Na drodze krajowej nr 48 ma być bezpieczniej
12:58 11-10-2024 | Autor: redakcja
Gruntowna modernizacja
W ramach rozbudowy droga krajowa DK48 zostanie dostosowana do parametrów technicznych drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego). Prace obejmą odcinki od mostu na Wiśle do wiaduktu nad linią kolejową oraz od wylotu z Dęblina do Moszczanki. Wzmocniona zostanie nośność nawierzchni do 11,5 t/oś, co zwiększy trwałość trasy i jej przystosowanie do cięższego ruchu. Ważnym elementem modernizacji będzie przebudowa skrzyżowań, a także budowa ronda na połączeniu DK48 (ul. 15 P.P. Wilków) z ul. Stężycką w Dęblinie.
Dodatkowo, zaplanowano przebudowę przejazdów kolejowych oraz likwidację nieczynnych torów w pobliżu skrzyżowania ulic 15 P.P. Wilków i Staszica. Prace obejmą również modernizację zatok autobusowych, chodników, zjazdów, a także sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. W trosce o pieszych i rowerzystów powstaną nowe, doświetlone przejścia dla pieszych z azylami oraz ciągi pieszo-rowerowe. Na odcinku zamiejskim jezdnia zostanie poszerzona z 7 do 9 metrów, co znacząco poprawi przepustowość trasy.
Poprawa bezpieczeństwa i komfortu
Droga krajowa DK48 między Dęblinem a Moszczanką to ważny szlak komunikacyjny, na którym ruch jest intensywny. Trasa ta łączy Dęblin z drogą ekspresową S17, prowadzącą z Warszawy do Lublina. Planowana modernizacja nie tylko zwiększy bezpieczeństwo kierowców, ale również poprawi warunki dla pieszych i rowerzystów. Nowe rozwiązania infrastrukturalne wpłyną na płynność ruchu oraz komfort jazdy na tym odcinku.
Realizacja projektu zostanie sfinansowana ze środków budżetu państwa, a prace będą prowadzone w systemie tradycyjnym na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wydanej przez Wojewodę Lubelskiego. Wybór wykonawcy i rozpoczęcie robót budowlanych przewidziano na przyszły rok.
Żeby było bezpieczniej, kierowcy powinni być myślący. Z używaniem mózgu w szerszym zakresie jest problem.
lepsza droga – więcej wypadków
Na moje to można by na całej długości DK48 zrobić drogę ekspresową – przecięcia z S8, S7, S17 i S19 – ewentualnie przedłużyć przez Parczew do Włodawy i na Ukrainę w przyszłości a z drugiej strony do A1 pod Łodzią.