Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Orange ukarane za wprowadzanie klientów w błąd. Firma ma zapłacić 13 mln zł

Kolejna wielomilionowa kara dla Orange Polska została podtrzymana. Sąd nieznacznie tylko zmniejszył jej wysokość. W tym roku jest to już drugie tego typu orzeczenie wobec tej firmy telekomunikacyjnej.

Kampania reklamowa Neostrady zakończyła się dla Orange Polska wielomilionową karą. Sprawa dotyczy spotów Superpromocja Neostrady oraz Geopromocja dla Neostrady z 2015 roku. Z uwagi na zastrzeżenia co do prawidłowego przekazu informacji, postępowanie wszczął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W efekcie zarzucił spółce, że wprowadza klientów w błąd odnośnie rzeczywistych kosztów dostępu do Internetu.

W 2017 roku na Orange nałożona została kara w wysokości 16,3 mln złotych. Firma odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten po dokładnym przeanalizowaniu sprawy uznał właśnie, że kara jest zasadna, jednak zmniejszył ją do 13 mln zł.

To już kolejna w ostatnim czasie kara nałożona na Orange. Urząd zakwestionował praktyki polegające na automatycznym przedłużaniu umów o kolejny czas oznaczony w sytuacji braku działania ze strony konsumenta. Jeżeli przed zakończeniem kontraktu klient nie podjął żadnych działań, przekształcała się ona w kolejną umowę zawartą na czas oznaczony. Było to 6 miesięcy w przypadku Neostrady oraz 12 miesięcy lub 24 miesiące w przypadku pozostałych usług stacjonarnych. Konsumentom, którzy wypowiedzieli ją przed upływem tego czasu, były naliczane wysokie kary.

Firma Orange Polska nie zawsze jasno informowała klientów o tym, co mogą zrobić, aby uniknąć automatycznego przedłużenia abonamentu. Nieprecyzyjne były też informacje przekazywane przez konsultantów w ramach telefonicznych rozmów w celu utrzymania abonentów. Padały w nich stwierdzenia takie jak: kończy się Panu umowa wraz ze wskazaniem daty rzekomego zakończenia. W rzeczywistości kontrakt nie ulegał rozwiązaniu, lecz przechodził na kolejny czas oznaczony. W efekcie na operatora nałożono karę w wysokości 28 mln zł.

(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)

15 komentarzy

  1. Dziwne Numery

    Fajnie jeszcze, że mając numer w orange co chwilę dzwonią numery z naciąganą propozycją. Baza numerów jak widać poszła w eter już dawno.

  2. Też zostałam wprowadzona w błąd przez te firmę. Kwota co prawda to tylko 49,00 na jaką zostałam oszukana, ale już z nimi nie współpracuje.

  3. Dlatego nigdy nie dam się wrobić w żadną „umowę ” czy „abonament ” …tylko i wyłacznei „prepaid „przynajmniej wiem za co płace i nikt mi nie odstawi żadnego „domyślnego przedlużenia „czy nie wcisnie jakiegoś „gratisu ” bezłpatnego przez miesiac a potem „domyślnie na stałe ” bo nie zglosilem rezygnacji …i nigdy nie zrozumię takiego „dziadowania „…”podpisze umowę to dostanę tel za zlotówkę „….na tel za kilkaset zł was nie stać ?

Z kraju