Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Planują modernizację linii kolejowej z Chełma do Włodawy. Ruszają konsultacje społeczne

Obecnie linia kolejowa jest użytkowana głównie w wakacyjne weekendy, kiedy wyjeżdża na nią szynobus. Są jednak plany na jej modernizację i wydłużenie. Mieszkańcy mogą wyrazić swoją opinię na ten temat.

Rozpoczęły się konsultacje społeczne dla mieszkańców gmin położonych przy linii kolejowej Chełm – Włodawa. Jak już informowaliśmy, ma ona zostać zmodernizowana oraz przedłużona do centrum Włodawy. Inwestycja ta została nazwana przełomowym wydarzeniem, gdyż ma się znacząco przyczynić do rozwoju gospodarczego gmin i miast, oraz rozwoju turystyki.

Mieszkańcy miasta i gminy Włodawa, gmin Wola-Uhruska i Ruda-Huta oraz miasta i gminy Chełm mogą już zapoznać się z materiałami dotyczącymi projektu, przygotowano dla nich również ankietę. Pytania dotyczą, jak często podróżuje się komunikacją autobusową, kolejową, oraz własnym autem, jakie są główne kierunki odbywanych podróży, czy planuje się korzystać z połączeń na linii kolejowej Włodawa – Chełm, jeżeli tak to jak często, w jakim celu oraz na jakim odcinku.

Kolejne pytania związane są z opinią na temat przedłużenia linii do stacji Włodawa Miasto, istotnych problemów transportowych występujących obecnie w obszarze miejsca zamieszkania, oczekiwań w zakresie dostosowania infrastruktury kolejowej oraz realizacji kolejowych usług przewozowych. Konsultacje mają na celu m.in.: uwzględnienie potrzeb mieszkańców w przygotowywanym studium, wykrycie i uwzględnienie przeszkód w realizacji inwestycji, zebranie informacji do innych analiz oraz poznanie i uwzględnienie opinii o projekcie.

Linia kolejowa nr 81 Chełm – Włodawa ma długość ok. 45 km, obecnie jej stacja końcowa znajduje się kilka km od centrum Włodawy. Wykorzystywana jest głównie sezonowo, w wakacje kursuje nią szynobus z Chełma. Ze względu na zły stan torowiska, pociągi mogą się tym szlakiem poruszać z prędkością ok. 40-60 km/h, przez co podróż z Chełma do Włodawy trwa nawet do 1,5 godziny. Po przebudowie maksymalna prędkość będzie wynosiła do 120 km/h. Wartość inwestycji ma wynosić około 230 mln zł, z czego 15 proc. ma pochodzić ze środków samorządów.

(fot. archiwum)

7 komentarzy

  1. Dobrze, że coś tam się ruszy.

  2. Niech zmodernizują tor, a jako szynobus niech wstawią pendolino. Tylko czy wtedy grzybiarze zdążą wsiąść lub wysiąść… 😉

  3. No PKP to zrobi tak szybko jak wiadukt na diamentowej

  4. biadolenie, gdzie ona się rozpędzi do 120 km/h, w którym miejscu, jak co „chwilę” są przystanki, na których będzie się trzeba zatrzymywać !!!

  5. 230 mln… Hahaha? Proponuję kupić 10 najnowocześniejszych, najbezpieczniejszych ultra-autokarów po 1mln/szt. a pozostałe 220mln wydać na onkologię i psychiatrię dziecięcą. Na przykład.

  6. Szkoda ,że do Chełma tylko. Może doczekamy się do Lublina połączenia. Dla studentów , osób pracujących i uczących się byłoby to super rozwiązanie.

Z kraju