Sygnał od Czytelnika. „Zaproponowałem zmianę organizacji ruchu na rondzie Dmowskiego”. Zobacz odpowiedź Zarządu Dróg i Mostów

Nasz Czytelnik wysłał do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie pismo z propozycją zmiany organizacji ruchu na rondzie im. Dmowskiego w Lublinie. ZDiM odpowiada, że nie ma możliwości wprowadzenia proponowanych zmian, a rondo jest już na granicy przepustowości.

Pan Marcin na początku roku zwrócił się do Zarządu Dróg i Mostów z propozycją zmiany organizacji ruchu na rondzie przy lubelskim zamku. Nasz Czytelnik zaproponował, aby można było m.in. jadąc od strony ul. Podzamcze skręcać w lewo ze środkowego pasa.

– Wnioskowałem krótko, skrajnie lewy i środkowy pas na rondzie Dmowskiego w stronę Gali zrobić lewy tylko do skrętu w lewo, a środkowy do skrętu w lewo i na wprost. Większość kierowców i tak skręca w stronę Chełma ze środkowego pasa łamiąc przepisy – napisał pan Marcin.

Wystarczy chwila, aby zaobserwować, jak tworzy się sznur aut na lewym pasie do skrętu w lewo, zaś niecierpliwi kierowcy, ze środkowego pasa także skręcają w lewo, w kierunku Zamościa. Skrajnie lewy pas rzadko jest przejezdny, tak aby można było z niego pojechać na wprost.

Na propozycję pana Marcina ZDiM odpowiedział:

W odpowiedzi na przesłany e-mail Wydział Zarządzania Ruchem Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie informuje, że przedstawiona przez Pana propozycja zmiany organizacji ruchu nie jest możliwa do wdrożenia z uwagi na błąd logiczny w proponowanej segregacji ruchu na wlocie ul. Lwowskiej na skrzyżowaniu zwanym Rondem R. Dmowskiego. Obecnie obowiązująca segregacja ruchu na pasach w/w wlotu to: z lewego pasa: lewo-prosto, ze środkowego wprost, z prawego pasa: prosto-prawo. Zmiana dla środkowego pasa ruchu na: lewo-prosto pozostawałaby w kolizji z relacją wprost na lewym pasie ruchu. Istniejąca segregacja na pasach ruchu analizowanego skrzyżowania jest dostosowana do obciążeń poszczególnych relacji występujących na jego wlotach. Informujemy ponadto, że Rondo R. Dmowskiego jest najbardziej obciążone ruchem kołowym spośród wszystkich skrzyżowań w naszym mieście. W sytuacjach ekstremalnych obciążeń ruchem kołowym skrzyżowanie to funkcjonuje już na granicy przepustowości.

Kierowcy pokonujący na co dzień rondo wiedzą, że rzadko kto jedzie z pasa lewego na wprost, w kierunku al. Unii Lubelskiej. Wyłączenie tego pasa z relacji na wprost i zmiana pasa środkowego na relację prosto-lewo znacznie rozładowałoby ruch kumulujący się w kierunku skrętu Zamość/Chełm.

Zachęcamy do dyskusji w komentarzach.

(fot. Google Street View)

47 komentarzy

  1. Tęgie głowy pracują w zdim w Lublinie.
    A pracoholizm to ich motto życiowe.

    • No tak . Lepiej napisać wyjaśnienie jak ZDiM to widzi i mieć święty spokój . Wiecie ileż to roboty , myślenia , przemalowywania , zmiany znaków itd itp , a nawet trzeba byłoby pomyśleć o zmianie cyklu świateł . Dajcie im w spokoju spożywać kawę .

