Całkowite zaawansowanie robót na ul. Lubelskiego Lipca ’80 wynosi ok. 20% (zdjęcia)
13:00 26-02-2024
– To strategiczny dla miasta projekt drogowy i ważny z punktu widzenia dzielnicy Za Cukrownią. Powstająca tam infrastruktura sanitarna i wodociągowa umożliwi mieszkankom i mieszkańcom podłączenie się do sieci miejskiej. W ramach rozbudowy, w granicach pasa drogowego, zostanie wykonanych 40 nowych przyłączy kanalizacji sanitarnej i 20 sieci wodociągowej. Cała inwestycja wpłynie na usprawnienie systemu transportowego, skróci czas podróży i upłynni ruch redukując emisję spalin. Budowany ponad kilometrowy odcinek drogi obsłuży komunikację publiczną oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i nowym Dworcem Lublin. Ułatwi również dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak Arena Lublin czy Park Ludowy – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
W ramach inwestycji równolegle prowadzone są roboty drogowe oraz z branży elektroenergetycznej i sanitarnej. Na ciągu głównym ul. Lubelskiego Lipca ’80 zakończono przebudowę kanalizacji sanitarnej o średnicy 1600 mm. Długość przebudowanego kolektora sanitarnego wynosi 150 m. W trakcie jest budowa kanalizacji deszczowej oraz przebudowa sieci niskiego i średniego napięcia. Gotowa jest już przebudowana magistrala wodociągowa o średnicy 500 mm i długości blisko 60 m.
Jednocześnie wykonywane są roboty ziemne oraz te związane ze wzmacnianiem podłoża. W gruncie umieszczono już ponad 7,8 tys. betonowych kolumn z głowicą żwirową. Ostateczna ich liczba wyniesie 9 tys. Na wykonanych kolumnach realizowane jest dodatkowe wzmocnienie w postaci materaca z geosiatki o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, wypełnionej kruszywem. Z kolei na ulicach bocznych objętych zakresem inwestycji: Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i wewnętrznej Dzierżawnej prace koncentrują się głównie na branży sanitarnej i elektrycznej. W ramach branży sanitarnej, dodatkowo MPWiK rozbudowuje kanalizację sanitarną i sieć wodociągową.
Docelowo ul. Lubelskiego Lipca ’80 zostanie przedłużona na odcinku od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami z kanalizację deszczową oraz oświetlenie uliczne. Zakres inwestycji obejmuje budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Ponadto wykonawca zbuduje dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowę przejdą również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i wewnętrznej Dzierżawnej.
Zakończenie prac planowane jest z początkiem lutego 2025 r. Inwestycję o wartości 96 mln zł realizuje spółka Strabag. Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 to zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Środki otrzymane na ten cel to 65 mln zł.
2045 oddanie.
W wariancie optymistycznym. Wiadukt na Diamentowej 4,5 roku robili, a to był tylko remont, a nie budowanie od podstaw.
Remont zawsze jest droższy i dłuższy niż budowa od podstaw. I masz za pewne na myśli wiadukt kolejowy za którego remont odpowiadało PKP ?
Powiedz to Japończykom albo Chińczykom. W normalnym kraju taki remont trwa nie dłużej niż 3msc. Pomijając już wcześniej wspomniane państwa w których robi się to w kilka dni.
Tylko tam prze połowę tego czasu nic się nie działo po tym jak z kontraktu wycofał się generalny wykonawca. Wprowadzenie „generalnego zastępczego” jest bardzo czasochłonne.
„To strategiczny dla miasta projekt drogowy i ważny z punktu widzenia dzielnicy Za Cukrownią. Powstająca tam infrastruktura sanitarna i wodociągowa umożliwi mieszkankom i mieszkańcom podłączenie się do sieci miejskiej. ”
Tylko po co komu zlew w wychodku?
fajna bedzie ulica zeby szybciej zakorkowac rondo na jana pawla II
Ciekawe jak jednopasmowa ulica z skracającym się pasem i zatoka przyjmie 3 jezdniową ulice w tym buspas w gardło przy rondzie Janowska Jana Pawła i nadbystrzycka i diamentowa od wiaduktu jak już jest przej…ane. Trzeba będzie drugi obiekt mostowy budować albo nie jeździć tędy w szczycie
Wystarczy raz w szczycie próbować swoich sił do przebicia się tą droga aby dostrzec co jest a będzie pewni jeszcze 'lepiej '(:
Może nie trzeba było rezygnować z „Zielonej trasy”. to byłoby odciążenia dla JP II. Osiedla przy linii kolejowej pojechałyby z ronda pod wiaduktem prosto.
Trasa zielona wzdłuż torów jest niezbędna
Racja. W punkt.
I powinna lecieć do ronda przy obwodnicy (BP), ewentualnie przy kościele w Konopnicy, aby nie pchać niepotrzebnego ruchu przez miasto.
I najlepiej pod sam dom 🙂
Nie napisałeś tylko z jakiej wsi dojeżdżasz do Lublina.
Ciekawy jestem ile trzeba będzie dołożyć do tej drogi jak w przypadku dworca metropolitalnego 🙂