Środa, 28 lutego 202428/02/2024
690 680 960
690 680 960

Miasto robi kolejne podejście do budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Rusza poszukiwanie wykonawcy

W ubiegłym roku się nie udało, urzędnicy mają nadzieję, że tym razem przetarg zostanie rozstrzygnięty, a budowa będzie mogła ruszyć. Brakujący odcinek trasy znacznie usprawni ruch w tej części miasta.

Wraca temat budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 od ul. Cukrowniczej do ronda Represjonowanych Żołnierzy-Górników. Miasto otrzymało na ten cel 65 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład. Początkowo urzędnicy planowali, że prace ruszą w 2022 roku, jednak pojawił się problem natury finansowej. W ogłoszonym latem ub. roku przetargu najtańsza oferta opiewała na niemal 98 mln złotych. Tymczasem za realizację inwestycji zarezerwowano 71,4 mln złotych. Dlatego też zapadła decyzja o unieważnieniu postępowania.

Teraz podjęto decyzję o ogłoszeniu kolejnego przetargu. Jak wyjaśnia Zastępca Prezydent Miasta Lublin Artur Szymczyk, miasto nie zamierza rezygnować z budowy tej trasy. Zwłaszcza, że nowy odcinek ulicy jest bardzo ważny nie tylko dla kierowców, którym ułatwi poruszanie się w tej części miasta, lecz będzie to również z dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Usprawni jednocześnie dojazd do Areny Lublin oraz Parku Ludowego.

Co niezwykle ważne, urzędnikom udało się porozumieć z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, na temat przełożenia wydatkowania dofinansowania na lata 2023 i 2024. Dzięki temu, pomimo opóźnień w realizacji zadania, otrzymanych 65 mln zł nie trzeba będzie zwracać. Artur Szymczyk zapewnia, iż zmieniony został sposób finansowania inwestycji, a otrzymane dofinansowanie ze środków Programu Inwestycji Strategicznych jest nadal obowiązujące i w żaden sposób na ten moment niezagrożone.

Planowany odcinek ulicy ma mieć około 1100 m. Tak jak istniejąca już ul. Lubelskiego Lipca ’80, droga będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Zakres prac obejmuje również: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, powstaną dwie nowe sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki okolicznych ulic m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Wykonawca będzie miał 21 miesięcy na realizację inwestycji.

(fot. UM Lublin)

31 komentarzy

  1. Poczekają na okrągłą rocznicę do 2080.

  2. Przecież to tylko zwiększy problemy, bo fakt na wprost od stadionu będziemy mieli luźniej – aż to tej estakady i ronda Krochmalma- Nadbystrzycka-Jana Pawła gdzie już teraz tworzą się mega-korki. Chyba, że całkowicie przebudowane zostanie i to skrzyżowanie. Ale z tego co wiem to po prostu jeszcze większa liczba samochodów utknie w obecnym wąskim gardle.

    • Zgadzam się w całej rozciągłości. Z trzech pasów na owej trasie nagle robi się jeden do Jana Pawła i gówniane skrzyżowanie przed rondem z Nadbystrzycką, które bez przerwy jest zatkane, za wąski most na Bystrzycy. W drugą stronę też nie jest lepiej. Tak więc cała ta inwestycja bez poszerzenia mostu na Bystrzycy i przebudowy ronda Nadbystrzycka Jana Pawła, jest zupełnie bezsensowna. Ale co to kogo obchodzi w ratuszu, dla nich najlepiej jak każdy wsiądzie do smierdzącego MPK

  3. Wieprzek nie Wieprz

    Potrzebne to jak świni siodło.

  4. no ale na stadion żużlowy jest 350 mln zł + 7.5 mln zł za sam projekt ! , na park ludowy 44 mln zł + 8 mln zł na naprawy było! na arenę za 250 mln zł było , na mosiry baseny + ice manie kilkaset mln było, na wrotków kiladziesiąt baniek było , na dworzec ala singapur za 350 mln było !! + parę misowych projektów za mln zł było! NA DROGE nie ma , i inne ważne remonty dróg nie ma! dług juz 2 mld zł i nadal rośnie CHLEBA nie igrzysk! chore nierządy peło= dno!

  5. co prawa w oczy kole lewaczku?

  6. Skoro w dobie rosnącej inflacji w 2021roku nie udało się znaleźć wykonawcy tejże inwestycji, to wątpię żeby znalazł się wykonawca w tym roku w dobie utrzymyjącej się inflacji. To są tylko moje spostrzeżenia skierowane do samorządu.

  7. Porażka te planowanie na tak ważną inwestycję nie było, a na most na Bystrzycy (Żeglarska) się znalazło, bo miał być gotowy w listopadzie 2022, a Miasto łaskawie im o 5 miesięcy przedłużyło co powoduje paraliż w godzinach szczytu na Diamentowej i przyległych ulicach.
    Trzeba najpierw pomyśleć i zmienić trochę organizację ruchu i sygnalizację świetlną na rondzie pod nowym wiaduktem i na skrzyżowaniu z Nadbystrzycka bo będą jeszcze większe korki w tamtej okolicy.
    Kiedyś (znaczy przed pandemią) jak się z ronda pod nowym wiaduktem wyjeżdżało już w stronę Diamentowej światła na przejściu dla pieszych były na przycisk, po zmianach jak już się ruszy na rondzie przejeżdża się kilkadziesiąt metrów i znów się czeka, a tam prawie nikt nie przechodzi, to się nazywa płynność ruchu.

  8. Niestety błędem było nie przyjęcie oferty wtedy bo teraz będzie jeszcze drożej, ale może o to chodziło aby B……. więcej zarobił.

  9. Tor żużlowy na pewno usprawni wszystko 😀

  10. To pewnie teraz lepiej się jeździ Krochmalną? Ta trasa powinna być gotowa zanim pierwszy autobus ruszy z nowego dworca.

Z kraju

Polityka i społeczeństwo