Orange ukarane za wprowadzanie klientów w błąd. Firma ma zapłacić 13 mln zł
09:31 02-05-2019 | Autor: redakcja
Kampania reklamowa Neostrady zakończyła się dla Orange Polska wielomilionową karą. Sprawa dotyczy spotów Superpromocja Neostrady oraz Geopromocja dla Neostrady z 2015 roku. Z uwagi na zastrzeżenia co do prawidłowego przekazu informacji, postępowanie wszczął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W efekcie zarzucił spółce, że wprowadza klientów w błąd odnośnie rzeczywistych kosztów dostępu do Internetu.
W 2017 roku na Orange nałożona została kara w wysokości 16,3 mln złotych. Firma odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten po dokładnym przeanalizowaniu sprawy uznał właśnie, że kara jest zasadna, jednak zmniejszył ją do 13 mln zł.
To już kolejna w ostatnim czasie kara nałożona na Orange. Urząd zakwestionował praktyki polegające na automatycznym przedłużaniu umów o kolejny czas oznaczony w sytuacji braku działania ze strony konsumenta. Jeżeli przed zakończeniem kontraktu klient nie podjął żadnych działań, przekształcała się ona w kolejną umowę zawartą na czas oznaczony. Było to 6 miesięcy w przypadku Neostrady oraz 12 miesięcy lub 24 miesiące w przypadku pozostałych usług stacjonarnych. Konsumentom, którzy wypowiedzieli ją przed upływem tego czasu, były naliczane wysokie kary.
Firma Orange Polska nie zawsze jasno informowała klientów o tym, co mogą zrobić, aby uniknąć automatycznego przedłużenia abonamentu. Nieprecyzyjne były też informacje przekazywane przez konsultantów w ramach telefonicznych rozmów w celu utrzymania abonentów. Padały w nich stwierdzenia takie jak: kończy się Panu umowa wraz ze wskazaniem daty rzekomego zakończenia. W rzeczywistości kontrakt nie ulegał rozwiązaniu, lecz przechodził na kolejny czas oznaczony. W efekcie na operatora nałożono karę w wysokości 28 mln zł.
(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)
Fajnie jeszcze, że mając numer w orange co chwilę dzwonią numery z naciąganą propozycją. Baza numerów jak widać poszła w eter już dawno.
Też zostałam wprowadzona w błąd przez te firmę. Kwota co prawda to tylko 49,00 na jaką zostałam oszukana, ale już z nimi nie współpracuje.
Dlatego nigdy nie dam się wrobić w żadną „umowę ” czy „abonament ” …tylko i wyłacznei „prepaid „przynajmniej wiem za co płace i nikt mi nie odstawi żadnego „domyślnego przedlużenia „czy nie wcisnie jakiegoś „gratisu ” bezłpatnego przez miesiac a potem „domyślnie na stałe ” bo nie zglosilem rezygnacji …i nigdy nie zrozumię takiego „dziadowania „…”podpisze umowę to dostanę tel za zlotówkę „….na tel za kilkaset zł was nie stać ?