Dodatkowe Fundusze Europejskie dla Dworca Lublin. Dziś podpisano aneks do umowy (zdjęcia)
14:56 28-02-2024 | Autor: redakcja
Przypomnijmy, że Miasto Lublin zrealizowało inwestycję w ramach Działania 5.6 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Uroczyste otwarcie Dworca 12 stycznia 2024 roku było historycznym momentem, na który wszyscy mieszkańcy regionu czekali z niecierpliwością od dawna.
Dworzec Lublin zintegruje transport kolejowy i autobusowy, busowy i miejski, stając się centrum komunikacyjnym regionu. Od początku lutego przenoszą się tu kolejni przewoźnicy. Zarząd Województwa Lubelskiego wyszedł naprzeciw wyzwaniom, jakie stoją przy tak dużej inwestycji i postanowił po raz ósmy zwiększyć dofinansowanie projektu o dodatkowe 1,46 mln zł z Funduszy Europejskich. Łączne zwiększenie dofinansowania dla tej inwestycji wyniosło 23,18 mln zł w stosunku do wartości wskazanej w umowie zawartej 24 września 2020 roku.
– Dworzec Lublin to wizytówka naszego regionu oraz przykład nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych i architektonicznych. Realizacja tego przedsięwzięcia wiąże się z rosnącymi kosztami i okazała się droższa niż przewidywano, a możliwości finansowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 pozwalają na dodatkowe dofinansowanie. Jako Zarząd Województwa Lubelskiego postanowiliśmy skierować dodatkowe pieniądze z Funduszy Europejskich właśnie na ten projekt, bo warto inwestować w Dworzec Lublin. To dla wszystkich jakościowa zmiana komunikacyjna, korzystna dla mieszkańców i turystów – podkreślał Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Nowoczesna inwestycja
Dworzec Lublin stanowi w pełni funkcjonalny węzeł, integrujący transport wewnętrzny miasta z transportem regionalnym i dalekobieżnym. To jedna z największych inwestycji, która połączy wszystkie dotychczas realizowane przez Miasto Lublin zadania transportowe i drogowe. W ramach inwestycji wokół obiektu powstał również zupełnie nowy układ drogowy, który usprawni ruch i komunikację nowego obiektu. Sercem całej inwestycji jest budynek dworca. Obsługuje autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej.
Zrealizowany projekt obejmował:
- budowę inteligentnego, proekologicznego budynku Dworca Metropolitalnego, posiadającego m.in. hole, poczekalnie, pomieszczenia administracyjne, kasy, małą gastronomię, punkty informacyjne, podziemny parking;
- budowę peronów odjazdowych komunikacji autobusowo-busowej i komunikacji miejskiej, jak również budowę wewnętrznych dróg dojazdowych oraz zagospodarowanie zieleni;
- wdrożenie inteligentnych systemów transportowych, związanych z kompleksową obsługą pasażerów.
Na obszarze objętym inwestycją (blisko 28,9 tys. m²) powstało łącznie m.in:
- 13 stanowisk dla komunikacji miejskiej,
- 53 stanowiska dla autobusów komunikacji dalekobieżnej i regionalnej,
- 4 stanowiska ładowania autobusów elektrycznych,
- 122 miejsca postojowe dla autobusów i busów,
- 166 miejsc postojowych w obiektach „Park&Ride”,
- 67 stanowisk postojowych w obiektach „Bike&Ride”,
- 11 stanowisk postojowych w obiektach „Kiss&Ride”,
- 4,19 km wybudowanych/przebudowanych linii trolejbusowych,
- 1,85 km wybudowanych/przebudowanych linii autobusowych,
- 1,3 km wybudowanej infrastruktury rowerowej.
Szacuje się, iż w rezultacie projektu liczba przewozów komunikacją miejską na przebudowanych i nowych liniach komunikacji miejskiej wyniesie rocznie 3 939 016, liczba pojazdów korzystających z miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” rocznie wzrośnie do 31 755, natomiast liczba rowerzystów korzystających z miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” sięgnie 6114. Dodatkowa korzyść dla regionu to spadek emisji gazów cieplarnianych. Przewiduje się, że rocznie zmniejszy się o 170,35 tony równoważnika CO2.
to jest logika, dworzec przesiadkowy w Lublinie spoko, ale żeby zbudować CPK zarabiać na cargo, podatkach, rozbudować o kolej dużych prędkości linie kolejowe, ktróych ułożenie pokazuje jeszcze zabory, , wzmocnić pozycję Polski na świecie to bzdura i megalomania.
Ale hitem jest że audut zrobi konsorcjum 3 Janusz-Budów… . Oni mają ocenić zasadność budowy takiego projektu.
Przecież to tak jakby Eugeniusz Kwiatkowski poprosił o analizę sensu budowy portu w Gdyni panią z pączkarni na Saskiej Kępie….
Wspaniały rząd wybraliście…
Nie mogę patrzeć na komuchów.
szału nie ma z tym dworcem
trzy dusze zadaszenia pod AUTOBUSy
w zasadzie parking podziemny zabudowany zajezdniami dla autobusów
sama przestrzeń DA niewielka
taras
i tyle kasy wyPOmpowali
ciekawe ile jeszcze KOmuna wtopiw ten przystanek zwany dworcem
Redakcji proponuję wrócić do wątku jakże spektakularnego łatania dróg w Lublinie.
Jest jeszcze gorzej niż było, jak można robić łaty wyższe niż oryginalna nawierzchnia? Niby połatane a garby jeszcze wieksze niż te dziury. Kpina goni kpinę.
Nie ma co się czepiać. Traktor przejedzie? Przejedzie, więc jest dobrze zrobione. Tak.
Pisowcy plują na dworzec, ale widzą, że Stawiarski popiera inwestycje w 100%, no i mają zagwozdkę, jak się teraz zachować? Czy ktoś ich nie robi w balona.
Słychać głosy, że pani notariusz, znana jako „Rakieta 107”, ma otrzymać jedynkę na listach KO do 🇪🇺 PE z okręgu warszawskiego.
W związku z powyższym, najprawdopodobniej przedłuży swoje wakacje w Ameryce Południowej do początku czerwca.
Kłopot w tym że podpisać na papierku można wszystko tylko skąd potem kaskę wytrzepac jeśli rząd jej nie da
Podwyższą POdatki.
łysy udaje że foś robi xD
Banda łysego