Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym. Nie żyje kierowca volkswagena (zdjęcia)

Nie udało się uratować życia kierowcy, który wjechał na przejazd kolejowy wprost pod nadjeżdżającą lokomotywę. Mężczyzna zginął na miejscu. Ruch na szlaku kolejowym jest całkowicie wstrzymany.

Do wypadku doszło w poniedziałek około godziny 20:40 w miejscowości Styrzyniec w gminie Biała Podlaska. Na przejeździe kolejowym samochód osobowy wjechał pod nadjeżdżająca lokomotywę. Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespół ratownictwa medycznego, policja oraz straż ochrony kolei.

Jak wstępnie ustalono, kierujący volkswagenem 25-letni mężczyzna jechał drogą gminną Surmacze – Jaźwiny. Wjechał na przejazd kolejowy wprost pod nadjeżdżającą lokomotywę. Uderzone w bok auto było pchane przez kilkaset metrów, zanim lokomotywa się zdołała zatrzymać. Życia kierowcy nie udało się uratować.

Jak nas poinformowano, przejazd na którym doszło do wypadku jest kategorii B, czyli posiada sygnalizatory i rogatki. Na miejscu pracują policjanci i pracownicy kolei, którzy pod nadzorem prokuratora ustalają szczegółowe okoliczności zdarzenia. Sprawdzane jest m.in. czy kierowca ominął zapory i wjechał na przejazd, czy też nie działały one prawidłowo.

Ruch na szlaku kolejowym Biała Podlaska – Łuków jest całkowicie wstrzymany.

(fot. Policja i OSP KSRG Sławacinek Stary)

22 komentarze

  1. Lubię To.

  2. „przejazd na którym doszło do wypadku jest kategorii B, czyli posiada sygnalizatory i rogatki”
    był chojrak i chojraka nie ma – nie jestem w stanie pojąć tego bezmiaru głupoty. !!!

    • Drogowancaniedorowiec

      Tak samo jak piesi wchodzą pod samochody. Dla wielu ludzi to niepojęte ale to smutna codzienność naszego społeczeństwa.

  3. Przykre to ale jak widzę codziennie właścicieli kierownic jak powożą swoje metalowe rumaki to się dziwię że tylko nielicznym to się przytrafia. Tak sobie wymyślają swoje przepisy i później zaczynają w nie wierzyć.

  4. Elektrowóz Deutsche Bahn , dalej Niemcy nas wykańczają.

  5. Już oceniacie i krytykujecie kierowcę a nie znacie szczegółów.
    Może rozpędzona lokomotywa wyjechała niespodziewanie zza żywopłotu.
    Może jechała z przepaloną tylną żarówką (czyli niesprawnym oświetleniem).
    Może momencie wjeżdżania samochodu na przejazd, lokomotywa nie” nabyła” jeszcze pierwszeństwa. Kierujący pociągami mają pierwszeństwo na przejeździe a nie przed, więc bezsensowne zatrzymywanie się przed przejazdem i zapraszanie pociągów na przejazd prowadzi do wypadków.
    Może za kierowcą-denatem jechał inny zamyślony/zapatrzony w telefon kierowca, który nie miał ochoty się zatrzymywać, więc zatrzymanie się przed przejazdem kierowcy-denata powodowałoby niebezpieczeństwo.
    Z jaką prędkością jechała lokomotywa i dlaczego nie zwolniła oraz dlaczego bezmyślnie wjechała na przejazd? Samochód nie zatrzyma się w miejscu!

    • Bez sensu jest zatrzymywać się przed STOPem lub przed migającym czerwonym jeżeli nic nie jedzie lub pociąg jest jeszcze daleko.
      A jeżeli już musimy być nadgorliwi (i tym samym utrudniać ruch) i się zatrzymać, to jest to przypominam, że jest odo dopuszczalne tylko na tak krótki czas, żeby nie zdążyć ocenić sytuacji – zatrzymujemy się, żeby nie dostać mandatu, a nie po to, żeby upewnić się, że nic nie nadjeżdża.

      • Dokładnie jest tak jak piszesz – bez sensu jest zatrzymywać się pieszemu przed przejściem dla pieszych, żeby upewnić się, że nie wtargnie pod samochód – to się nazywa prawo silniejszego. Jak pieszy czuje się nieśmiertelny to oleje sprawę i nie zdejmie słuchawek czy kaptura, nie nałoży żadnego odblasku poza terenem zabudowanym, nie da sobie większej szansy – jeśli jest silniejszy od pojazdu to OK. Tu wygrała lokomotywa.

  6. Szkoda maszynisty. Człowiek będzie miał traumę do końca życia.

    • Maszyniści mają to wpisane w swoje ryzyko zawodowe. Niektórzy z nich mają w życiu kilka-kilkanaście takich wypadków. Po wypadku śmiertelnym mają zapewnioną opiekę psychologa

      • Drogowancaniedorowiec

        Nie to co kierowcy po wypadkach. Ich się jeszcze dobija aresztowaniami i przesłuchaniami. Nawet jak to nie ich wina.

    • Ojoj. A kto mu kazał być maszynista? Niema nad kim się rozczulac.

  7. I jeszcze jedna nurtująca mnie kwestia.
    Jak ktoś kto nie potrafi ustąpić pierwszeństwa przejazdu pociągowi na przejeździe (i to klasy B, czyli nie najniższej) zachowuje się w odniesieniu do innych „mniejszych” uczestników ruchu?
    Jak przez tyle lat (bo zakładam, że kilka lat już kierował) udawało mu się ustępować innym pojazdom na skrzyżowaniach czy przejazdach rowerowych oraz pieszym np. na PdP, parkingach, strefach zamieszkania?
    Czy też opierało się to za nasadzie odwróconego pierwszeństwa, że wszyscy ustępowali jemu, aż trafił na lokomotywę?

  8. Jak ludzie radza sobie w normalnym zyciu jak nie potrafia przejechac bezpiecznie przez tory?

  9. Jeszcze jedno spostrzeżenie.
    Wygląda na to, że trafienie przez areszt do Zakładu Karnego nie jest najgorszą sytuacją w jakiej może się znaleźć sprawca wypadku śmiertelnego.
    Więc Ci, wszyscy którzy nadal uważają, że więzienie (z oczekiwaniem w areszcie) to zbyt surowa kara – niech się zastanowią nad tym, bo może zweryfikują swoje stanowisko, „zawiasy” to wystarczająca kara.

    • Drogowancaniedorowiec

      Jest jakaś zasada proporcjonalności
      Jak rowerzysta pobił na śmierć pieszego to dostał kilka miesięcy zawiasów. Dlaczego kierowca miałby być gorzej traktowany? Podczłowiek?

  10. Aż lokomotywa zeza dostała.

  11. jezdził szybko ale bezpiecznie.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.878zł 0.4%
    • GBP 4.9782zł 0.62%
    • EUR 4.2788zł 0.35%
    • CHF 3.8992zł 0.5%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Pierzak w Muzeum Wsi Lubelskiej
      Festiwal kultury ukraińskiej „Ukraina w Centrum Lublina”
      W Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie otworzą wystawę upamiętniającą bitwę o Monte Cassino
      Piknik wojskowy w Domu Żołnierza w Lublinie. Będzie pokaz sprzętu i wojskowa grochówka
      Miasto Dęblin będzie świętować urodziny
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.