego nie ogarnia, to powinien znaleźć sobie inną pracę zanim kogoś zabije swoim brakiem wyobraźni.

  7. Nie, kierujący osobówką nie musi znać charakterystyki prowadzenia ciężarówki, autobusu, pociągu czy samolotu. Wystarczy, że umie poruszać się pojazdem, na który ma uprawnienia. To kierowca ciężarówki będący kierowcą zawodowym powinien zdawać sobie sprawę, że porusza się wśród pojazdów, które mają znacznie krótszą drogę hamowania od jego ciężarówki i dostosować swoją prędkość do tych okoliczności. Jeżeli kierowca tira tego nie ogarnia, to powinien znaleźć sobie inną pracę zanim kogoś zabije swoim brakiem wyobraźni..

  8. ale ruski przyrznal w dziada 🙂 bardzo dobrze

  9. ten z czerwonego na pewno się nie spodziewał że dziś będzie wysiadał z auta przez bagażnik! za brak zapinania pasów też powinno być zabierane prawko-łamanie zasad bezpieczeństwa z premedytacją!!!!

Z kraju