Sobota, 24 lutego 202424/02/2024
690 680 960
690 680 960

Na ekranie bankomatu zobaczyła ostrzeżenie przed oszustami. Dzięki temu nie straciła pieniędzy

28-latka zmanipulowana przez oszustów poszła do banku i wypłaciła pieniądze ze swojego rachunku. Następnie miała wpłacić gotówkę we wpłatomacie. Na szczęście na ekranie urządzenia przeczytała ostrzeżenie przed oszustami. To uratowało jej oszczędności.

Historia z udziałem oszustów zaczęła się od odebrania przez 28-latkę telefonu rzekomo od pracownicy banku. Kobieta zapytała mieszkankę powiatu zamojskiego, czy zgadza się na wypłatę udzielonej na jej koncie pożyczki. Po chwili do rozmowy dołączył „policjant”.

– Zdziwiona informacją 28-latka kategorycznie odmówiła zgody i oznajmiła, że zgłasza sprawę na Policję. Rzekoma pracownica banku przewidziała i taką ewentualność, powiedziała, że ułatwi jej kontakt z policjantem. Po chwili 28-latka miała kolejne połączenie. Tym razem w słuchawce usłyszała głos mężczyzny, który powiedział, że jest policjantem i zapoznał się z całą sytuacją. Wskazał również godzinę, o której 28-latka ma zgłosić się na Policję – relacjonuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska–Bubiło zamojskiej Policji.

Po chwili ponownie zadzwoniła kobieta, która wcześniej rozmawiała z pokrzywdzoną. Oznajmiła, że 28-latka nie straci pieniędzy z udzielonej pożyczki, jeśli całą kwotę wypłaci, a następnie wpłaci pieniądze we wpłatomacie.

– Mieszkanka naszego powiatu uwierzyła w tę historię i wykonała zalecenia. Poszła do banku i dokonała wypłaty. Następnie udała się pod bankomat, gdzie miała czekać na przekazanie kodu BLIK do wpłaty. Czekając na kod na ekranie bankomatu zobaczyła informację – ostrzeżenie przed oszustami, którzy podają się za policjantów lub ochronę. Wtedy 28-latka zaczęła analizować historię, która jej się przydarzyła i doszła do słusznego wniosku, że próbowano ją oszukać. Zrezygnowała z wpłacania pieniędzy, o sprawie powiadomiła prawdziwych policjantów – dodaje aspirant sztabowy Dorota Krukowska–Bubiło.

Pamiętajmy: oszuści posuwają się do różnych sposobów, aby wprowadzić nas w błąd i pozyskać najpierw nasze zaufanie a później nasze pieniądze. Nie wykonujmy poleceń oszustów. Nie wpłacajmy pieniędzy na wskazywane przez nich konta.

16 komentarzy

  1. Tak to prawda trzeba byc bardzo czujnym jak dzwoni PAROWNICA z banku!!!

  2. Czy ta 28 latka wierzy też w bociany i Mikołaja?

  3. Że ludzie dają się nabierać. Więcej oglądajcie telewizji, klikajcie w telefony i mniej myślcie, a na pewno będzie lepiej.

  4. Na ekranie bankomatu zobaczyła ostrzeżenie przed oszustami.
    Daj Boże, żeby tak jeszcze przed wejściem do kościołów…

  5. jak widać ludzi latwo nabrać, to i oszusci działają…

  6. ale zielona 28 lat jak bacia jakas co nie wie co to internet

  7. rudego se wybrała to myśli że może szastać…..
    A to też oszust.

  8. później przez takich idiotów mamy menu typu
    1: blokada historii w bankowości online – póki nie autoryzujesz żeby pełna historia była
    2: krótsza sejsja w bankowości mobilnej – na początku w ogóle nie działało było 5 min i wypad ze strony
    3 nowość! menu do wypełnienia pochodzenie środków , pod groźbą zablokowania konta

    Brawo „myślący” później płaczecie na komisariatach a normalnym utrudniacie życie……….

  9. Baranów stado z powrotem wybrało Rudego, to taka sama banda oszołomów, dają się zmanipulować. Brawo

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo