Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Sygnał od Czytelnika. „Zaproponowałem zmianę organizacji ruchu na rondzie Dmowskiego”. Zobacz odpowiedź Zarządu Dróg i Mostów

Nasz Czytelnik wysłał do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie pismo z propozycją zmiany organizacji ruchu na rondzie im. Dmowskiego w Lublinie. ZDiM odpowiada, że nie ma możliwości wprowadzenia proponowanych zmian, a rondo jest już na granicy przepustowości.

Pan Marcin na początku roku zwrócił się do Zarządu Dróg i Mostów z propozycją zmiany organizacji ruchu na rondzie przy lubelskim zamku. Nasz Czytelnik zaproponował, aby można było m.in. jadąc od strony ul. Podzamcze skręcać w lewo ze środkowego pasa.

– Wnioskowałem krótko, skrajnie lewy i środkowy pas na rondzie Dmowskiego w stronę Gali zrobić lewy tylko do skrętu w lewo, a środkowy do skrętu w lewo i na wprost. Większość kierowców i tak skręca w stronę Chełma ze środkowego pasa łamiąc przepisy – napisał pan Marcin.

Wystarczy chwila, aby zaobserwować, jak tworzy się sznur aut na lewym pasie do skrętu w lewo, zaś niecierpliwi kierowcy, ze środkowego pasa także skręcają w lewo, w kierunku Zamościa. Skrajnie lewy pas rzadko jest przejezdny, tak aby można było z niego pojechać na wprost.

Na propozycję pana Marcina ZDiM odpowiedział:

W odpowiedzi na przesłany e-mail Wydział Zarządzania Ruchem Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie informuje, że przedstawiona przez Pana propozycja zmiany organizacji ruchu nie jest możliwa do wdrożenia z uwagi na błąd logiczny w proponowanej segregacji ruchu na wlocie ul. Lwowskiej na skrzyżowaniu zwanym Rondem R. Dmowskiego. Obecnie obowiązująca segregacja ruchu na pasach w/w wlotu to: z lewego pasa: lewo-prosto, ze środkowego wprost, z prawego pasa: prosto-prawo. Zmiana dla środkowego pasa ruchu na: lewo-prosto pozostawałaby w kolizji z relacją wprost na lewym pasie ruchu. Istniejąca segregacja na pasach ruchu analizowanego skrzyżowania jest dostosowana do obciążeń poszczególnych relacji występujących na jego wlotach. Informujemy ponadto, że Rondo R. Dmowskiego jest najbardziej obciążone ruchem kołowym spośród wszystkich skrzyżowań w naszym mieście. W sytuacjach ekstremalnych obciążeń ruchem kołowym skrzyżowanie to funkcjonuje już na granicy przepustowości.

Kierowcy pokonujący na co dzień rondo wiedzą, że rzadko kto jedzie z pasa lewego na wprost, w kierunku al. Unii Lubelskiej. Wyłączenie tego pasa z relacji na wprost i zmiana pasa środkowego na relację prosto-lewo znacznie rozładowałoby ruch kumulujący się w kierunku skrętu Zamość/Chełm.

Zachęcamy do dyskusji w komentarzach.

(fot. Google Street View)

47 komentarzy

  1. Trzeba być chyba idiotą żeby stanąć na lewym pasie chcąc jechać prosto

  2. Od strony Podzamcza wybudować prawoskręt, a lewy skrajny tylko i wyłącznie do lewoskrętu bez możliwości jazdy na wprost. Układ identyczny jak Al.Tysiąclecia w kierunku Zamość, Chełm. Na samym rondzie zlikwidować strefę wyłączoną z ruchu i dodać trzeci pas w kierunku Unii Lubelskiej, identycznie jak w kierunku Podzamcza.
    Al. Tysiąclecia w kierunku Warszawy likwidacja z lewego skrajnego na wprost tylko lewo skręt, a w strefie wyłączonej z ruchu utworzenie bus pasa a nie jak dotychczas przed rondem praktycznie.

    Ot cała filozofia.

    • Chyba nie dostrzegłeś czegoś ,rondo z każdej strony ma to samo oprócz prawoskrętów z Tysiąclecia w obu kierunkach .

    • I to że tylko z Unii masz lewy w lewo.

      • Przyjrzyj się dokładnie jeszcze raz drogim dojazdowym do ronda i pasami na samym rondzie. Zwróć uwagę na znaki poziome. Jak dla Ciebie z każdej strony jest to samo to gratuluję spostrzegawczości.

        • A nie?Pomijam lewoskręt z Uni i prawoskręty na Tysiąclecia po obu stronach i zostaje po 3 pasy gdzie wg oznaczeń możesz jechać prosto przez rondo.Coś pomijam?

  3. Pan Marcin ma całkowitą rację, prośba do urzędników aby przed 7 spróbowali skręcić już z ul.Ruskiej w prawo -strasznie ciężko, ponieważ
    lewy pas zakorkowany, bo czeka na skręt w lewo na rondo Dmowskiego?

  4. Powołali się na błąd logiczny, który sami stworzyli. Przecież czytelnik napisał żeby lewy pas służył tylko do skrętu w lewo, a środkowy do skrętu w lewo i jazdy na wprost. A oni jakby pominęli to, że lewy pas miałby służyć do skrętu w lewo i wtedy faktycznie byłoby kolizyjnie że środkowym pasem. Imbecyle… Zwolnił bym natychmiast gościa, który pisał ta odpowiedź.

  5. Rondo przy makro tak przerobili jadac od strony kosciola w kierunku obi makro dwa lewoskrety i odblokowali ciagle korkujace sie rondo.

  6. Tutaj po prostu: „…moja racja jest mojsza niż Twojsza”

  7. W ZDiM zatrudniają pociotkow z rodziny .którzy nie mają zielonego pojęcia o logistyce ruchu drogowego. Na ul. Gęsiej tępaki zrobili jedna drogę dla tak dużego osiedla, i tworza się ogromne korki.Zrobili łaskę że strzałę w Jana Pawła dali.

  8. chyba wygląda tak, że jak się „nie da” to się nie da

  9. I tak będą mieli przepierd*l w papierach w związku z tym zasran*m cyklem zielonej fali a Wy „zwykli” użytkownicy dróg wymagacie od nich takiego wytężania umysłów do granic możliwości chcąc zrobić dodatkowa strzałkę w lewą hah

Z kraju