Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Jechał ciężarówką z Włoch do Rosji, miał w naczepie niesprawne hamulce (zdjęcia)

Niesprawne hamulce w naczepie to kolejny przykład nieodpowiedzialności przewoźnika i kierowcy. Wynikiem kontroli rosyjskiej ciężarówki był zakaz dalszej jazdy.

Wczoraj w miejscowości Woroniec w pow. bialskim inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali rosyjski pojazd członowy. Pojazd jechał z Włoch do Rosji, a masa całkowita zestawu wynosiła blisko 40 ton.

Funkcjonariusze WITD podczas kontroli ujawnili, że na drugiej osi naczepy lewa tarcza hamulcowa była popękana na całej średnicy. Taka sytuacja wskazywała, że układ hamulcowy jest niesprawny, a tarcza w każdej chwili mogła się rozpaść i np. zablokować koło naczepy.

Usterkę zakwalifikowano jako usterkę niebezpieczną, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone nałożeniem kary pieniężnej w kwocie 2000 złotych. Zatrzymano także dowód rejestracyjny naczepy i zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia usterki.

Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie posiada profesjonalne urządzenia diagnostyczne m.in. do kontroli układów EBS, które kontrolują proces hamowania naczepy. Również wyniki tych kontroli pokazują, że systemy gwarantujące bezpieczeństwo często są uszkodzone a użytkownicy nie naprawiają ich na bieżąco. Stwarza to olbrzymie zagrożenia również dla innych użytkowników dróg. Naczepa z zablokowanymi podczas hamowania kołami jest niestabilna i zawsze będzie miała tendencję to zmiany kierunku jazdy, również do wyjazdu na sąsiedni pas ruchu.

Jechał ciężarówką z Włoch do Rosji, miał w naczepie niesprawne hamulce (zdjęcia)

Jechał ciężarówką z Włoch do Rosji, miał w naczepie niesprawne hamulce (zdjęcia)

(fot. WITD)

15 komentarzy

  1. Zestawy u polskich przewoźników również są w nie lepszym stanie…

    • Osobiście widziałem auto które zjechało bo miało kapcia na napędzie po zdjęciu koła okazało się, że w ogóle nie ma tarczy hamulcowej, a ta rozpadając się uszkodziła zawór koła i stąd kapeć z drugiej strony tylko kwestia czasu żeby było podobnie.

  2. Nie ma się czym podniecać.

    • Uważasz że powinien jechać dalej z takimi hamulcami? Zobacz jak tydzień temu TIR zmiażdżył osobówkę i być może to było przyczyną dzbanie, wtedy się podniecisz? Zginęły 3 osoby.
      P.S> To wam odpowiada REDAKCJO ?

  3. To jest mała rysa jeszcz z 20tys kilometrów by na tym przejechał, a tak na poważnie ty bym się wziął za producentòw tych cześci

    • a czemu producentów części? może tłoczek zacisku przyrdzewiał bo ktoś nie zmieniał płynu hamulcowego który zmagazynował wilgoć wskutek czego tłoczek zacisku przyrdzewiał i nie odbijał czego następstwem było przegrzanie tarczy,a następnie jej popękanie? Może pomyśl zanim wystawisz komentarz 😉

  4. stary szybki i wściekły

    Problem polega na tym , że wszyscy serwisują przede wszystkim ciągniki siodłowe , bo przecież one są siłą napędową całego zestawu, o naczepie nikt nie pamięta. Ona nie sygnalizują konieczności naprawy

  5. Było to wpuścić do Rosji niech tam jedzie i robi co chce.

  6. To normalne w co drugiej naczepie sa takie tarcze a nawet gorsze.A tu wielka afera ale odkrycie,chyba niemieli sie czym wykazac i rozdmuchali afere.W czwartek,piatek w nocy czemu niekontroluja jak polowa na magnesach wraca po 100-110km/h.

Z kraju