  2. Ej no nie!! Zrobiłem poocorn kupiłem colę i usiadłem przy laptopie żeby poczytać analizy wszystkich znawców, ekspertów, mistrzów kierownicy na temat jak powinno się jeździć na tym rondzie, s tu nic cisza nikt nie komentuje. Jestem zawiedziony

    • Co za beton w tym ZDiM z komunistycznymi kierownikami, przecież tam jest tyle miejsca żeby wywalić trochę zieleni po lewej stronie i obciąć rondo z flagą do skrętu w lewo i ZDIM będzie zadowolone że może jeździć swoimi pasami i wnioskodawca pomysłu będzie miał dwa pasy do skrętu w lewo. Proponuję aby na witosa na wysokości skrzyżowania z felinem doszły lewoskręty i prawo skręty w obu kierunkach tam taka szerokość zieleni między pasami i poza pasami że aż się prosi o normalne skrzyżowanie. Kto Jest za rozbudową skrzyżowania na felinie ?

  3. Rzadko mi to się zdarza ala tym razem zgadzam się z ZDiM.
    Propozycja czytelnika jest wyraźnie dostosowana do jego indywidualnych potrzeb,
    nie uwzględnia innych użytkowników oraz panujących na skrzyżowaniu warunków ruchu w ciągu całej doby.
    Pozdrawiam,

    • Nie. Akurat ilość samochodów skręcających w lewo jest tam na tyle duża że dwa pasy do lewoskrętu mają sens. Tylko ZDiM owi nie chce się nic robić.

  4. „Zmiana dla środkowego pasa ruchu na: lewo-prosto pozostawałaby w kolizji z relacją wprost na lewym pasie ruchu. ”

    Przecież on zaproponował żeby z lewego jechać tylko w lewo to gdzie oni widza w tej propozycji błąd logiczny?

    • Jak popatrzysz na organizację ruchu na skrzyżowaniu wcześniejszym (Lwowska, Podzamcze, Rusałka) oraz na łączniku między tymi skrzyżowaniami to zobaczysz ten błąd logiczny. Ta bezmyślna propozycja wymaga popsucia organizacji ruchu nie tylko na tym jednym rondzie.

      • Tak, „popsucia” bo teraz działa dobrze… ?1!?1 Propozycja Marcina jest jak najbardziej słuszna a wręcz konieczna i łatwa w wykonaniu ale nie dla urzędasów… Tak zrobiono na rondzie przy Makro i się dało i jest dużo lepiej.
        Odpowiedź urzędasów potwierdza moje teorie spiskowe że kierowcy w lublinie mają stać w korkach… i patrzeć na trójnoga…

    • Kolizja bylaby wtedy jak z lewego pasa ktory byłby tylko do skretu w lewo zajmowalbys skrajny prawy pas na zjeździe a nagle ze srodkowego pasa lewo-prosto ktoś też by chciał skręcić w lewo na skrajny prawy pas i już masz kolizję

      • z myśleniem u urzędasów jest jak z dużym wysiłkiem po długiej przerwie… szkodzi bardzo…

    • A ci co jadą prosto ??? Niech stoją w korku, bo ty chcesz skręcić w lewo i tak jest tam armagedon, lawirowanie po pasach…

  5. Jednak coś takiego powinni zrobić na rondzie JP2 z armii krajowej. Możliwość jazdy na wprost JP2 przez rondo powinno być z obu pasów. Tam świateł nie ma więc nie tworzył by si taki korek do jazdy „lekko w lewo” ( z pod speedcar w kierunku granitowej)

  6. W tej chwili przy Gali trwa remont skrzyżowania, dlatego część kierowców unika jazdy w Unii Lubelskiej.
    Po zakończeniu prac przy Gali nie tylko wszytko wróci do normy ale ruch w tamtym kierunku zdecydowanie się wzrośnie.
    Poza tym proponuję by wnioskodawca próbował w szczycie skręcić w lewo w Al. Unii Lubelskiej z Tysiąclecia jadąc od Mełgiewskiej.
    Lepiej tu nic nie zmieniać bo dobrze działa a w szczycie korkuje się z każdej strony.

