Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym: Dróżnik nie zamknął rogatek, został zatrzymany

Wiadomo już, że przyczyną tragicznego wypadku na przejedzie kolejowym w Chełmie, mógł być błąd ludzki. Trwa ustalanie, dlaczego dróżnik nie zamknął rogatek przed jadącym pociągiem.

Na miejscu tragicznego w skutkach wypadku na ul. Metalowej w Chełmie wciąż trwają czynności zmierzające do ustalenia przyczyn zdarzenia. Biorą w nich udział policyjni technicy, prokurator, a także pracownicy kolei. Wiadomo już, że pomimo tego, iż przejazd kolejowy wyposażony jest w rogatki obsługiwane przez dróżnika, nie były one opuszczone.

O godzinie 17:40 na przejazd wjechała toyota yaris, którą podróżowały dwie kobiety, matka z córką. Wtedy w auto uderzył jadący od strony Lublina rozpędzony pociąg osobowy. Samochód został kompletnie zniszczony, a w jego wraku uwięzione zostały obie kobiety. Strażacy przy użyciu narzędzi hydraulicznych uwolnili jedną z nich, pasażerkę i przekazali ratownikom medycznym. Została ona następnie przetransportowana do szpitala. Jej stan określano jako ciężki, lecz stabilny.

Na pomoc dla drugiej poszkodowanej było już za późno. W wyniku doznanych obrażeń ciała, starsza z kobiet zmarła na miejscu wypadku. W zdarzeniu zginął też pies, podróżujący wraz z kobietami. Przybyli na miejsce policjanci zatrzymali obsługującego przejazd dróżnika. Jak wyjaśniają świadkowie o tym, że rogatki nie zostały opuszczone, zorientował się on w momencie, gdy doszło do wypadku. Starał się je jeszcze opuścić, lecz mu się to nie udało. Badanie alkomatem wykazało, że dróżnik był trzeźwy.

Pracownicy kolei ustalili, że wszystkie urządzenia były sprawne. Dodatkowo przejazd był wyposażony w System Wspomagania Dróżnika Przejazdowego (SWDP), który gwarantuje pełną informację o ruchu pociągów. – Obecnie nie wiadomo dlaczego dróżnik nie zamknął rogatek. To pracownik z długoletnim stażem i wymaganymi szkoleniami. Sprawę szczegółowo zbada i wyjaśni specjalna komisja – tłumaczy Joanna Kubiak z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

2017-04-04_183700

(fot. Chełm na sygnale, nadesłane)
2017-04-04 21:52:29

34 komentarze

  1. ,,W zdarzeniu zginął też pis”, co na to Jarek?

  2. Dlatego trzeba zatrzymywać się przed każdym przejazdem bo ludzi i technika zawodzą.

    • jednakowoż powinieneś się rozglądać i hamować za każdym razem jak przejeżdżasz skrzyżowanie na zielonym – tam dużo większe prawdopodobieństwo jest że jakiś kierowca na czerwonym popędzi aniżeli na przejeździe kolejowym pociąg przy otwartych szlabanach przejedzie.

      • Z pociągiem masz mniejsze szanse, niż z samochodem ciężarowym na skrzyżowaniu 😉 Przejazdów wszak jest mniej, aniżeli skrzyżowań. Nieprawdaż Dawidzie ? 😉

    • nie zachowała szczególnej ostrożności i po niej

  3. Kto by pomyślał ze w czasach takiej cyfryzacji nie można zagwarantować dodatkowego elektronicznego zabezpieczenia przed takimi sytuacja,mi chodźby GPS z wysyłaniem sygnału o nadjeżdżającym pociągu i alarmowaniu o bliskiej odległości i niezamknięciu blokad. Polska to jeszcze druga ukraina i długo tak pozostanie.

    • A dlaczego nie można włączyć myślenia przed przejazd kolejowym, komputer ma myśleć i zdecydować ? Bo panu x czy y ciężko zatrzymać się i rozejrzeć dla własnego bezpieczeństwa ? Jeśli cenisz bardziej „niezawodna technologie, niż własny rozum życzę powodzenia.

      • naucz sie czytac ze zrozumieniem i sprawdz w leksykonie co to znaczy ,,dodatkowe” to nie to samo co zamiast i nikt nie pisze że mozna wyłączać myslenie

        • Alojzy „geniuszu” nawet gdybyś miał setki zabezpieczeń nie zwalnia Cie z myślenia, nawet dodatkowe hehe Czytając ze zrozumieniem bo domyślam się, że skoro prawisz morały innym to Ty masz opanowane do do perfekcji i zrozumiałem „Jeśli cenisz bardziej „niezawodna technologie, niż własny rozum ? ” Już niedługo przed pasami będzie potrzebował dodatkowych zabezpieczeń aby przejść bo rozejrzeć się będzie ciężko jak głowa a telefonie czy innym „dodatkowych zabezpieczeniu” Człowiek bywa omylny a co dopiero jakieś tam udogodnienie technologiczne, Zawsze podjeżdżając pod przejazd się rozglądam dla własnego bezpieczeństwa nie jest tak ciężko się rozejrzeć, a pomaga bardziej niz Twoje „dodatkowe ” z leksykony hehe

          • Oj dobrze mądralo skąd wiesz jakim ona kierowcą była ! Mogła nigdy w życiu mandatu nie dostać, wczoraj popełniła błąd tragiczny i fatalny w skutkach. Różnie w życiu bywa i Tobie czy mi może się coś takiego przytrafić

      • Dawid ma rację – we własnym interesie należy jednak wytrzeszczyć gały, nawet jak przejazd jest strzeżony.
        Ale jak się sny koleżance opowiada to i na myślenie czasu brak.

