Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelska Spiżarnia coraz większa. Na koniec 2023 roku obroty sięgną blisko 1 mld zł (zdjęcia)

Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych za granicę, powiększyła właśnie swoją bazę magazynową. Pozyskała także nowych odbiorców w Europie Zachodniej. Wszystko wskazuje też na to, że spółka osiągnie za 2023 r. obroty sięgające blisko 1 mld zł.

Siedzibą firmy jest Lublin i tu przy ul. Mełgiewskiej znajduje się główny, liczący ponad 20 tysięcy mkw. magazyn dystrybucyjny. Od 19 lat Spiżarnia Food Wholesaler dostarcza Polakom mieszkających za granicą rodzime produkty. Eksportuje żywność do Europy Zachodniej – Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie posiada cztery magazyny (tzw. cross-dock), a także Holandii (tu również znajduje się magazyn) Belgii, Niemiec, Austrii oraz Grecji i Hiszpanii. Spiżarnia współpracuje z ponad 1100 sklepami. Spółka stworzyła także własną sieć franczyzową po nazwą: &market.

W swojej ofercie firma posiada ponad 13 tys. artykułów spożywczych produktów, głównie z kategorii mięso i wędliny, nabiał, artykuły sypkie, słodycze, czy chemia. Dystrybuuje również towary pochodzenia rumuńskiego czy ukraińskiego.

– Cały czas dynamicznie się rozwijamy, niedawno zmieniliśmy naszą główną siedzibę. W nowym miejscu mamy prawie dwa razy większy magazyn, trzykrotnie wzrosła powierzchnia chłodni. Nie zatrzymujemy się w naszym rozwoju, właśnie powiększamy naszą powierzchnię magazynową o kolejne 3,5 tys. mkw. Będziemy tam przechowywać głownie produkty suche, które nie wymagają przechowywania w chłodni. Pozwoli to nam jeszcze bardziej poszerzyć naszą ofertę i obsłużyć większą ilość klientów – mówi Karol Wroński, współwłaściciel Spiżarni Sp. z o.o.

W Centrum Dystrybucyjnym w Lublinie pracuje obecnie ponad 450 osób. Firma zatrudnia też osoby do magazynów w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii oraz przedstawicieli handlowych w tych krajach.

W tym roku Spiżarnia podjęła decyzję o uruchomieniu Fundacji – Spiżarnia dla pokoleń. Główną ideą przedsięwzięcia jest wspieranie młodych talentów, zarówno wśród dzieci pracowników jak i lubelskiej młodzieży. Planowane są również działania proelokogiczne oraz współpraca z lokalnymi instytucjami pomocowymi.

W październiku br. Spiżarnia została także sponsorem strategicznym Motoru Lublin. Umowa obowiązywać będzie do 30 czerwca 2025 roku, czyli do końca sezonu 2024/2025.

– Motor Lublin to drużyna, która ma charakter, wie co znaczy ciężka praca i jest zdeterminowana, żeby osiągnąć awans do ekstraklasy. Wierzymy, że tylko pełne zaangażowanie w wykonywaną pracę może przynieść sukces. Kibicujemy także budowie Akademii Motoru, czyli inwestycji w przyszłość młodzieży, co świetnie wpisuje się w naszą strategię odpowiedzialnego prowadzenia biznesu – mówi Dariusz Jeleniewski, współwłaściciel Spiżarni Sp. z o.o.

Lubelska Spiżarnia coraz większa. Na koniec 2023 roku obroty sięgną blisko 1 mld zł (zdjęcia)

fot. mat. prasowe

 

Lubelska Spiżarnia coraz większa. Na koniec 2023 roku obroty sięgną blisko 1 mld zł (zdjęcia)

fot. mat. prasowe

 

Lubelska Spiżarnia coraz większa. Na koniec 2023 roku obroty sięgną blisko 1 mld zł (zdjęcia)

fot. mat. prasowe

 

Lubelska Spiżarnia coraz większa. Na koniec 2023 roku obroty sięgną blisko 1 mld zł (zdjęcia)

fot. mat. prasowe

2 komentarze

  1. A można się dowiedzieć szczegółowego źródła/składniki ich produktów?

  2. I tak się handlarze dorabiają.

Dodaj komentarz

Z kraju