Czwartek, 20 czerwca 202420/06/2024
690 680 960
690 680 960

Kolej dotrze do Włodawy. Mieszkańcy poznają przebieg linii i szczegóły inwestycji

Plany przedłużenia linii kolejowej do Włodawy znane są już od kilku lat. Przyszedł czas na przedstawienie szczegółów inwestycji mieszkańcom. Dowiedzą się oni, którędy dokładnie mają biec nowe tory.

Trwają przygotowania do rewitalizacja linii kolejowej nr 81. Szlak zostanie przedłużony do Włodawy. W poniedziałek zorganizowane zostanie spotkanie informacyjne w tej sprawie. Skierowane jest ono w szczególności do mieszkańców miasta i gmina Włodawa oraz gminy Wola Uhruska a także lokalnych samorządowców.

Całość rozpocznie się o godz. 11:00, zaprezentowany zostanie przebieg trasy oraz samego procesu inwestycyjnego. Wskazana zostanie też lokalizacja przejazdów kolejowo-drogowych oraz innych obiektów kolejowych. Przedstawiona będą też kwestie związane z zajmowaniem poszczególnych nieruchomości.

Inwestycja przewiduje odnowienie liczącego 41 km szlaku kolejowego między Chełmem a Orchówkiem, gdzie się on kończy. Jest to kilka kilometrów od centrum Włodawy. Dlatego też w planach jest jego przedłużenie poprzez budowę ok. 10 km jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę w okolicę ronda u zbiegu ul. Lubelskiej i Korolowskiej.

Obecnie linia kolejowa wykorzystywana jest głównie sezonowo. W wakacyjne weekendy kursuje nią szynobus z Chełma. Ze względu na zły stan torowiska, pociągi mogą się tym szlakiem poruszać z niewielką prędkością, przez co podróż trwa nawet do 1,5 godziny.

Po przebudowie maksymalna prędkość będzie wynosiła do 120 km/h. Możliwe też będzie uruchomienie całorocznego ruchu pociągów osobowych między tymi miastami. Czas przejazdu ma wynosić ok. 53 minut. W ramach prac planowana jest modernizacja 9 przystanków: Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka Białe oraz budowa stacji Włodawa Miasto.

Kolej dotrze do Włodawy. Mieszkańcy poznają przebieg linii i szczegóły inwestycji

Autor: redakcja

11 komentarzy

  1. Przecież to jest jakiś przekręt, kolejka ma być jednotorowa a zabierają ziemi po 20 metrów z każdej strony. Ciekawe o co w tym chodzi naprawdę. To samo kolej Lublin-Bogdanka, na co kolej na kopalnię, która jest na wykończeniu? Odchodzimy od węgla a oni kolej do kopalni robią? Drogi dziurawe, nie ma na remonty a na kolej pieniądze mają? Nowe domy do wyburzenia, ogromne ilości ziemi będą przejęte, bo tak najłatwiej wywłaszczyć.

    • To nie żaden przekręt, rząd się stara by jak najwięcej osób wyjechało z tego kraju, szczegolnie z Polski B. Dlatego buduje kolej.

    • Dawno większych bzdur tu nie czytałem.
      Jeden i drugi to pewnie ten sam.

    • Droga kolejowa to nie ścieżka do jeziora😡. Nie zabierają głosu na temat szerokości niezbędnego gruntu pod budowę torowiska i pasa drogowego. Zajmij się lepiej ścieżką do Toi Toi bo tu nie ma norm.
      Widać PiS owskie poglądy, tzn zero wiedzy technicznej, a gęba pełna frazesów.

    • Zapomniałeś napisać, żeby jeszcze parkingów nabudować. Oczywiście bezpłatnych. A idąc dalej, to niech jeszcze stacje paliw z bezpłatnym paliwem budują.

  2. Bogdankę wykończy PO jak zdąży -powróci pis rozkwitnie na nowo jak wszystko co jest w marazmie iupadlosci celowej zamierzonej

    • Skończyły się: era kamienia łupanego, epoka brązu, epoka maszyn parowych, nieuchronnie nadchodzi koniec epoki węgla,ropy i gazu jako podstawowych paliw . Pisowskie pomysły na temat zawracania rzeki kijem ilustruje elektrownia Ostrołęka która postawili i rozebrali bez nawet rozpalenia ognia w kotle. Tyle na temat inwestycji tych co ci płacą za trollowanie

    • zjaraj blanta od razu świat będzie kolorowy

Dodaj komentarz