Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Trwają intensywne prace przy budowie mostu w ciągu ul. Żeglarskiej. Ich efektem jest już widoczna konstrukcja stalowa obiektu. Do budowy przyczółków drogowcy zużyli 160 ton stali zbrojeniowej. Zaawansowanie inwestycji to blisko 80%, a wartość wykonanych do tej pory robót to około 30 mln zł.

– Wiosną mieszkańcy skorzystają z nowej infrastruktury, współfinansowanej z funduszy europejskich. Nowy most w ciągu ul. Żeglarskiej umożliwi bezpieczniejsze poruszanie się pieszym, rowerzystom i kierowcom, jak również dopełni funkcjonalnie istniejący w tej części miasta węzeł przesiadkowy z parkingiem P&R – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin.

Po zakończeniu zasadniczych robót związanych z montażem rusztu stalowego, w grudniu trwały prace przy wznoszeniu konstrukcji dwóch pylonów oraz stężeń rurowych. Z końcem roku wykonano także skręcanie wieszaków prętowych. Wówczas na placu budowy pracowały dwa dźwigi o nośności 150 i 250 ton. Tym samym na moście w ciągu ul. Żeglarskiej zakończono prace przy montażu konstrukcji oraz stalowych elementów podwieszenia obiektu. W najbliższym tygodniu planowane jest wykonanie naciągu 44 want (lin) stalowych i zwolnienie podpór tymczasowych. Równolegle finalizowane są prace związane z deskowaniem i zbrojeniem płyty pomostu. Przy korzystnych warunkach atmosferycznych betonowanie płyty przewidziano jeszcze w styczniu.

Oprócz robót branży mostowej inwestycja zakłada przebudowę odcinka ul. Żeglarskiej – od nowo powstałego węzła, do skrzyżowania z ul. Nałkowskich. Stąd równolegle prowadzone są roboty drogowe przy przebudowie tej ulicy. Wybudowano już kanalizację deszczową od strony ul. Janowskiej. Ponadto wykonano roboty branży elektroenergetycznej i te związane z usunięciem kolizji oraz przewiert pod rzeką Bystrzycą, dla przeprowadzenia nowych ciągów kablowych. Nawierzchnia ulicy Żeglarskiej w kierunku ul. Nałkowskich jest już gotowa, a w stronę ul. Janowskiej zaawansowana w 60%. Zakres inwestycji obejmie również korektę przebiegu ścieżki rowerowej zlokalizowanej pod mostem oraz regulację koryta rzeki.

Nowy most będzie większy od obecnego. Jego długość wyniesie 50 m, a szerokość 19 m. Będzie to obiekt jednoprzęsłowy ze wzmocnieniem w formie podwieszenia. Połączenie obiektu z nasypem drogowym zaprojektowano za pomocą przyczółków żelbetowych. Wszystkie elementy wyposażenia z betonu będą wykonane w kolorystyce materiału naturalnego, deski gzymsowe zaprojektowano w kolorze zielonym, a balustrady na obiekcie w szarym.

Generalnym wykonawcą robót jest spółka Primost Południe z siedzibą w Będzinie. Zgodnie z zapisami umowy, zakończenie przebudowy mostu na rzece Bystrzycy w ciągu ul. Żeglarskiej zaplanowano na koniec kwietnia. Wartość zadania wynosi około 37 mln zł. Inwestycja to komponent projektu unijnego pn. „Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF”, dzięki czemu 31,5 mln zł stanowią środki europejskie.

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

Ma opóźnienie, ale intensywnie rośnie. Zobacz postęp prac przy moście na ul. Żeglarskiej (zdjęcia)

(fot. UM Lublin\źródło UM Lublin)

33 komentarze

  1. Powiedział ŻUK róbta a będzie kasy do podziału w brud.

  2. Gdzie jest cba?

  3. To się nazywa defraudacja!

  4. Pokazówka jak z polskiej wiochy. Zastaw się a postaw!

  5. Teraz jak otworzą most to niech Janowską zrobią bo tam się nie da jeździć tyle dziur i kolein już nie wspomnę co się dzieje po deszczu.

  6. Ehhh czekam kiedy ten most ruszy

    Most jest bardzo potrzebny.
    Nalezy go dobrze wykonać.
    Zaplacić i wymagac od Wykonawcy wszelkich napraw konserwacji prz4z przynajmniej 10 lat i to nie takich powierzchownych jak zalatanie dziury tylko wymiany calej nawierzchni.
    To tak ja rozumiem, że moze tyle kosztowac 37 mln zl.

Z kraju