Sobota, 15 marca 202515/03/2025
690 680 960
690 680 960

Jest szansa na remont „Tatarówki”. Gmina deklaruje przebudowę 4 km, miasto rozważy pozostałe 900 m

Ma blisko 5 km i stanowi nie tylko dojazd do intensywnie rozwijającej się dzielnicy domów jednorodzinnych, lecz również zapewnia połączenie drogi krajowej nr 19 z ul. Krężnicką. Pojawiła się szansa na jej remont.

Jest szansa na remont drogi powiatowej z Lublina do Zemborzyc Tereszyńskich, czyli tzw. „Tatarówki”. Z trasy tej korzystają nie tylko mieszkańcy intensywnie rozbudowującej się dzielnicy Zemborzyce, jak również Zemborzyc Dolnych i Wojciechowskich, lecz także bardzo dużo kierowców, gdyż łączy ona drogę krajową nr 19 Lublin – Kraśnik z ul. Krężnicką. Tymczasem oprócz wątpliwego stanu nawierzchni, brakuje tam jakiegokolwiek pobocza oraz oświetlenia. To wszystko sprawia, że podjęte zostały działania, aby podnieść bezpieczeństwo na tej drodze.

Większa cześć trasy, gdyż odcinek o długości 4 km, znajduje się na terenie gminy Konopnica. Pozostałe 900 metrów to z kolei ul. Pasieczna w Lublinie. Gmina Konopnica zadeklarowała przeznaczenie środków na dofinansowanie remontu swojej części. Co więcej, wykonała już pierwsze prace, gdyż we współpracy ze Starostwem Powiatowym odbyła się wycinka rosnących wzdłuż drogi drzew. Były to sadzone ok. 50 lat temu topole, których nie poddawano pielęgnacji, a więc stały się dużym zagrożeniem zarówno dla pojazdów jak też dla pieszych. Do tego zbudowano oświetlenie.

Radny Rady Miasta Lublin Leszek Daniewski zwrócił się do Prezydenta Lublina o podjęcie działań mających na celu remont miejskiego odcinka, czyli ul. Pasiecznej. Jak tłumaczy, ulica ta stanowi dogodny objazd miasta od jego południowej strony, tymczasem „wąska jezdnia, odrosty drzew i brak oświetlenia czyni ją miejscem szczególnie niebezpiecznym, gdzie na przestrzeni lat dochodziło do wypadków śmiertelnych, również z udziałem pieszych”. Radny podkreśla, że „duże natężenie ruchu na tej drodze wydaje się być wystarczającym i przekonującym faktem zasadności wykonania jej remontu”.

Zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk wyjaśnia, że wniosek o przeprowadzenie remontu ulicy Pasiecznej zostanie wzięty pod uwagę przy formowaniu ostatecznego kształtu projektu budżetu miasta Lublin na 2021 r. Jeżeli chodzi o wykonanie pobocza, miasto zasugerowało, realizację prac środków z rezerwy celowej, którymi dysponuje Rada Dzielnicy Zemborzyce. Dodano również, że nie ma mowy o wycinaniu rosnących wzdłuż ulicy topól, gdyż „pełnią one bardzo dużą rolę w systemie ekologicznym poprzez regulację temperatury otoczenia, zwiększenie wilgotności powietrza, redukcję prędkości wiatrów, a także pochłanianie z powietrza zanieczyszczeń gazowych i pyłowych”.

W ubiegłym roku miasto usunęło dziewięć z nich. Przy pozostałych przeprowadzone zostały prace pielęgnacyjne w obrębie ich koron, łącznie objęły one 55 drzew. Co więcej, niektóre topole rosną poza obrębem pasa drogowego, na działkach prywatnych, co wyklucza podjęcie działań związanych z ich usunięciem czy pielęgnacją. Utrzymanie takich drzew należy bowiem do właścicieli nieruchomości.

(fot. Google Street View)

22 komentarze

  1. Ocena: 0

    A po wuj ????????????????????????

    • A po to że jest bardzo uczęszczana. Ta mijają droga pełni rolę południowej obwodnicy miasta, łącząc drogę krasnicką z zemborzycką przez żeglarską. Wszystkie są w fatalnym stanie, bez chodników, za to z koleinami i dziurami.

  2. Raszyńską niech miasto wyremontuje bo tam ktoś zginie w końcu !

    • Boję się, co będzie się działo na Raszyńskiej po remoncie. Teraz pomimo strefy 30 mistrzowie kierownicy potrafią tamtędy lecieć znacznie szybciej. Przypomnę, że tamta droga nie ma chodników, nie ma pobocza, co 20 metrów wjazdy/wyjazdy. Przydałaby się suszarka od czasu do czasu i na drogach „osiedlowych”. A jeżeli ktoś uważa, że suszarki czy fotoradary to „łupienie” kierowców, to w takim razie progi zwalniające. Na wszystkich drogach osiedlowych/strefach zamieszkania, strefach [30] powinno być ich znacznie więcej.
      Ronda, progi, zwężanie jezdni, miejsca postojowe wyznaczane na jezdni itp. rozwiązania winny być stosowane znaczenie częściej.

    • Ocena: 0

      Szok!
      jak byś nie zauważył iż niedawno została utwardzona nawierzchnia w asfalcie z równania innych ulic. A poza tym, połowa drogi należy do gminy Konopnica, a druga połowa do m. Lublin. Część drogi została wyposażona w latarnie, ale jak widać miszcz kierownicy dalej lata jak szalony. Jeżdżę tamtędy prawie codziennie bo mieszkam blisko.

  3. „pełnią one bardzo dużą rolę w systemie ekologicznym poprzez regulację temperatury otoczenia, zwiększenie wilgotności powietrza, redukcję prędkości wiatrów, a także pochłanianie z powietrza zanieczyszczeń gazowych i pyłowych”.

    No tak… kilka starych drzew w szczerym polu jest ważna, ale Górki Czechowskie to można zniszczyć i zabudować 🙂

  4. a skad taka nazwa tej ulicy wie ktos?

    • Kilka sekund w google…
      „Nazwa pochodzi od niejakiego Tatary, którego pole wywłaszczono pod tę drogę.”

    • Zniszczyć Górki Czechowskie!!!??? Chyba w końcu coś z nimi zrobić! Jak tylko pojawia się jakaś inwestycja gdzie przyniesie same profity dla mieszkańców jak i samego miasta to ludzie zaczynają narzekać :/ nie rozumiem Was kompletnie…

  5. Topole to chwasty , ani estetyczne ani dobre do palenia , do tego strasznie pylą i są bardzo króche przez co niebezpieczne , badziewie tyle w temacie ….

  6. Ścieżka rowerowa by się tam przydała dużo ludzi nad Zalew jeździ

  7. Zana, Sowińskiego/Głęboka oraz most przy Gali te ulice to powinny być priorytety dla kogoś kto chce rządzić Lublinem.

  8. Ocena: 0

    Pierdu pierdu. Zorza kiedy do wafla?!

  9. Widać tutaj wyraźnie jak miasto odstaje inwestycyjnie od Powiatów. Powiat chce poprawić 80 % a miasto już swojego kawałka nie, ile by kosztowało podsypanie tłuczniem kawałka poboczy. Topole są niebezpieczne i stare ale miasto za wszelką cenę szuka wytłumaczeń o ociepleniu klimatu. Wystarczy posadzić nowe nasadzenia z drzew bardziej przystosowanych. Kolej wybudowała Lublin Zachodni, a miasto dalej zastanawia się jak tam dojechać przykłady można mnożyć ale gigantomania i brak zaspokajania pilnych potrzeb daje się we znaki. Myślimy jak będzie wspaniale wyglądać nasz metropolitarny dworzec ale połączenia od stadionu do JPII to jest nam niepotrzebne.Na nic nam się zdadzą piękne wjazdy jak wszyscy staniemy w jednym korku na krochmalnej….

  10. Jeszcze przydałaby się zmiana organizacji na skrzyżowaniu pasiecznej czyli tatarowki z ulicą kreżnicką. Pasieczna w kierunku Lublina powinna mieć pierwszeństwo, a Kreżnicka od strony Kreznicy Jarej znak Stop.

    Po pierwsze w tatarowke skręca dużo więcej aut niż jedzie w kierunku kreznicy. Po drugie niebezpieczny tam jest przejazd kolejowy. Ciężarówka czy autobus przpuszczajac pojazdy od strony krężnicy stoją na torach. Często w trakcie oczekiwania szlabany zaczynają się zamykać.

    • Jakby z kreznicy byl mamly ruch to bys nie stal na tatarówce zwyjazdem a po 2 mozesz jechac przez krasnikie jak tak placzesz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia