Środa, 28 lutego 202428/02/2024
690 680 960
690 680 960

Budowa nowego mostu w Łęcznej będzie o kilkanaście mln droższa. Inwestycję chce realizować 10 firm

Drogowcy chcą, aby budowa nowego mostu w Łęcznej ruszyła jeszcze w tym roku. Po poprzednich zawirowaniach, kiedy to wykonawca zrezygnował z podpisania umowy, tym razem nie powinno być problemu z zawarciem kontraktu.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami, jakie wpłynęły w przetargu na budowę mostu w Łęcznej. Przeprawa ma powstać nad rzeką Wieprz w ciągu drogi krajowej nr 82 Lublin – Włodawa. To już kolejne postępowanie dotyczące tej inwestycji. W ogłoszonym pod koniec września 2021 roku postępowaniu wzięło udział 11 firm, jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Budimex. Jednak kiedy w kwietniu ub. roku miało dojść do podpisania umowy, przedstawiciele firmy poinformowali, że wycofują się z realizacji zadania.

Dlatego też drogowcy ogłosili kolejny przetarg. Tym razem przystąpiło do niego 10 wykonawców. Najtańsza oferta, złożona przez Primost Południe, opiewa na 49,1 mln zł. Intop Warszawa wyceniła swoje prace na blisko 49,2 mln zł, konsorcjum Swietelsky Rail Polska i Swietelsky AG na 51,1 mln zł, Budimex zażądał 53 mln zł, B4 53,4 mln zł, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras 54,9 mln zł, Porr 55,9 mln zł, konsorcjum Mostostal Kielce i Wolmost 56,9 mln zł a Strabag 61,1 mln zł. Najdroższą ofertą okazała się ta, złożona przez Mosty Łódź i opiewająca na 61,3 mln zł.

To oznacza, że w przypadku wyboru najtańszej oferty, budowa mostu będzie droższa o 11,5 mln zł. Kontrakt podpisany rok temu z Budimexem, wynosił 36,6 mln zł.

Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most zostanie wybudowany po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego. