Szlak kolejowy z Roztocza na Podkarpacie został zamknięty. Trwa przebudowa mostów (zdjęcia)
12:35 05-05-2020
Trwają prace związane z przebudową mostu na trasie kolejowej Hrebenne – Munina. Jest to jedna z trzech tras kolejowych łączących województwa podkarpackie i lubelskie. Kursują po niej składy w relacjach Jarosław – Horyniec Zdrój oraz Rzeszów – Horyniec Zdrój. W sezonie letnim można podróżować także między Zamościem z Rzeszowem oraz Lublinem a Jarosławiem. Linia kolejowa nr 101 zapewnia także sprawny transport towarów m.in. do zakładów w Surochowie oraz do przejścia granicznego w Werchracie.
Jednoprzęsłowy most z 1949 r. znajdujący się nad rzeką Lubaczówką w Nowej Grobli zostanie zastąpiony nową, stalową konstrukcją. Wykonano już demontaż dotychczasowych elementów. Na brzegu przygotowywane są fundamenty nowych przyczółków. Jednocześnie w Lubaczowie postępują prace przy przebudowie mostu nad rzeką Sołotwą. W miejscu wyeksploatowanej przeprawy będzie techniczne lepsza konstrukcja. PLK wykorzystają obiekt uzyskany przy przebudowie linii w Pszczynie. Już zdemontowano stare elementy i budowane są nowe przyczółki mostu. Również kolejowe przeprawy w Nowinach Horynieckich zostaną wyremontowane.
Stalowe konstrukcje mostów z Nowej Grobli i Lubaczowa zostały przekazane gminie Lubaczów. Będą prezentowane w muzeum kolejnictwa na stacji Basznia. Poza przebudową mostów remontowany jest tor na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Prace pozwolą zlikwidować ograniczenia prędkość i usprawnią przejazd pociągów. Do 26 czerwca linia ta została wyłączona z ruchu pociągów. Wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Linia kolejowa na trasie Munina – Hrebenne ma 83 km. To trasa dawnej Kolei Jarosławsko–Sokalskiej. Pierwszy pociąg z Jarosławia do Sokala przez Muninę – Lubaczów Hrebenne i Rawę Ruską przejechał 6 czerwca 1884. Po II wojnie światowej, wybudowano odcinek Werchrata – Hrebenne.
(fot. J. Kowal)
Komentarze wyłączone