Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Czerwiec obfitował w wypadki, czwartek w ofiary śmiertelne, a rondo przy makro nie jest najbardziej kolizyjnym miejscem

Gdzie dochodzi do największej liczby kolizji i wypadków, jaki jest najniebezpieczniejszy dzień, miesiąc, a nawet pora dnia – wszystko to zostało podsumowane w raporcie z lubelskich ulic za poprzedni rok. Policja przygotowała to zestawienie dla urzędu miasta.

Gotowy jest już coroczny raport policji na temat bezpieczeństwa na terenie Lublina. Wynika z niego, że od początku stycznia do końca grudnia na terenie miasta doszło do 144 wypadów, w wyniku których śmierć poniosło 10 osób, zaś 148 zostało rannych. Do tego dochodzi 4215 kolizji.

Najwięcej wypadków, gdyż 19, miało miejsce w czerwcu, po 18 w sierpniu i październiku zaś 17 we wrześniu. Najbezpieczniejszy był za to listopad, kiedy to doszło do 6 wypadków, w styczniu było ich 8, a w lutym, kwietniu i grudniu po 9. Najwięcej osób zginęło w październiku. Zanotowano wówczas 3 ofiary. Wypadków śmiertelnych nie było za to w marcu, maju, lipcu, sierpniu i we wrześniu. Najwięcej kolizji, gdyż 455, odnotowano we wrześniu, natomiast najmniej w kwietniu, kiedy to doszło do 176 tzw. stłuczek.

Główną przyczyną wypadków wciąż pozostaje nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Z tego powodu miały miejsce 43 zdarzenia, w których zginęło 5 osób a 46 zostało rannych. Na drugim miejscu jest nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych – 30 wypadków, w których 2 osoby zginęły a 30 odniosło obrażenia ciała. Z powodu niedostosowania prędkości do warunków ruchu doszło do 11 wypadków, w których rannych zostało 12 osób.

Jeżeli chodzi o wypadki z udziałem pieszych, to główną ich przyczyną było nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd. Policjanci odnotowali 5 takich zdarzeń, gdzie 1 osoba zginęła a 4 zostały ranne. Z powodu wejście na jezdnię przy czerwonym świetle doszło do 2 wypadków, w których 2 osoby zostały ranne.

W przypadku kolizji, to ich główną przyczyną jest niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami. Z tego powodu miało miejsce 1127 zdarzeń. Kolejne 859 kolizji spowodowanych zostało przez nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, a 466 w wyniku nieprawidłowej zmiany pasa ruchu.

Patrząc na dni tygodnia, to najwięcej wypadków, gdyż po 26, doszło w poniedziałki i piątki, 24 w czwartki a 21 w środy. Dalej jest sobota 17, wtorek 15 zaś najbezpieczniejszy dzień to niedziela, kiedy to doszło do 12 wypadków. Spośród ofiar, 5 osób zginęło w czwartki, 3 w piątki, a po jednej w poniedziałek i środę.

Niezmiennie od wielu lat największe zagrożenie wypadkami notowane jest w godzinach szczytów komunikacyjnych. W 2020 r. w porze rannej najwięcej wypadków miało miejsce pomiędzy godziną 6.00 a 7.00 oraz między godziną 10.00 a 11.00 Natomiast w czasie szczytu popołudniowego pomiędzy godziną 13.00 a 19.00.

Najwięcej wypadków wydarzyło się na al. Witosa. W 9 zdarzeniach 2 osoby zginęły a 10 odniosło obrażenia ciała. Na drugim miejscu jest al. Andersa, a na trzecim al. Tysiąclecia. Tutaj odpowiednio doszło do 7 i 6 wypadków. Następne w kolejności są: al. Kraśnicka, ul Bohaterów Monte Cassino, Droga Męczenników Majdanka, ul. Krańcowa, al. Solidarności, ul. Mełgiewska, ul. Diamentowa, al. Spółdzielczości Pracy, ul. Filaretów i ul. Krochmalna.