  7. Ja proponuje żeby zlikwidować sygnalizacje świetlna na rondach. To przez nią tak się ronda korkują. Jakoś nigdy na rondzie pod makro nie było korków, a to ze ciamajdy nie potrafią jeździć i nie znają przepisów to inna sprawa i tym lepiej – szybciej zostaną wyeliminowani ci którzy wygrali prawko w chipsach.

  8. Użytkownik dróg

    Gdyby dwa pasy ruchu były do skrętu w lewo to pytanie moje którędy pojechać prosto jak skrajnym prawym ogrom pojazdów skręca w prawo. Decyzja (tłumaczenie) ZDIM jest śmieszna, bo logiczne że trzeba w propozycji zmienić lewy pas na przeznaczony do jazdy tylko w lewo a potem środkowy do jazdy w lewo i prosto. Tak czy siak dobrze że to odrzucili 👍

  9. Na tym skrzyżowaniu korkuje się jedynie dla tych co skręcają w lewo

    Moim zdaniem Jedyne zadziałałoby to:
    Jadący z każdej strony powinni mieć możliwość skrętu w lewo z każdej strony na jednej zmianie świateł

    Obecnie widzę jak wiele osób przejeżdża na czerwonym bo już ma dość oraz… Blokujący to skrzyżowanie
    Policja powinna tam urządzić łowy – jest wiele miejsca na zatrzymania ‚piratow’ z każdej strony praktycznie
    Ostatnio na skręt w lewo w stroje gali czekałem 5 zmian świateł – wiele osób blokowało skrzyżowanie oraz za każdym razem jechali na czerwonym

    Gdzie jest policja? Gdzie jest monitoring?

  10. Podobny problem jak na rondzie pod makro, wieczne korki jadąc od strony męczenników Majdanka w stronę tatar, a wystarczyło na środkowym pasie dorysować strzałkę w lewo 🙂 i nie pamiętam kiedy tam byl korek.

  11. Proponuję wprowadzić mechanizm autoregulacji natężenia ruchu na tym rondzie umożliwiając jazdę w dowolnym kierunku z dowolnego pasa, ręczę że po miesiącu natężenie ruchu osiągnie poziom normatywnie satysfakcjonujący. Uczmy się od coraz większej rzeszy studentów z krajów rozwijających się, gdzie taki system doskonale działa.

  12. Też tam skręcam na Chełm. Jest dobrze nawet w godzinach szczytu. Na światłach powoli ale normalnie się jedzie. Utrudnieniem w szczycie jest wcześniejsze rondo z ruską. Skręcić z Ruskiej w prawo i potem wbić się przez trzy pasy na tym krótkim zapchanym odcinku by skręcić w lewo na Chełm jest wyczynem.

    • Można wtedy na małym rondzie objechać dookoła i bez problemu wjechać na lewy pas w stronę Chełma.

  13. Te rondo całe jest źle oznakowane nawet od strony Zamościa strasznie się korkuje przez ten bus pas. tam przejechać bez łamania przepisów to trzeba mocno uzbroić się w cierpliwość. Jadąc od Zamościa skrajny lewy powinien być tylko do skrętu w lewo. A dwa pasy środkowe do jazdy na wprost tak ukierunkowane żeby wjeżdżać na dwa pasy lewe mijając bus-pas. Ale w zarządzie druk im się myśleć nie chce i mamy jak mamy

    • Ktoś mądry kiedyś wyskoczył z taką propozycją. Ja jestem za, ale mądrych nikt nie słucha…

    • Dobrze jest tak jak jest. Dzięki temu można wjechać ze skrajnie prawego i blokować buspas i liczyć że jak będzie więcej osób tak robić to go w końcu zlikwidują bo nie będzie mieć sensu. Z ZDMem nie da się jak widać inaczej.

  14. Ja mam tylko jedno pytanie! Gdzie lub od kiedy w Lublinie zostanie uruchomiony intyligentny system świateł w który lata temu wpompowano ponad 40 milionów zł!!! Kto wziął za to kasę i dlaczego jeszcze nie wisi na latarni?

