Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Trwa przebudowa linii kolejowej Lublin – Warszawa. Zdemontowano już 50 km torów

PKP zaprezentowało, jak wygląda postęp prac na przebudowywanej linii kolejowej łączącej Lublin z Warszawą. Wstępnie wiadomo już, że pierwsze pociągi pojadą nią na przełomie 2018 i 2019 roku.

Od czerwca ub. roku trwa modernizacja linii kolejowej łączącej Lublin z Warszawą. W pierwszej fazie prace wykonywane są na odcinku pomiędzy Lublinem a Pilawą. Przebudowywane są tory oraz wszystkie stacje i przystanki. Montowane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Jednocześnie trwają roboty na obiektach inżynieryjnych, czyli mostach i wiaduktach. Na około 50 km zdemontowany został już jeden tor i sieć trakcyjna. Kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn i Dęblin. Wzmacniany jest grunt, na którym ułożone zostaną nowe tory.

Wszystko wykonywane jest przy użyciu dużej ilości ciężkiego sprzętu: koparek, dźwigów, palownic, pociągu sieciowego, ładowarek, samochodów ciężarowych, walców i pomp do betonu. Łącznie zmodernizowanych zostanie 17 stacji, 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej, zaś na 68 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększony zostanie poziom bezpieczeństwa. Z kolei na odcinku od Otwocka do Pilawy trwają przygotowania do rozpoczęcia prac. Zgromadzono już materiały do budowy nowych torów m.in. 20 tysięcy podkładów oraz około 14 tysięcy ton tłucznia i kruszyw.

Nowe tory, po przebudowie linii Otwock – Lublin, będą dostosowane do poruszania się po nich z prędkością 160 km/h, a wymiana rozjazdów i przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych zapewni większy poziom bezpieczeństwa. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi trasę Lublin – Warszawa pokonają w ok. 90 minut. Pierwsze z nich zmodernizowaną trasą pojadą na przełomie 2018 i 2019 roku. Wtedy to planowane jest przywrócenie ruchu na odcinku Lublin – Pilawa. Prace będą jednak kontynuowane od Pilawy do Otwocka. Zakończenie zasadniczych robót i przywrócenie ruchu między Warszawą a Lublinem planowane jest na przełomie 2019 i 2020 roku.

(fot. PKP PLK)
2018-01-22 20:18:49

11 komentarzy

  1. Tak szczerze mówiąc to nie do końca rozumiem, po co to pchać przez Otwock? Przecież za Otwockiem nadal będzie tempo ślimacze. A do tego jeszcze plątanina z ruchem podmiejskim i regionalnym.

    • Na przełomie 2018/19 powinien być ogłoszony przetarg na odcinek Otwock – Warszawa, mają być 3 tory + rezerwa pod czwarty, może będzie lepiej…ale to za parę lat.

    • Jazda przez Otwock to będzie konieczność. Przy modernizacji magistrali E20 nikt nie pomyślał o tym aby na odcinku Mińsk Mazowiecki – Warszawa Wschodnia były cztery tory oraz radośnie polikwidowano stacje przez co przepustowość odcinka jest tragiczna.

  2. Bede teraz miał większy zarobek i będzie na paliwo a na wiosne zabieżnikuje opony hehe. U mnie jak zwykle na rezerwie a tankuje na bogato u ziomka z Dysa za 20zl hehe. Smieje się z was bo nikt mnie nie dogoni hehe. Nawet ja hehe

  3. W Chinach taką robotę robi się w 9 godzin.

  4. Na przełomie 2019 a 2020 czy przełomie 2019 i 2020 roku?

  5. Epoka kolei dużych prędkości. Taka inwestycja, wszystko praktycznie od podstaw i max 160 km/h ?
    – Jak zwykle sto lat za…

  6. Zdemontowano 50 km torów – to wciąż za mało, żeby wyeliminować samobójstwa przy pomocy pociągów.

  7. a czerpiąc info u zrodla tj w firmie wykonującej remont trasy kolejowej to jest już 8 miesięcy opóźnienia w pracach wiec chyba rowerem na Otwock po bylym torowisku

Z kraju