Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Sygnał od Czytelnika. „Zaproponowałem zmianę organizacji ruchu na rondzie Dmowskiego”. Zobacz odpowiedź Zarządu Dróg i Mostów

Nasz Czytelnik wysłał do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie pismo z propozycją zmiany organizacji ruchu na rondzie im. Dmowskiego w Lublinie. ZDiM odpowiada, że nie ma możliwości wprowadzenia proponowanych zmian, a rondo jest już na granicy przepustowości.

47 komentarzy

  1. Proponuję wprowadzić mechanizm autoregulacji natężenia ruchu na tym rondzie umożliwiając jazdę w dowolnym kierunku z dowolnego pasa, ręczę że po miesiącu natężenie ruchu osiągnie poziom normatywnie satysfakcjonujący. Uczmy się od coraz większej rzeszy studentów z krajów rozwijających się, gdzie taki system doskonale działa.

  2. Też tam skręcam na Chełm. Jest dobrze nawet w godzinach szczytu. Na światłach powoli ale normalnie się jedzie. Utrudnieniem w szczycie jest wcześniejsze rondo z ruską. Skręcić z Ruskiej w prawo i potem wbić się przez trzy pasy na tym krótkim zapchanym odcinku by skręcić w lewo na Chełm jest wyczynem.

    • Można wtedy na małym rondzie objechać dookoła i bez problemu wjechać na lewy pas w stronę Chełma.

  3. Te rondo całe jest źle oznakowane nawet od strony Zamościa strasznie się korkuje przez ten bus pas. tam przejechać bez łamania przepisów to trzeba mocno uzbroić się w cierpliwość. Jadąc od Zamościa skrajny lewy powinien być tylko do skrętu w lewo. A dwa pasy środkowe do jazdy na wprost tak ukierunkowane żeby wjeżdżać na dwa pasy lewe mijając bus-pas. Ale w zarządzie druk im się myśleć nie chce i mamy jak mamy

    • Ktoś mądry kiedyś wyskoczył z taką propozycją. Ja jestem za, ale mądrych nikt nie słucha…

    • Dobrze jest tak jak jest. Dzięki temu można wjechać ze skrajnie prawego i blokować buspas i liczyć że jak będzie więcej osób tak robić to go w końcu zlikwidują bo nie będzie mieć sensu. Z ZDMem nie da się jak widać inaczej.

  4. Ja mam tylko jedno pytanie! Gdzie lub od kiedy w Lublinie zostanie uruchomiony intyligentny system świateł w który lata temu wpompowano ponad 40 milionów zł!!! Kto wziął za to kasę i dlaczego jeszcze nie wisi na latarni?

    • Bo to inteligentnie nas wycyckali, tak jak za projekt placu litewskiego który wygrał ale zrobili drugi przetarg tak jak 4 razy przebudowywali skrzyżowania na męczenników Majdanka, tak jak remontowali ul elektryczną na całej długości gdzie rok później wymieniali rury na całej długości i teraz wszystko zapadło się i jest gorzej niż przed remontem. Macie jakieś jeszcze doświadczenia proszę podajcie i niech LUBLIN112 zbierze i podeśle do ZDiM. A… jeszcze jedno czasami poruszam się obwodnicą lublina i muszę stwierdzić tam prawie niema ruchu, czyli wszystkie TIRY i inne pojazdy pchają się przez lublin…
      Pozdrawiam

  5. Jakbyśta zrobili oddzielny pas ( i bez świateł koniecznie) tylko dla jadących na Śfidnik i Piaski tobysie nie korkowało.

  6. A ja proponuję dodanie pasów prowadzących na rondzie mohyły do skrętu w lewo z lwowskiej w stronę zamku. Polecam sobie skręcić ze środkowego w lewo na (swój) środkowy 😉

  7. Jak dla mnie to jadąc od strony Chełm, Zamość, układ pasów powinien być taki (od lewej) jeden do sktętu tylko w lewo ( i tak zawsze jest zablokowany przez auta skrecające w lewo w ulicę uni lubelskiej) dwa kolejne do jazdy na wprost, oraz jeden do skretu w prawo w kierunku lwowskiej. I co najważniejsze za rondem ten pozal sie boze bus pas powinien byc jako dodatkowy pas a lewy i środkowy kontynuacją do jazdy z dwóch pasów na wprost. Teraz wygląda to tak: lewy pas to auta jadące w lewo (co powoduje ze i tak nikt nie jedzie z tego pasa na wprost, kolejny pas to jazda na wprost (za rondem prowadzi na pas środkowy) następny pas jest zazwyczaj pusty poniewaz zaraz za rondem zaczyna sie buspas i niema mozliwosci zjechania z ronda (zdaza sie ze na pojazdach zjeżdzających z ronda tym pasem wymuszają pierszeństwo kierowcy autobusów jadący od Lwowskiej ). i wiadomo prawy do skretu w prawo. Taka drobna zmiana a skruciła by korek na pasie do jazdy na wprost który często sięga mełgiewskiej

  8. Powinno być tak jak w Rzeszowie, na głównych skrzyżowaniach o ruchu okrężnym ok 100m przed rondem jest pas do zawracania. A tak jadąc od strony Felina i chcąc dojechać do Tarasów Zamkowych, trzeba stać kilka faz świateł i blokować całe skrzyżowanie. To jeden z przykładów.

  9. Dobudowac po dwa pasy w każdą stronę.

  10. Problem by rozwiązał w tej relacji dobudowanie jednego pasa do skrętu w lewo. Niewielki koszt a sporo korzyści.

    • I tu masz racje.Choć jest jeszcze jedna opcja „skręt z lewego na lewy i środkowy i ze środkowego na rondzie tylko dla „korzystających z buspasów „na skrajny prawy(czyli busy,mpk i taxi ze środkowego od Uni lub z drugiej strony od Podzamcze lub Ruskiej) i może warto przemyśleć jeszcze raz.

Z kraju