Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Sprawdzono, czy opinia o kierowcach BMW to prawda, czy stereotyp

Młody człowiek w samochodzie z dużym przebiegiem, który jeździ brawurowo i powoduje dużo wypadków. Tak wielu Polaków wyobrażają sobie kierowców BMW. Na podstawie statystyk sprawdzono, ile w tym stereotypie jest prawdy.

Kierowcy BMW owiani są złą sławą, wiele osób postrzega ich za piratów drogowych, którzy za nic mają przepisy ruchu drogowego oraz dość często powodują wypadki. Ze statystyk naszych materiałów dotyczących zdarzeń drogowych wynika jednoznacznie, że wypadki z udziałem aut tej marki zdarzają się w naszym regionie niezbyt często, jednak za każdym razem wywołują szereg emocji. Na 39 opublikowanych w ubiegłym tygodniu artykułów o wypadkach i kolizjach, tylko w dwóch brały udział pojazdy marki BMW.

Specjaliści z firmy Rankomat.pl postanowili sprawdzić, czy stereotyp ten ma cokolwiek wspólnego z prawdą. Jak ustalono, faktem jest, że wśród posiadaczy tej marki dominują młodzi mężczyźni z pojazdami o dużej pojemności silnika. Niekoniecznie jednak to kierowcy BMW powodują najwięcej wypadków na polskich drogach.

Wśród posiadaczy BMW 8% to 18 – 20 latkowie. 21- 25 latkowie to kolejnych 19%. Największą grupą są 26 – 30 latkowie, którzy stanowią 21% wszystkich właścicieli tej marki. Średni wiek kierowcy BMW wynosi 34 lata. To o 4 lata mniej niż od przeciętnego polskiego kierowcy i najmniej ze wszystkich marek. Ponadto tylko 16% posiadaczy BMW to kobiety.

Pomimo stereotypów i młodego wieku kierowcy BMW rzadko deklarują szkody. W 2019 roku zaledwie 16,7% z nich przyznało się do spowodowania co najmniej jednej szkody w całej swojej historii ubezpieczenia. Pod tym względem nieznacznie wyprzedzili ich jedynie posiadacze Audi (16,6%). Na drugim biegunie znaleźli się właściciele aut japońskich takich jak Nissan (22,1%) czy Toyota (21,8%). Oczywiście kierowcy nie muszą podawać prawdy w deklaracjach, jednak zostanie ona zweryfikowana przez UFG podczas zakupu polisy OC.

Choć z każdym rokiem rośnie sprzedaż nowych modeli BMW, to wciąż najwięcej miłośników tej marki jeździ autami kilkunastoletnimi. Ponad 30% BMW na polskich drogach to pojazdy 16 – 20- letnie. Prawie tyle samo jest 11 – 15-letnich. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5%, natomiast te najmłodsze (do 10 lat) stanowią 22,8%.

W przypadku BMW potwierdza się jednak stereotyp o dużych przebiegach na liczniku. Średnia przejechanych kilometrów dla BMW wynosi 224 tys. km. Przeciętny polski samochód ma ich mniej o 34 tys. km. Więcej na licznikach mają jedynie samochody Audi, choć tylko o 2 tys. km. Większość rodaków potrzebuje ok. 2 lat, aby tyle przejechać. 50% właścicieli BMW deklaruje posiadanie modelu serii 3. Na drugim miejscu znalazła się seria 5 z wynikiem 27%. Wśród miłośników tej marki nie brakuje zarówno pracowników fizycznych (13%), jak i umysłowych. W drugiej grupie większość stanowili pracownicy biurowi (11%).

W 2019 roku obowiązkowe ubezpieczenie samochodu marki BMW było najdroższe, w porównaniu do 10. innych najczęściej ubezpieczanych marek i kosztowało średnio 896 zł. To aż o 30% więcej niż wyniosła średnia w całym kraju (689 zł). Co mogło być przyczyną tak wysokiej średniej składki OC? Okazuje się, że każdy z wymienionych wyżej elementów mógł mieć znaczny wpływ na cenę ubezpieczenia BMW. Wszystko dlatego, że na wysokość składki wpływa wiele czynników, związanych zarówno z kierowcą, np. jego wiek, jak i ubezpieczanym pojazdem. Zazwyczaj cena polisy dla aut starszych, o dużej pojemności silnika i dużym przebiegu będzie większa.

(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)

69 komentarzy

  1. 23 Letni kierowca BMW

    Czytając te wszystkie komentarze nasuwa się jeden wiosek. Jesteście ograniczeni intelektualnie, a dyskusja z wami nie ma sensu.
    Pozdrawiam, kierowca bmw
    (Choć kto wie, może za jakiś czas kierowca AUDI, Volvo czy Mercedesa)

  2. Jak złom naprawiam złomem to co mam zgłaszać, że nie trafiłem w bramę po pijaku? Przecież sam sobie naprawiam z „własnego zapitego” AC.

  3. Jeśli bmw takie złe to czemu całe Hollywood, rządzący, elity, miliarderzy, jeżdżą bmw zamiast Skodą tudzież volkswagen?

    • BMW – bardzo dobre. do 5 lat .A u nas jeździ głównie szrot. Kupuje małolat na tatę (żeby Oc było tańsze) za 15 tysięcy szrota ze złomu w Niemczech i myśli że jest z Hollywood. Tu jest problem.

    • Bo bmw nadaje się dla ludzi o IQ < 50.

  4. Mam 30l i dwoje dzieci i jeżdżę bmw. Kupiłam ten samochód właśnie ze względu na bezpieczeństwo.

    • Gdybyś tak dbała o bezpieczeństwo, to pamiętałabyś o gumce. A bmw teraz w prezencie dla Brajana i Dżejsiki.

  5. Pytanie powinno byc nieco inaczej sformułowane, mianowicie tyczyc poqinno sie BMW wyprodukowanych do 2007 roku. Wtsdy statystyki zupelnie inaczej by wygladaly mysle 😀

  6. Statystyki troche z z tyłka wzięte, ponieważ no jednak na drogach królują różne toyoty czy audi a3 które też są kupowane przez młodszych kierowców, a co do samych BMW dużo osób nie zgłasza szkody bo jeżdżą tak zwanymi ,,gruzami” co często nawet nie mają ani przeglądu ani ubezpieczenia, sam mam 8 znajomych co jeżdżą BMW i zaledwie 2 używa kierunkowskazów i jeździ w miarę przepisowo.

Z kraju