Poniedziałek, 14 października 202414/10/2024
690 680 960
690 680 960

W Małaszewiczach powstanie Park Logistyczny. „To kluczowe miejsce na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku”

Urząd Wojewódzki w Lublinie wydał decyzję o pozwoleniu na budowę Parku Logistycznego Małaszewicze. Inwestycja, którą realizuje PKP Polskie Linie Kolejowe we współpracy ze spółką Cargotor, umożliwi zwiększenie obrotu towarowego, prowadzonego pomiędzy państwami Europy i Azji.

– Przejście graniczne między Europą i Azją jest najważniejszym punktem na mapie Nowego Jedwabnego Szlaku. Zwiększenie jego możliwości przepustowych z założenia powinno zapewnić miejsca pracy, przyczynić się do rozwoju gospodarczego w oparciu o zielone środki transportu, doprowadzić do wzrostu konkurencyjności transportowej kraju oraz zwiększyć dochody podatkowe dla budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Wydanie pozwolenia na budowę to krok milowy w przygotowaniach do stworzenia Parku Logistycznego w Małaszewiczach. PKP Polskie Linie Kolejowe i spółka Cargotor są przygotowane do rozpoczęcia prac w terenie. Jesteśmy zdeterminowani, aby doprowadzić do końca tę niezwykle ważną dla polskiej gospodarki oraz Polski wschodniej inwestycję – stwierdził wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Park Logistyczny Małaszewicze, który powstanie na terenach gmin Terespol, Zalesie i Piszczac, docelowo ma być najnowocześniejszym i największym hubem przeładunkowym w Europie. To kluczowe miejsce na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku łączącego Azję ze Starym Kontynentem. Właśnie tędy do europejskich odbiorców trafiać będą transportowane koleją ładunki z Chin, Japonii czy Korei Południowej.

– Z radością przyjmuję decyzję Wojewody Lubelskiego w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę. Stanowi to kolejny krok w kierunku dalszego umocnienia Państwa Polskiego na terenach stanowiących granicę państwową i granicę zewnętrzną Unii Europejskiej – powiedział Andrzej Sokolewicz, prezes spółki Cargotor.

(fot. Cargotor)

3 komentarze

  1. Nie to abym się czepiał, ale to chyba tranzyt miał iść przez tą złą Białoruś… Czyli rząd kłamie ze stanem wyjątkowym, skoro państwowa spółka inwestuje takie pieniądze w port gdzie cały ruch ma się odbywać przez Białoruś !!

  2. Urząd Wojewódzki nic nie wydaje, bo to instytucja. Jak już, to Wojewoda.

  3. Czekamy na wypowiedzi troli i totalnych! Białoruś jest państwem tranzytowym a to wielka roznica. Polska nie będzie na zasadach eksportu czy wymiany handlowej! Trzeba czytać i rozumować logicznie!
    To duża szansa dla naszego kraju nie tylko ekonomiczna. To samo via carpatia.
    Ta cześć Europy była od zawsze niedoinwestowana i zapomniana infrastrukturalne. Teraz wymaga tego handel światowy co jest nie na rękę portom Hamburg i Amsterdam.

Z kraju

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia