W Małaszewiczach powstanie Park Logistyczny. „To kluczowe miejsce na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku”
10:11 02-10-2021 | Autor: redakcja
– Przejście graniczne między Europą i Azją jest najważniejszym punktem na mapie Nowego Jedwabnego Szlaku. Zwiększenie jego możliwości przepustowych z założenia powinno zapewnić miejsca pracy, przyczynić się do rozwoju gospodarczego w oparciu o zielone środki transportu, doprowadzić do wzrostu konkurencyjności transportowej kraju oraz zwiększyć dochody podatkowe dla budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Wydanie pozwolenia na budowę to krok milowy w przygotowaniach do stworzenia Parku Logistycznego w Małaszewiczach. PKP Polskie Linie Kolejowe i spółka Cargotor są przygotowane do rozpoczęcia prac w terenie. Jesteśmy zdeterminowani, aby doprowadzić do końca tę niezwykle ważną dla polskiej gospodarki oraz Polski wschodniej inwestycję – stwierdził wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Park Logistyczny Małaszewicze, który powstanie na terenach gmin Terespol, Zalesie i Piszczac, docelowo ma być najnowocześniejszym i największym hubem przeładunkowym w Europie. To kluczowe miejsce na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku łączącego Azję ze Starym Kontynentem. Właśnie tędy do europejskich odbiorców trafiać będą transportowane koleją ładunki z Chin, Japonii czy Korei Południowej.
– Z radością przyjmuję decyzję Wojewody Lubelskiego w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę. Stanowi to kolejny krok w kierunku dalszego umocnienia Państwa Polskiego na terenach stanowiących granicę państwową i granicę zewnętrzną Unii Europejskiej – powiedział Andrzej Sokolewicz, prezes spółki Cargotor.
(fot. Cargotor)
Nie to abym się czepiał, ale to chyba tranzyt miał iść przez tą złą Białoruś… Czyli rząd kłamie ze stanem wyjątkowym, skoro państwowa spółka inwestuje takie pieniądze w port gdzie cały ruch ma się odbywać przez Białoruś !!
Urząd Wojewódzki nic nie wydaje, bo to instytucja. Jak już, to Wojewoda.
Czekamy na wypowiedzi troli i totalnych! Białoruś jest państwem tranzytowym a to wielka roznica. Polska nie będzie na zasadach eksportu czy wymiany handlowej! Trzeba czytać i rozumować logicznie!
To duża szansa dla naszego kraju nie tylko ekonomiczna. To samo via carpatia.
Ta cześć Europy była od zawsze niedoinwestowana i zapomniana infrastrukturalne. Teraz wymaga tego handel światowy co jest nie na rękę portom Hamburg i Amsterdam.