Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Prace przy przedłużeniu Trasy Zielonej idą pełną parą. W czerwcu na kierowców czeka sporo utrudnień

Pojawił się już pierwszy asfalt, robotnicy kończą budowę wiaduktu, stawiają słupy pod trakcję trolejbusową i oświetlenie a także przygotowują nasypy. Prace przy przedłużeniu Trasy Zielonej idą pełną parą. W czerwcu na kierowców czeka sporo utrudnień.

Zgodnie z planem i bez opóźnień posuwają się prace przy budowie ulicy Lubelskiego Lipca 80. Na przedłużeniu Trasy Zielonej, od strony stadionu pojawił się już pierwszy asfalt, zakończono prace przy betonowaniu wiaduktu, zaś na całej długości nowej trasy zakończono wykonywanie zbrojenia gruntu. Obecnie robotnicy w jednej części zajmują się wykonywaniem podbudowy drogi, w innym zaś kończą przygotowywać do układania chodniki i drogi rowerowe. Obok ustawiane są słupy, na których zawisną latarnie oraz trakcja trolejbusowa. Ta ostatnia jest też już montowana na gotowym odcinku trasy w rejonie stadionu. Zakończyło się także betonowanie wiaduktu, niebawem na miejsce przyjadą betonowe belki, na których ułożone zostanie zbrojenie i wylana płyta, na której położony zostanie asfalt. Powstają także mury oporowe a niebawem ruszy budowa wjazdu i zjazdu na wiadukt. Te prace mają potrwać do końca czerwca.

Z kolei za miesiąc rozpoczną się w tym rejonie utrudnienia dla kierowców. Związane one będą z połączeniem trasy z odcinkiem od strony Placu Bychawskiego. Na ten czas przejazd w kierunku ulicy Młyńskiej i Dworca PKP ma zostać całkowicie zamknięty dla ruchu. Obecnie trwa planowanie optymalnego rozwiązania, którędy i w jaki sposób zorganizowane zostaną objazdy. Później ulica Młyńska w kierunku Placu Bychawskiego sanie się „ślepa”. Dojazd nią będzie możliwy tylko do parkingu przy skrzyżowaniu.

Całość prac ma się zakończyć w październiku. Nowa arteria ma mieć ok. pół kilometra długości. Zaczyna się przy skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego, czyli tam, gdzie kończy się obecny odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80 i połączy się z kolejnym gotowym już odcinkiem Trasy Zielonej, który znajduje się przy stadionie miejskim. Ulica będzie miała dwie jezdnie, z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Budowa tej części Trasy Zielonej kosztuje blisko 28 milionów złotych z czego unijne dofinansowanie wynosi prawie 18 mln zł.

(fot. lublin112)
2015-05-16 15:39:34

7 komentarzy

  1. ” Obecnie trwa planowanie optymalnego rozwiązania, którędy i w jaki sposób zorganizowane zostaną objazdy.” I tym tematem jestem najbardziej zainteresowany, jak planiści rozwiążą węzeł gordyjski.

    • typowy lubelski pieniacz, nie interesuje go inwestycja, tylko bicie piany bo beda utrudnienia podczas budowy

  2. Witosa naprawcie a nie bierzecie sie za następne nie kończąc poprzedniego….

  3. A spod stadionu i tak wszyscy na jeden pas i korek do Jana Pawła jak zwykle 😀

    • I jeszcze świetła zamontują bo buraki nie umieją energicznie przejechać haha

  4. wiadukt pierwszej potrzeby za kilkanaście baniek … ehh nie można było takiego wybudować np nad Głęboką??????????

  5. Niech zrobią porządek na ulicy młyńskiej bo to co się tam dzieje to skandal.

Z kraju