Niedziela, 25 lutego 202425/02/2024
690 680 960
690 680 960

Ciężarówki rozjeżdżają niedawno wyremontowaną ulicę. Zmienią więc organizację ruchu

Kierowcy ciężarówek zaczęli sobie skracać przejazd przez miasto korzystając z niedawno wyremontowanej ulicy. Postanowiono więc wprowadzić ograniczenia tonażowe, aby chronić nową nawierzchnię. Zakaz nie będzie dotyczył jedynie dojazdu do pobliskich firm.

Trwa wyczekiwana od wielu lat przez kierowców przebudowa drogi krajowej nr 12 w Chełmie, czyli ulic Rejowieckiej i Rampa Brzeska. W związku z tym przejeżdżające tranzytem przez miasto Chełm pojazdy kierowane są na objazd ul. Przemysłową, Litewską, Hrubieszowską, al. Żołnierzy I AWP i al. AK. Problem w tym, że ich nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia i również nadaje się do wymiany.

Dlatego też wielu kierowców ciężarówek zaczęło korzystać z innej trasy, a dokładnie skraca przejazd przez miasto wykorzystując nowo przebudowaną ul. Kolejową. Dlatego też miasto podjęło decyzję o wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu polegających na ograniczeniu poruszania się pojazdów ciężarowych na tej drodze.

– Ul. Kolejowa jest drogą powiatową przystosowaną do ruchu pojazdów ciężarowych o znacznym natężeniu, jednak miasto stoi na stanowisku, że zasadnym jest uniemożliwienie kierowcom pojazdów ciężarowych korzystanie z tego „skrótu”, także ze względów bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców – wyjaśnia Damian Zieliński z Gabinetu Prezydenta Miasta Chełm.

Odpowiednie decyzje w tej sprawie zostały już zatwierdzone przez miejskich urzędników. Chodzi o wprowadzenie ograniczenia tonażowego od strony al. Armii Krajowej, czyli wiaduktu, jak też od strony od Przejazdu Kowelskiego. Również policja pozytywnie zaopiniowała to rozwiązanie. Dlatego też Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych już rozpoczęło montaż odpowiedniego oznakowania.

(fot. lublin112/zdjęcie ilustracyjne)

10 komentarzy

  1. a gdzie ekolodzy przecież dłuższa trasa tirów to większe zanieczyszczenie powietrza

  2. To poprosimy jeszcze taki zakaz przez Srebrzyszcze i Okszów. Tamtędy też ciężarówki mijają remont. A drogi są nie przystosowane do takiego tonarlżu.

  3. W Lublinie jest taki sam problem, na ul. Północnej po budowie apartamentów deweloper zostawił rozjeżdżoną ulicę Północną i Szeligowskiego. Teraz znowu jest budowa a ciężarówki dalej rozjeżdżają ulice. Niedaleko dalej przy ul. Chodźki lub przedłużenie ul. Szeligowskiego ciężarówki codziennie z gruzem jeżdżą nie mają zabezpieczonych ładunków i niszczą ulice. Może zmusić deweloperów do odbudowania ulic i wymiany warstwy asfaltu.

    • Po co jak już ulica wschodnia jest zrobiona brakuje tylko jednej warstwy ale jest już przejezdna.

  4. Po pierwsze to UL. Kolejowa została źle wyremontowana, samochód podskakuje jak piłka, nadal problemy z odpływem wody, dodatkowo wszystko jest niechlujnie wykonane, asfalt do wjazdów jest niedopasowany jest niżej nie raz o 3-4 cm przed wjazdami do posesji i osiedli. Ta firma to jakiś żart, remont trwał bardzo długo a ten niechlujny asfalt położyli w 3 dni na odwal. Taka prawda.

  5. Ja jeżdze ciężaròwką 40 tonową i będę jezdził po zakazach u rozjeżdżał wam ulice w Lublinie. Hahaha i nic mi nie zrobicie hahahaha.

  6. „– Ul. Kolejowa jest drogą powiatową przystosowaną do ruchu pojazdów ciężarowych o znacznym natężeniu”
    ale mimo to:
    „Ciężarówki rozjeżdżają niedawno wyremontowaną ulicę (…) Postanowiono więc wprowadzić ograniczenia tonażowe, aby chronić nową nawierzchnię”
    Wiec została źle wyremontowana i chyba ktoś powinien za to odpowiadać?

  7. a co z wyrokiem UE, że wszystkie ograniczenia tonażowe na drogach utwardzonych są nielegalne od 26 lutego?!

Z kraju

Polityka i społeczeństwo