Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Santander bank zgubił przecinek. Klienci wściekli, pieniądze z ich kont zniknęły

Nietypowa sytuacja spotkała dzisiaj klientów banku Santander. Osoby, które dokonywały płatności zauważyły, że z ich rachunków ściągnięte zostały sto razy większe kwoty.

Od kilku godzin klienci banku Santander alarmują, że z ich kont znikają spore kwoty pieniędzy. Dotyczy to osób, które dzisiaj od godzin popołudniowych dokonywały płatności kartami płatniczymi. Bankowy system księgując poszczególne kwoty nie uwzględniał przecinka, w wyniku czego zamiast np. 330,99 zł z konta ściągana była kwota 33 099 zł.

Klienci, którzy zauważyli co się dzieje, usiłowali skontaktować się z infolinią banku. Ta jednak nie działała. Najprawdopodobniej została przeciążona. Dlatego też starali się skontaktować z bankiem w inny sposób. np. za pomocą Facebooka.

„Próbuje dodzwonić się do Waszego banku od około godziny. Mam wyczyszczone konto do zera i blokadę na prawie 11tys! za zakup paliwa! Możecie to wyjaśnić”; „Santander Bank Polska jak zamierzacie rozwiązać dzisiejszy problem zapłaciłem karta w sklepie 10,38 a ściągnęło mi z Konta 1038 pln – na infolinie nie można się dodzwonić”; „Nieźle, paliwo 55,18 a z konta poszło 5518 zł. Duuuużo ludzi dziś wkurzyliście”; „Jestem w stanie zrozumieć awarię bankomatów czy niemożliwość płatności kartą, ale czyszczenie konta do zera i blokowanie zamiast 80,98 zł kwotę 8098!? Przecież ja prawie zawału dostałam” – to tylko niektóre z wpisów skierowanych do banku.

Sam bank zapewnia, że zna problem i obecnie pracuje nad jego usunięciem. Całość nazywa awarią i zapewnia, że wszyscy klienci otrzymają z powrotem swoje pieniądze. Dodaje też, że sytuacja taka spotkała ok. 1 procenta klientów, którzy korzystali dzisiaj z kart płatniczych.

Jak nas zapewniła Ewa Krawczyk z działu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Santander Bank Polska, o godz. 21.40 problem został rozwiązany. Klientom zdjęte zostały również nieprawidłowe blokady, zaś obecnie salda osób, które dokonywały dzisiaj płatności są już prawidłowe. Bank jednocześnie przeprosił za niedogodność, która wystąpiła.

(fot. Santander Bank)

24 komentarze

  1. Czy konta zostały zablokowane niezaszczepionym?

    • Ciekawi mnie jedno czego ci ludzie co wybierali pieniądze nie byli 100% procent do przodu tylko zawsze działa to na niekorzyść klienta poprostu czego jak np miał 100zl na koncie nie bylo 10000tysiecy takie cyrki tylko w polszy

  2. Płacenie bezgotówkowe jak by się klijęci niezorientowali że im kasa z kąt znikneła a bank by zaksięgował to pozamiatane zostajecie z niczym jak pieniąc to tylko gotówka w łapie jest pewna

    • Bartoszu,dziecko… uważaj na lekcjach języka polskiego…
      „gotówka w łapie jest pewna”, ale wtedy jak nazywa się pieniądz, a nie, pieniąc
      O czym pieniąc się , przypominam 😆 :mrgreen:

  3. Któregoś dnia wyłączą całkiem i co wtedy ?

  4. Dlatego zawsze staram się mieć też jakąś gotówkę oraz kartę w innym banku, już nie raz się naciąłem, czasami można naprawdę zostać postawionym w trudnej sytuacji. Przynajmniej na wyjazdach staram się pilnować tej zasady bardziej.

  5. Dobrze że nie mam takich kwot na koncie. Chociaż raz spokój duszy.

  6. Trzeba było wtedy wpłacić we wpłatomacie. Ciekawe, czy by zaksiegowało x100.

Z kraju