    • Bo to inteligentnie nas wycyckali, tak jak za projekt placu litewskiego który wygrał ale zrobili drugi przetarg tak jak 4 razy przebudowywali skrzyżowania na męczenników Majdanka, tak jak remontowali ul elektryczną na całej długości gdzie rok później wymieniali rury na całej długości i teraz wszystko zapadło się i jest gorzej niż przed remontem. Macie jakieś jeszcze doświadczenia proszę podajcie i niech LUBLIN112 zbierze i podeśle do ZDiM. A… jeszcze jedno czasami poruszam się obwodnicą lublina i muszę stwierdzić tam prawie niema ruchu, czyli wszystkie TIRY i inne pojazdy pchają się przez lublin…
      Pozdrawiam

  15. Jakbyśta zrobili oddzielny pas ( i bez świateł koniecznie) tylko dla jadących na Śfidnik i Piaski tobysie nie korkowało.

  16. A ja proponuję dodanie pasów prowadzących na rondzie mohyły do skrętu w lewo z lwowskiej w stronę zamku. Polecam sobie skręcić ze środkowego w lewo na (swój) środkowy 😉

  17. Jak dla mnie to jadąc od strony Chełm, Zamość, układ pasów powinien być taki (od lewej) jeden do sktętu tylko w lewo ( i tak zawsze jest zablokowany przez auta skrecające w lewo w ulicę uni lubelskiej) dwa kolejne do jazdy na wprost, oraz jeden do skretu w prawo w kierunku lwowskiej. I co najważniejsze za rondem ten pozal sie boze bus pas powinien byc jako dodatkowy pas a lewy i środkowy kontynuacją do jazdy z dwóch pasów na wprost. Teraz wygląda to tak: lewy pas to auta jadące w lewo (co powoduje ze i tak nikt nie jedzie z tego pasa na wprost, kolejny pas to jazda na wprost (za rondem prowadzi na pas środkowy) następny pas jest zazwyczaj pusty poniewaz zaraz za rondem zaczyna sie buspas i niema mozliwosci zjechania z ronda (zdaza sie ze na pojazdach zjeżdzających z ronda tym pasem wymuszają pierszeństwo kierowcy autobusów jadący od Lwowskiej ). i wiadomo prawy do skretu w prawo. Taka drobna zmiana a skruciła by korek na pasie do jazdy na wprost który często sięga mełgiewskiej

  18. Powinno być tak jak w Rzeszowie, na głównych skrzyżowaniach o ruchu okrężnym ok 100m przed rondem jest pas do zawracania. A tak jadąc od strony Felina i chcąc dojechać do Tarasów Zamkowych, trzeba stać kilka faz świateł i blokować całe skrzyżowanie. To jeden z przykładów.

  19. Dobudowac po dwa pasy w każdą stronę.

  20. Problem by rozwiązał w tej relacji dobudowanie jednego pasa do skrętu w lewo. Niewielki koszt a sporo korzyści.

    • I tu masz racje.Choć jest jeszcze jedna opcja „skręt z lewego na lewy i środkowy i ze środkowego na rondzie tylko dla „korzystających z buspasów „na skrajny prawy(czyli busy,mpk i taxi ze środkowego od Uni lub z drugiej strony od Podzamcze lub Ruskiej) i może warto przemyśleć jeszcze raz.

  21. Trzeba być chyba idiotą żeby stanąć na lewym pasie chcąc jechać prosto

  22. Od strony Podzamcza wybudować prawoskręt, a lewy skrajny tylko i wyłącznie do lewoskrętu bez możliwości jazdy na wprost. Układ identyczny jak Al.Tysiąclecia w kierunku Zamość, Chełm. Na samym rondzie zlikwidować strefę wyłączoną z ruchu i dodać trzeci pas w kierunku Unii Lubelskiej, identycznie jak w kierunku Podzamcza.
    Al. Tysiąclecia w kierunku Warszawy likwidacja z lewego skrajnego na wprost tylko lewo skręt, a w strefie wyłączonej z ruchu utworzenie bus pasa a nie jak dotychczas przed rondem praktycznie.

    Ot cała filozofia.

    • Chyba nie dostrzegłeś czegoś ,rondo z każdej strony ma to samo oprócz prawoskrętów z Tysiąclecia w obu kierunkach .

    • I to że tylko z Unii masz lewy w lewo.

      • Przyjrzyj się dokładnie jeszcze raz drogim dojazdowym do ronda i pasami na samym rondzie. Zwróć uwagę na znaki poziome. Jak dla Ciebie z każdej strony jest to samo to gratuluję spostrzegawczości.

        • A nie?Pomijam lewoskręt z Uni i prawoskręty na Tysiąclecia po obu stronach i zostaje po 3 pasy gdzie wg oznaczeń możesz jechać prosto przez rondo.Coś pomijam?

  23. Pan Marcin ma całkowitą rację, prośba do urzędników aby przed 7 spróbowali skręcić już z ul.Ruskiej w prawo -strasznie ciężko, ponieważ
    lewy pas zakorkowany, bo czeka na skręt w lewo na rondo Dmowskiego😕

  24. Powołali się na błąd logiczny, który sami stworzyli. Przecież czytelnik napisał żeby lewy pas służył tylko do skrętu w lewo, a środkowy do skrętu w lewo i jazdy na wprost. A oni jakby pominęli to, że lewy pas miałby służyć do skrętu w lewo i wtedy faktycznie byłoby kolizyjnie że środkowym pasem. Imbecyle… Zwolnił bym natychmiast gościa, który pisał ta odpowiedź.

  25. Rondo przy makro tak przerobili jadac od strony kosciola w kierunku obi makro dwa lewoskrety i odblokowali ciagle korkujace sie rondo.

  26. Tutaj po prostu: „…moja racja jest mojsza niż Twojsza”

  27. W ZDiM zatrudniają pociotkow z rodziny .którzy nie mają zielonego pojęcia o logistyce ruchu drogowego. Na ul. Gęsiej tępaki zrobili jedna drogę dla tak dużego osiedla, i tworza się ogromne korki.Zrobili łaskę że strzałę w Jana Pawła dali.

  28. chyba wygląda tak, że jak się „nie da” to się nie da

  29. I tak będą mieli przepierd*l w papierach w związku z tym zasran*m cyklem zielonej fali a Wy „zwykli” użytkownicy dróg wymagacie od nich takiego wytężania umysłów do granic możliwości chcąc zrobić dodatkowa strzałkę w lewą hah

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7751zł 0.15%
    • GBP 4.8457zł -0.65%
    • EUR 4.2928zł -0.08%
    • CHF 3.7844zł -0.19%

    Polub nas

    Materiały wideo

    „Grzesiu czego ty nie śpisz”. Spotkanie leśniczego z niedźwiedziem (wideo)
    Fotograficzne podsumowanie roku 2018 w Porcie Lotniczym Lublin (wideo)
    Spadł z motoroweru przed nieoznakowanym radiowozem (wideo)
    Wjechała rowerem na przejście. Po chwili doszło do potrącenia (wideo)
    Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym w Rzeszowie. Nagranie z monitoringu (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Studenci Uniwersytetu Medycznego zagrają dla małych pacjentów
    „Globalna wioska” w Lublinie. Bedzie można poznać kulturę, kuchnię i zwyczaje panujące w kilkunastu krajach
    Lublin na weekend. Sprawdź co się wydarzy
    „Zdrowy Nowy Rok, Zdrowe Ferie” – bezpłatne badania profilaktyczne w Tarasach Zamkowych
    UMCS zaprasza na Noc Biologów 2019
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.