690 680 960

Rusza budowa kolejnego węzła przesiadkowego w Lublinie

Nowa pętla przy ul. Granitowej dla komunikacji miejskiej ma być gotowa we wrześniu 2021 r. Prace ruszą jeszcze w tym tygodniu.

Węzeł przesiadkowy przy ul. Granitowej jest drugim z siedmiu zaplanowanych na terenie naszego miasta. Na początku zrealizowane zostaną prace związane z wykonaniem tymczasowego postoju dla komunikacji miejskiej wzdłuż ul. Granitowej. Następnie ruszy budowa chodników, przebudowa pętli oraz przystanku autobusowego.

– Budowa węzła przesiadkowego przy ul. Granitowej jest współfinansowana z funduszy europejskich, podobnie jak pozostałych sześć miejsc integrujących transport samochodowy, rowerowy, pieszy oraz komunikację miejską. Realizacja węzłów przesiadkowych jest ważna nie tylko z punktu widzenia Miasta Lublin, ale także całego Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego. Z pierwszych nowoczesnych i funkcjonalnych obiektów mieszkańcy skorzystają już w połowie przyszłego roku – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydent Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Inwestycja zakłada uzupełnienie pętli o dodatkowy pas postojowy dla autobusów oraz poszerzenie wyjazdu z pętli. Wyznaczono 13 stanowisk postojowych dla komunikacji miejskiej, w tym 6 dla pojazdów o długości 18 metrów. Inwestycja przewiduje także budowę parkingu Kiss&Ride umożliwiającego postój 3 samochodom osobowym.  Na miejscu powstanie infrastruktura do ładowania autobusów elektrycznych, wiata z wyświetlaczem dynamicznej informacji, a także zaplecze socjalno-sanitarne dla kierowców komunikacji miejskiej. Pętla zyska nowe oświetlenie i monitoring, a teren zostanie odnowiony i zazieleniony. Nawierzchnia wykonana zostanie w technologii betonu cementowego.

Budowa węzłów przesiadkowych realizowana jest w ramach unijnego projektu ,,Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF,, Całkowita wartość inwestycji to ponad 62 mln złotych. Blisko 85 proc. stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej. Koszt budowy to ponad 5 mln złotych. Prace przy ul. Granitowej realizuje spółka Strabag.

(fot. lublin112.pl, UM Lublin)

6 komentarzy

  1. Co po tym wszystkim skoro autobusy będą stały w takich samych korkach jak reszta pojazdów? Nie ma Lublinie metra, nie ma tramwajów, więc na czym ma polegać przewaga komunikacji miejskiej? Przy obecnej polityce miasta dotyczącej transportu, to bardziej opłaca się trzymać 3 graty na rodzinę niż korzystać z komunikacji.

  2. Tramwaj kuda cepy cebulowe :P/xD ?

  3. a do dworca zachodniego polną drogą po schodach i ścieżką

  4. Węzły przesiadkowe dla przyjezdnych by się przesiadali do komunikacji miejskiej, a dla ludzi z poza Lublina bilety miesięczne podrożały. To jaki w tym sens. Ja tu żadnej zachęty nie widzę. Przyjechać, zostawić samochód, przesiąść się do zatłoczonego MPK i jeszcze na dodatek drożej zapłacić. Gratis to tylko COVIDA można zlapać.

  5. W 2015 roku posadziłem na pętli drzewa. Wszystkie świetnie rosną. Obecnie część jest do usunięcia, bo tam będzie pas.

  6. Kolejne miliony w błoto na nieudolną komunikację miejską do której co rok dopłacamy miliony. Taniej wyszło by dać każdemu po aucie, nie koniecznie takim od bezdomnego.

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Seniorze! Jak nie dać się jesiennej chandrze, nie nudzić się w domu, a przy okazji zaoszczędzić? Wszystkiego dowiesz się w Galerii Olimp!
Koncert Siema Żaki na placu Litewskim. Zagrają muzyczne grupy studenckie
Zaproszenie na otwarcie Farmy Dyniowej w Lublinie
Wykopki kartoflane w Muzeum Wsi Lubelskiej
Eko Targ w Świdniku