Środa, 21 lutego 202421/02/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowcy zdezorientowani czterema sygnalizatorami dla trzech pasów jezdni. Ma to poprawić płynność ruchu

Jedni przecierają oczy ze zdumienia, inni zastanawiają się, czy mają jechać, czy stać dalej. Niektórzy cieszą się licząc, że zmniejszą się kroki w tym miejscu. Nietypowe, choć stosowane już w kliku miastach rozwiązanie, wprowadzono na pl. Bychawskim w Lublinie.

W czwartek na skręcie z pl. Bychawskiego w ul. Kunickiego zamontowany został dodatkowy sygnalizator. Umieszczony został nad środkowym pasem jezdni.

Wielu kierowców zdziwił widok czterech sygnalizatorów dla trzech pasów ruchu. Co więcej, niektórzy nie potrafili sobie poradzić z właściwą interpretacją nadawanych sygnałów świetlnych, przez co dochodziło do nerwowych sytuacji. Jak poinformowali nas czytelnicy, co chwilę słychać było dźwięk klaksonów. Otrzymaliśmy też wiele informacji nieco wyśmiewających wprowadzone rozwiązanie.

Jak się okazuje, to co jest zaskoczeniem dla lubelskich kierowców, nie jest w Polsce nowością. W wielu miastach podobne rozwiązania funkcjonują od lat. Początkowo również były krytykowane i przedstawiane jako kuriozum, jednak z czasem kierowcy się do nich przyzwyczaili i teraz bez problemu sobie radzą. Co więcej, wbrew obawom, dwa sygnalizatory nie przyczyniły się do wzrostu liczby zdarzeń drogowych.

W Lublinie podwójny sygnalizator ma poprawić płynność ruchu na tym skrzyżowaniu. Jest to reakcja na skargi kierowców związane z usunięciem zielonej strzałki warunkowego skrętu, dzięki której można było jechać w prawo, w ul. Kunickiego bez oczekiwania na zielone światło. Była ona elementem tymczasowej organizacji ruchu wprowadzonej na czas przebudowy ronda przy Gali i po zakończeniu prac została usunięta.

Kierowcy apelowali o jej przywrócenie, z uwagi na tworzące się, zwłaszcza w godzinach szczytu, spore korki. Miejscy urzędnicy obiecali przyjrzeć się sprawie oraz dokonać monitoringu potoków natężenia ruchu na skrzyżowaniu. Uznano, że lepszym rozwiązaniem od zielonej strzałki będzie podwójny sygnalizator. Środkowy pas jezdni umożliwia jazdę zarówno na wprost, w ul. Wolską, jak też skręt w prawo, w ul. Kunickiego. Dla każdego kierunku umieszczony został oddzielny sygnalizator. Kierowców obowiązuje ten, który określa w jakim kierunku chcą jechać.

(fot. nadesłane Damian)

65 komentarzy

  1. A nikogo nie dziwi dlaczego na jednym na wprost jest czerwone a na drugim pomarańczowe?

Z kraju

Polityka i społeczeństwo