Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

W ubiegłym roku na inwestycje drogowe w Lublinie wydano ponad 100 mln zł. Co udało się zrobić

Blisko połowę środków wydanych przez miasto na realizacje inwestycji drogowych pochłonęła przebudowa Al. Racławickich. Urzędnicy podsumowali co udało się wykonać od stycznia do końca grudnia.

Prace związane z infrastrukturą drogową na terenie Lublina, jakie wykonywano w 2020 roku, kosztowały miasto ponad 100 mln złotych. Największą i najważniejszą inwestycją było rozpoczęcie przebudowy Al. Racławickich i pobliskich ulic. Do końca grudnia wykonano 55% zaplanowanych prac i kosztowało to 46 mln zł. Zakończenie realizacji tego zadania planowane jest w czerwcu tego roku. Całość pochłonie ponad 100 mln zł, z czego 85% dofinansowania stanowią środki europejskie.

Miasto postawiło też na przystanki komunikacji miejskiej. Wykonano budowę zespołów przesiadkowych, które integrujące komunikację miejską z pozamiejską, a tym samym ułatwiają podróże pomiędzy Lublinem a gminami sąsiednimi. Znajdują się one przy ul. Związkowej, w rejonie ronda Dmowskiego, na ul. Turystycznej w rejonie przystanku kolejowego Lublin-Zadębie, przy Dworcu Głównym PKP na ul. Kunickiego oraz w rejonie ul. Mickiewicza. Ostatni zespół objął rejon skrzyżowania al. Kraśnickiej i ul. Bohaterów Monte Cassino.

Powstało 14 nowych wiat, 9 wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz zamontowano 138 stojaków rowerowych. Wszystkie zespoły zostały wyposażone w system prowadzenia osób z niepełnosprawnościami. Zatoki przystankowe zyskały nowe betonowe nawierzchnie, ponadto przystanki są także oświetlone i wyposażone w monitoring. Kosztowało to 11 mln zł, z czego 85% stanowią środki europejskie.

Rozpoczęto też budowę węzłów przesiadkowych przy ul. Zbożowej, Żeglarskiej, Franczaka Lalka, Granitowej oraz al. Kraśnickiej. Pierwsze z nich zostaną ukończone w połowie tego roku. Projekt zakłada docelowo ich budowę w 7 lokalizacjach na terenie miasta. Kolejne dwa powstaną również przy ul. Osmolickiej i ul. Grenadierów. Całkowita wartość zadania wyniesie ponad 62 mln zł. Blisko 85% stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.

Ze środków własnych miasto zrealizowało przebudowę ul. Kalinowszczyzna. Na długości 1200 m wykonano nową nawierzchnię wraz z chodnikami. Powstała również ścieżka rowerowa o łącznej długości ponad 2,4 km. Wartość tej inwestycji wynosi blisko 14,5 mln zł. Z kolejnych inwestycji wymienić warto drogi dojazdowe do nowej szkoły i przedszkola przy ul. Berylowej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Jantarowej w ul. Jana Pawła II co kosztowało blisko 675 tys. zł. Nową jezdnię zyskała także ul. Bociania, gdzie powstały także zatoki postojowe oraz chodnik. W ramach tej inwestycji wynoszącej 1,1 mln zł, wykonano także prace na ulicach Szafirowej i Uśmiechu.

Do tego dochodzą też remonty ulic: na odcinku ponad 700 m odnowiono ul. Nałęczowską, wyremontowano ul. Bema, Biskupińską, Szafranową, Nadrzeczną od ul. Rejtana do ul. Tuwima oraz ul. Robotniczą pomiędzy ul. Wilczą a ul. Mickiewicza. Koszt przeprowadzonych prac to blisko 1,2 mln zł. Ponadto, zrealizowano także prace przy moście w ciągu al. Unii Lubelskiej, które polegały na zabezpieczeniu obiektu, poprzez wykonanie jego tymczasowego podparcia. Koszt tych prac wyniósł ponad 270 tys. zł. Prowadzone były również remonty chodników oraz naprawy nawierzchni ze środków rezerwy celowej Rad Dzielnic. Wykonano około 50 różnych zadań drogowych na łączną kwotę 1,7 mln zł.

W 2020 roku miasto opracowało i odebrało także dokumentacje projektowe dotyczące rozbudowy ulic: Zorza, Romera, Sławinek oraz Wapowskiego. Wykonano także dokumentację projektową remontu kładki dla pieszych nad ul. Filaretów przy ul. Rymwida. W roku bieżącym kontynuowane są prace projektowe dla zadań takich jak: budowa ulic Zelwerowicza, Zamenhofa, Kruszynowej, Berylowej na odcinku od ul. Kryształowej do ul. Jantarowej, rozbudowa ulicy Montażowej, budowa chodnika przy ul. Pszczelej oraz do Dworca Zachodniego PKP. Dwa ostatnie zadania są realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Trwają również prace projektowe dla przebudowy obiektów mostowych – w ciągu al. Unii Lubelskiej oraz w ciągu ul. Żeglarskiej wraz z przebudową tych ulic.

(fot. lublin112)

10 komentarzy

  1. prosimy o remont ulicy Lipniak, chodnik oraz oświetlenie. to takie piękne miejsce…

    • Zróbcie sobie sami, przecież macie kasę, złóżcie się i zróbcie. Ciekawe ile poszło w łapówki dla tych co mieszkają na lipniaku ?

  2. NTN

    Nic Totalnie Nic

  3. Ul. Zorza to ……. mać !

  4. a co z remontem janowskiej i Nałkowskiej tam nawet czołgiem można załatwić zawieszenie nie mówiąc o osobówkach

  5. dendrolog antybetoniarz

    w zamian inspirator – marzyciel o senacie wycina drzewa gdzie się da.

  6. chłopek spod siennicy wspomaga chłopków z podmiejskich gmin. Kogo obchodzą przyjezdni ? Zapraszam żuka na ul. Sowińskiego między ul. Głęboką i Nowomiejską. Robalu, to też Lublin i prawie śródmieście, mieszkają pracownicy UM

  7. takie „kleksy” z górką udało im się na Witosa porobić, nowa technologia łatania ubytków.
    No i w końcu po tylu latach udało się wyrównać zapadliska na Witosa w okolicach wiaduktu kolejowego

  8. Co udało się zrobić? Janowska ddm i diamentowa. Duma Lublina PKP i prezydenta który nie ma wpływu na inwestycje. Ciekawe jakby reaktor jądrowy PKp budowało to czy też by to mogli sobie robic

  9. Kiedy w końcu zlikwidują te schody na ul. Nałkowskiej i dokończa budowę ul. Wapowskiego!!!!!!!!!!!! Na Wapowskiego już od paru lat dosypują kamieni zamiast wykonać ulicę. Za tą obsługę już dawno nowa ulica by powstała, a w szczycie tam ruch jest duży. Nooo ale za to będziemy mieć następny pomnik w postaci dworca i następna fucha dla BUDIMEXu.

Z kraju