Wypadki ze skutkiem śmiertelnym wydarzyły się na ul. Bohaterów Monte Cassino, Choiny, Dywizjonów 303, Krężnickiej, Mełgiewskiej, Nadbystrzyckiej, al. Tysiąclecia, al Witosa oraz na Drodze Męczenników Majdanka.

Najniebezpieczniejszymi skrzyżowaniami, jeżeli chodzi o wypadki, są te u zbiegu: Al. Racławickich i al, Długosza, al. Andersa i ul Kalinowszczyzna, ul. Bohaterów Monte Cassino i ul. Krasińskiego, ul. Krańcowa i Pogodnej, ul. Pawiej i długiej oraz ul. Związkowej i Bursaki. Najwięcej wypadków z udziałem pieszych miało miejsce na ul. Bohaterów Monte Cassino i al. Andersa – po 5.

Patrząc na kolizje najwięcej, gdyż 186, wydarzyło się ich na al Tysiąclecia, o jedną mniej na al. Solidarności, 147 stłuczek było na al. Witosa, 119 na al. Spółdzielczości Pracy, 172 na al. Kraśnickiej, 161 na ul. Jana Pawła II, a 118 na ul. Kunickiego. Najbardziej kolizyjnym skrzyżowaniem jest rondo przy zamku, gdzie zanotowano 52 tego typu zdarzenia. Następne jest skrzyżowanie ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej – 32 kolizje, po 27 na rondzie Mohyły i rondzie przy Makro, 26 na skrzyżowaniu al. Unii Lubelskiej i ul. Zamojskiej, a po 25 na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i Nadbystrzyckiej oraz al. Kraśnickiej i Al. Racławickich.

(fot. lublin112)

14 komentarzy

  1. Maian Janusz pazdzioch

    Tyko 1o zginęło a te ludzje co w szpitalu po wypadku tego nikt niepoda a moze byc ih nawet wiencej nisz na mjejscu

  2. czy są jakieś statystyki ile zostało skasowanych Bawarek???

    • Tak są ale przedstawi je dr. Franio na specjalnej konferencji prasowej , razem z danymi o ałdi i rowerzystami.

      • Idiota jeżdżący aŁdi nie przestaje być idiotą, gdy kieruje rowerem. Bydło to nadal bydło, bez znaczenia czy przebywa w stodole czy na pastwisku. Tylko, że w tym drugim przypadku (poruszanie się rowerem) jest mniej groźne.

    • Wśród pojazdów zabytkowych nie rozróżnia się już marek. XX-wieczne ulepy.

  3. Jakim cudem „Jeżeli chodzi o wypadki z udziałem pieszych, to główną ich przyczyną było nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd.”; skoro wcześniej sami piszecie „[…] nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych – 30 wypadków, w których 2 osoby zginęły […]”… chyba powinno być: „Jeżeli chodzi o wypadki z winy pieszych, […]”, bo z obecnej formy tego artykułu wynika, że nieustąpienie pieszemu na przejściu nie jest „wypadkiem z udziałem pieszych”, to w takim razie czym jest?

  4. Tak dla przykładu

    Powinno być podane jeszcze z jakich powiatów byli sprawcy tych zdarzeń drogowych. Wtedy by się okazało kto powoduje najwiecej kolizji w Lublinie.

  5. Wniosek z tego taki lubelaczki cebulaczki nie umieją jeździć.

  6. Przecież ciągle jest nagonka na karanie, sprzedaż mandatów, za przekroczenie prędkości bo to ,,główna przyczyna zdarzeń drogowych,, a tu okazuje się że to jednak nie jest prawda…

  7. Eins 2k19 wirusa i bmke

    Poza lubelakami cebulakami, droga wyglądająca jak 700 letni chodnik to jest git nic bym nie zmieniał xD

  8. Gdzieś tu kiedyś wyczytałem, że 99% wypadków powoduję nieostrożni piesi. Proszę autora o komentarz, bo zgodnie z powyższymi statystykami to piesi są sprawcami jakiegoś 0,1% wszystkich zdarzeń.

Z kraju