Czerwiec obfitował w wypadki, czwartek w ofiary śmiertelne, a rondo przy makro nie jest najbardziej kolizyjnym miejscem
21:41 22-03-2021

Gotowy jest już coroczny raport policji na temat bezpieczeństwa na terenie Lublina. Wynika z niego, że od początku stycznia do końca grudnia na terenie miasta doszło do 144 wypadów, w wyniku których śmierć poniosło 10 osób, zaś 148 zostało rannych. Do tego dochodzi 4215 kolizji.
Najwięcej wypadków, gdyż 19, miało miejsce w czerwcu, po 18 w sierpniu i październiku zaś 17 we wrześniu. Najbezpieczniejszy był za to listopad, kiedy to doszło do 6 wypadków, w styczniu było ich 8, a w lutym, kwietniu i grudniu po 9. Najwięcej osób zginęło w październiku. Zanotowano wówczas 3 ofiary. Wypadków śmiertelnych nie było za to w marcu, maju, lipcu, sierpniu i we wrześniu. Najwięcej kolizji, gdyż 455, odnotowano we wrześniu, natomiast najmniej w kwietniu, kiedy to doszło do 176 tzw. stłuczek.
Główną przyczyną wypadków wciąż pozostaje nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Z tego powodu miały miejsce 43 zdarzenia, w których zginęło 5 osób a 46 zostało rannych. Na drugim miejscu jest nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych – 30 wypadków, w których 2 osoby zginęły a 30 odniosło obrażenia ciała. Z powodu niedostosowania prędkości do warunków ruchu doszło do 11 wypadków, w których rannych zostało 12 osób.
Jeżeli chodzi o wypadki z udziałem pieszych, to główną ich przyczyną było nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd. Policjanci odnotowali 5 takich zdarzeń, gdzie 1 osoba zginęła a 4 zostały ranne. Z powodu wejście na jezdnię przy czerwonym świetle doszło do 2 wypadków, w których 2 osoby zostały ranne.
W przypadku kolizji, to ich główną przyczyną jest niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami. Z tego powodu miało miejsce 1127 zdarzeń. Kolejne 859 kolizji spowodowanych zostało przez nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, a 466 w wyniku nieprawidłowej zmiany pasa ruchu.
Patrząc na dni tygodnia, to najwięcej wypadków, gdyż po 26, doszło w poniedziałki i piątki, 24 w czwartki a 21 w środy. Dalej jest sobota 17, wtorek 15 zaś najbezpieczniejszy dzień to niedziela, kiedy to doszło do 12 wypadków. Spośród ofiar, 5 osób zginęło w czwartki, 3 w piątki, a po jednej w poniedziałek i środę.
Niezmiennie od wielu lat największe zagrożenie wypadkami notowane jest w godzinach szczytów komunikacyjnych. W 2020 r. w porze rannej najwięcej wypadków miało miejsce pomiędzy godziną 6.00 a 7.00 oraz między godziną 10.00 a 11.00 Natomiast w czasie szczytu popołudniowego pomiędzy godziną 13.00 a 19.00.
Najwięcej wypadków wydarzyło się na al. Witosa. W 9 zdarzeniach 2 osoby zginęły a 10 odniosło obrażenia ciała. Na drugim miejscu jest al. Andersa, a na trzecim al. Tysiąclecia. Tutaj odpowiednio doszło do 7 i 6 wypadków. Następne w kolejności są: al. Kraśnicka, ul Bohaterów Monte Cassino, Droga Męczenników Majdanka, ul. Krańcowa, al. Solidarności, ul. Mełgiewska, ul. Diamentowa, al. Spółdzielczości Pracy, ul. Filaretów i ul. Krochmalna.
Wypadki ze skutkiem śmiertelnym wydarzyły się na ul. Bohaterów Monte Cassino, Choiny, Dywizjonów 303, Krężnickiej, Mełgiewskiej, Nadbystrzyckiej, al. Tysiąclecia, al Witosa oraz na Drodze Męczenników Majdanka.
Najniebezpieczniejszymi skrzyżowaniami, jeżeli chodzi o wypadki, są te u zbiegu: Al. Racławickich i al, Długosza, al. Andersa i ul Kalinowszczyzna, ul. Bohaterów Monte Cassino i ul. Krasińskiego, ul. Krańcowa i Pogodnej, ul. Pawiej i długiej oraz ul. Związkowej i Bursaki. Najwięcej wypadków z udziałem pieszych miało miejsce na ul. Bohaterów Monte Cassino i al. Andersa – po 5.
Patrząc na kolizje najwięcej, gdyż 186, wydarzyło się ich na al Tysiąclecia, o jedną mniej na al. Solidarności, 147 stłuczek było na al. Witosa, 119 na al. Spółdzielczości Pracy, 172 na al. Kraśnickiej, 161 na ul. Jana Pawła II, a 118 na ul. Kunickiego. Najbardziej kolizyjnym skrzyżowaniem jest rondo przy zamku, gdzie zanotowano 52 tego typu zdarzenia. Następne jest skrzyżowanie ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej – 32 kolizje, po 27 na rondzie Mohyły i rondzie przy Makro, 26 na skrzyżowaniu al. Unii Lubelskiej i ul. Zamojskiej, a po 25 na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i Nadbystrzyckiej oraz al. Kraśnickiej i Al. Racławickich.
(fot. lublin112)
Tyko 1o zginęło a te ludzje co w szpitalu po wypadku tego nikt niepoda a moze byc ih nawet wiencej nisz na mjejscu
czy są jakieś statystyki ile zostało skasowanych Bawarek???
Tak są ale przedstawi je dr. Franio na specjalnej konferencji prasowej , razem z danymi o ałdi i rowerzystami.
Idiota jeżdżący aŁdi nie przestaje być idiotą, gdy kieruje rowerem. Bydło to nadal bydło, bez znaczenia czy przebywa w stodole czy na pastwisku. Tylko, że w tym drugim przypadku (poruszanie się rowerem) jest mniej groźne.
Wśród pojazdów zabytkowych nie rozróżnia się już marek. XX-wieczne ulepy.
Jakim cudem „Jeżeli chodzi o wypadki z udziałem pieszych, to główną ich przyczyną było nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd.”; skoro wcześniej sami piszecie „[…] nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych – 30 wypadków, w których 2 osoby zginęły […]”… chyba powinno być: „Jeżeli chodzi o wypadki z winy pieszych, […]”, bo z obecnej formy tego artykułu wynika, że nieustąpienie pieszemu na przejściu nie jest „wypadkiem z udziałem pieszych”, to w takim razie czym jest?
Powinno być podane jeszcze z jakich powiatów byli sprawcy tych zdarzeń drogowych. Wtedy by się okazało kto powoduje najwiecej kolizji w Lublinie.
Wniosek z tego taki lubelaczki cebulaczki nie umieją jeździć.
O kurde, ale trzeba mieć smutne życie…
Komentarze tutaj to straszny rak
Prawda w oczy kole.
Tak LUB, LSW, LBL, LCH mistrzowie kierownicy 😂
Przecież ciągle jest nagonka na karanie, sprzedaż mandatów, za przekroczenie prędkości bo to ,,główna przyczyna zdarzeń drogowych,, a tu okazuje się że to jednak nie jest prawda…
Poza lubelakami cebulakami, droga wyglądająca jak 700 letni chodnik to jest git nic bym nie zmieniał xD
Gdzieś tu kiedyś wyczytałem, że 99% wypadków powoduję nieostrożni piesi. Proszę autora o komentarz, bo zgodnie z powyższymi statystykami to piesi są sprawcami jakiegoś 0,1% wszystkich zdarzeń.