Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Rozstrzygnięto przetarg na budowę kolejnego odcinka S19. Chodzi o trasę od Lubartowa do Kocka

Oferta firmy Strabag została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy S19 między Lubartowem a Kockiem. W tym roku na wszystkie odcinki na Lubelszczyźnie mają być już podpisane umowy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19. Tym razem chodzi o blisko 16 km trasy od Lubartowa do Kocka. W ok. 70 proc. ekspresówka będzie przebiegała nowym śladem, głównie po terenach rolniczych. Jedynie ok. 3 km wyznaczono korytarzem obecnej drogi krajowej.

O kontrakt starało się dziewięć firm: konsorcjum Rubau Polska i Poltores, Strabag, Budimex, Mota-Engil Central Europe, konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción, konsorcjum Unibep oraz Budrex i Value Engineering, Polaqua, konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones, oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji zadania, z 39 do 36 miesięcy, oraz wydłużyli termin gwarancji o 5 lat.

Najtańszą ofertę, opiewającą na blisko 390 mln zł, złożyło konsorcjum Rubau Polska i Poltores. Najdrożej, gdyż na ponad 461 mln zł, swoje prace wyceniło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. W trakcie oceny ofert, cztery z nich zostały odrzucone. W trzech przypadkach chodziło o brak zgody wykonawców na przedłużenie terminu związania ofertą, w czwartym powodem była niezgodność z warunkami zamówienia. Ostatecznie, jako najkorzystniejszą, wybrano ofertę złożoną przez firmę Strabag.

Teraz, zgodnie z przepisami, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a drogowcy poczekają 10 dni na wpłynięcie ewentualnych odwołań. Kiedy te nie wpłyną, oraz zakończy się kontrola, będzie możliwość podpisania umowy z wykonawcą. Budowa drogi planowana jest w latach 2023-2025.

Budowa drogi ekspresowej S19 z Lublina do granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego podzielona została na sześć odcinków. Łącznie jest to ok. 100 km trasy. Dla pierwszego z nich, od Lublina do Lubartowa, umowa z wykonawcą została podpisana już rok temu. Jeżeli chodzi o pozostałe odcinki, podpisanie umów zaplanowano w tym roku.

(fot. Google Street View)

6 komentarzy

  1. „W trzech przypadkach chodziło o brak zgody wykonawców na przedłużenie terminu związania ofertą” – to jako powód, grubo naciągane.

  2. To ile starbag zaproponował? Dlaczego prawie wszystko bierze starbag albo Budimex?

    • Strabak wygrał za mniejszą kasę a jak będzie kończył to będzie tyle kosztować co najdroższa oferta w przetargu strabak potrafi robić walki jak z obwodnicą kocka

  3. Jak można wiedzieć dlaczego, wygrywa firma któea żle zrobiła drogę wysokie Biłgoraj 835 w Goraju od 2 lata są pachołki i niechce firma Strabag naprawić swoje fuszerki , a droga już po oddaniu się rozpadła, a teraz całkiem korpus drogi sie rozlazła …

    Dlaczego wygrywa tak firma przetargi, kto to decyzje ???

  4. Najlepiej jakby PRD z Lubartowa wygrało, szkoda że nie startowali. Oni to dopiero fuszere odstawiają. Zrobili by drogę bez deka cementu i o połowę taniej. Co chcesz od strabagu. Do Partaczewa ekstra drogę odstawili a jak się wybiera najtańszych to i droga taka!

    • „A jak się wybiera najtańszych to i droga taka!” własnie to chce Strabag budował i droga rozpadła, jakby to był jeden odcinek, a tu nie na całej trasie np na kazdy przepuście to samo. Droga była wybudowana za grube mln

Z kraju