Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Konstrukcje wiat peronowych na budowie Dworca Metropolitalnego rosną w oczach (zdjęcia)

Z dnia na dzień widać coraz większe postępy w zaawansowaniu prac na budowie Dworca Metropolitalnego w Lublinie. Z ziemi „wyrosły” metalowe konstrukcje wiat peronowych.

W połowie września zakończyły się prace przy wykopach pod fundamenty nowego budynku Dworca. Metropolitalnego. Roboty ziemne swoim zakresem objęły wykop w ilości ponad 60 tys. m3. Wykop odwodniono i zabezpieczono przed napływem wody gruntowej poprzez zamontowanie ścianek szczelnych. Wykonano też prace związane z palowaniem płyty fundamentowej.

Na budynku głównym trwa wykonywanie płyty fundamentowej, ścian i słupów żelbetowych oraz trwa szalowanie stropu. Realizowane są również roboty związane z realizacją stóp fundamentowych wiat peronowych. Ponadto uruchomiono już nową stację gazową, a stara została wyburzona, co pozwala na kontynuację budowy pozostałych stóp fundamentowych.

Zakończono również budowę nowej stacji trafo dla PKP Energetyka, a stara została zburzona, co pozwoli na dalszą realizację robót przy ul. Gazowej. Trwa także montaż elementów stalowych konstrukcji wiat. Realizacja inwestycji opiera się na indywidualnym projekcie, z zastosowaniem niestandardowych rozwiązań. Stąd wykonywanie komponentów całej konstrukcji stalowej zadaszenia Dworca i wiat peronowych (dachy plus stalowe podpory) odbywa się na zamówienie. Elementy stalowe powstają w Ostrowcu Świętokrzyskim. Na potrzeby zadaszenia budynku Dworca powstanie ażurowa konstrukcja wsparta na 22 filarach, natomiast wiaty peronowe będą podparte na 89 filarach.

Co ważne, zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł „budynku w budynku”, czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryją zaś panele fotowoltaiczne.

(fot. lublin112.pl)

37 komentarzy

  1. Franiu…. Ja płacę podatki i bardzo podoba mi się pomysł dworca metropolitarnego i uważam jak normalna większość mieszkańców, że nasze miasto zasługuje na cywilizowany wygląd. To że ty nasz auto z datków 500+ nikogo nie interesuje.

  2. LUBLIN nie jest METROPOLIĄ wiec skąd taki u nas dworzec.

  3. Dziura zabita dechami ulice jak drogi polne omijać lublin szerokim łukiem.

    • Dodaj jeszcze o świdniku że nie segregujecie odpadów i nie potraficie jeździć autami. Tak to wszystko się zgadza. Taki jest świdnik zwany hamburgiem. Gdzie ceny mieszkań od 4 piętra do góry są droższe ze względu na to że możecie spoglądać na piękny Lublin

    • przecież świdnik jest dzielnicą Lublina, nie obrażaj swojego miasta.

    • To radzę ci omijać szerokim łukiem Lublin, bo tu rejestracje Lubię Swoją Wieś bardzo rzucają się w oczy i nie są mile widziane na ulicach. Wasza wiocha jest wsamraśna a myślenie, że lotnisko jest wasze jest po prostu zabawne hahahaha.

  4. Prywatyzowany za grosze z powodu olbrzymich długów miasta za 3…2…1….

  5. Długi nie do spłacenia taki lublin

  6. Widziałem dzisiaj jak przejeżdżałem Mlyńską jak to rośnie buhehehe koparka kopie siedmiu opartych o szpadel pukających w telefonach ahahaha

  7. Pytanie jest takie. Kto będzie kożystac z tego?? Na kolei pasażerów ubywa od dawna i będzie bo rozkład jazdy jest jak stan umysłu zarządzających ty czyli lata 80 a co do przewozów pasażerskich to już dzieje się to samo co na kolei. Ludzie wolą swoimi autami z domu pod same drzwi pracy, sklepu, zakładu itp. Na młodzież szkolna nie ma co liczyć też bo nie rodziło się ich aż tak dużo jak w latach 70 czy 80. Do tego dochodzą 2 tygodniowe czyli wielomiesięczne lockdawny bez uczęszczania do szkoły . Z punktu widzenia zwykłego zjadacza chleba to szkoły odchodzą do lamusa powoli, aplikacje, facebooki, messengery , tik toki zastąpią szkoły. Prosty przykład. Na pytanie gdzie mieszkasz lub jak się nazywasz jest yyyyyyyyyy hmmm yyyyyy… Nie wiem…. Mam do czynienia z młodzieżą na codzien jeśli są zajęcia szkolne. Dokąd ten świat zmierza?? A wracając do budowy dworca jest ok tylko będzie jak port lotniczy w Radomiu. Obym się mylił

    • Serio pytasz kto będzie korzystał? Przecież dworzec pod zamkiem będzie przeniesiony. Korzystać będą dokładnie te same osoby co do tej pory. Jedyna zmiana to będą miały bliżej do pociągu i będą większe korki w okolicy 🙂

    • kożystać to raczej nikt. A korzystać będą ludzie.

  8. Taka z Lublina metropolia jak ze mnie baletnica. Żałosna jest ta nazewnicza megalomania, jakby to miało coś zmienić. Idea budowy słuszna ale propaganda żałosna. 300 tysięcy mieszkańców to nawet nie większe miasto.

    • 350 tys jak już ciołku. Żałosna to jest twoja łepetyna pełna narzekania. Ciekawe z jakiej ty prowincji najechałeś, że masz aż takie kompleksy i upodobania do promowania mniejszości…buahaha

Z kraju