    • Jak nie można jak można. W USA od dawna już są stosowane takie rozwiązania. Pociąg zbliża się do przejazdu, rogatki zamykają się same. O ile wiem to we Francji również jest stosowany ten system. To jednak nie do końca poprawia bezpieczeństwo. Przykład z Francji, gdy ciężarówka została uwięziona na torach po między szlabanami, a kierowca zamiast je staranować stał i nie wiedział co zrobić. Nagle w ciężarówkę uderzyło rozpędzone TGW. Z ciężarówki została jedynie kabina, kierowcy nic się nie stało, ale pociąg zniszczony, maszyniści martwi, a pasażerowie poturbowani. Żaden system nie poprawi bezpieczeństwa jeśli człowiek nie pomyśli o czasie.

  4. Nie na każdym przejeździe ze szlabanami jest znak STOP to gubi

  5. Nie bez powodu jednym z hasel akcji której celem jest poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych jest „zatrzymaj się i żyj”. Rogatki to są tylko urządzenia które mogą się uszkodzić. Dróżnik może zasłabnąć. Warto więc spojrzeć czy nie jedzie pociąg na każdym przejeździe kolejowym niezależnie od jego kategorii. Infrastrukturę zniszczoną podczas wypadku na przejeździe kolejowym da się naprawić. Życia już niestety nie. Zatrzymaj się i żyj!

    • droznik pewnie usnal i obudzil go huk uderzenia pociagu w auto tylko po co on chcial opuscic szlaban jak bylo po wszystkim tego nie czaje.w kozubczyznie wychodzi droznik naciska guzik i szlaban sie zamyka a jakby sie nie zamknal to by zatrzymal ruch i to zglosil.fakt, warto spojrzec czy nie jedzie pociag na KAZDYM przejezdzie kolejowym bo kto wie czy droznik nie usnal,zablabl ,upil sie itp.ale ogolnie to przyznam ze takie wypadki zdarzaja sie o wiele rzadziej niz 6 w totku wiec nie ma co robic nagonki na droznikow.

  6. dróżnik dróżnikiem a gdzie podział sie zdrowy rozsądek?????przejazd kolejowy to takie miejsce, gdzie może nie zadziałać: człowiek lub maszyna, zawsze należy się zatrzymac i upewnioć czy nie nadjeżdża pociąg, w swoim życiu przejechałem juz grubo ponad pół miliona km i żyje dzięki temu, że mam ograniczne zaufanie do wszystkiego co na drodze

    • jozku123 – nie wymagaj za dużo od dwóch kobitek opowiadających sobie , której się co śniło, albo o innych czynnościach seksualnych

      • Domyślam się, że byłeś z tymi kobitkami i stąd wiesz o czym rozmawiały, minimum szacunku, nie znasz Tych pań, a nie tylko stereotypy powielaj.

        • Szanowny LU – nie mam szacunku dla ludzi, którzy nie posiadają tzw. instynktu samozachowawczego, a co gorsza nie korzystają z boskiego daru myślenia o tym co akurat robią.

          • Drogowy fątasiu- szacunek należy się każdemu człowiekowi nie zależnie od jego mądrości ,czy też statusu społecznego chociażby za to ,że jest człowiekiem.

  7. Jakaś masakra, to jest ten taki wielki przejazd przy wylocie na Dorohusk?

    • To raczej ten przejazd do którego prowadzi ta droga w prawo za aqua parkiem (jadac w strone centrum Chełma)

      • Nie znacie sytuacji więc nie oceniajcie. Miejscowi ludzie wiedzą jak wygląda ten przejazd i wiedzą że aby go pokonać to droga przez mękę.. Być może kobiety zauważyły pociąg ale nie miały możliwości ucieczki bo przed nimi i za nimi kolejne pojazdy.Może zgłoszą się osoby które były w tym czasie i wniosą coś cennego dla sprawy,oczywiście nie pomniejsza to winy dróżnika. Bardzo współczuję całej rodzinie i postarajmy się nie dawać krzywdzacych komentarzy,ta rodzina będzie się zmagać z traumą przez lata a my jednym słowem możemy jeszcze bardziej ich pogrążać.

        • „..nie miały możliwości ucieczki bo przed nimi i za nimi kolejne pojazdy.” Ty tak na poważnie? Wjeżdżasz na torowisko bez możliwości jego opuszczenia? To nie skrzyżowanie, że najwyżej cię strąbią i parę qrev dostaniesz.

          • Agatka (ta z kompletu od Jacka)

            Święte słowa, Mietku. Powiadam Wam zaprawdę, święte słowa!!!

  8. Lsw,lub czy lkr?

  9. Sprawdźcie jak dziala swdp I u dyżurnego ruchu swdr jedna wielka ściema. Kierowców prosze o uwagę na przejazdach jako zwykły dyżurny ruchu. Przejazd strzeżony jest przejazdem bardziej niebezpieczbym niz przejazd niestrzeżony. Wspoczuje,rodzinie jednej I drugiej

  10. Jak ja współczuję temu dzieciakowi. Czternaście lat i matka zginęła na jej oczach. O zwierzaku nie wspominając :/ jakie ona będzie miała życie teraz?

Z kraju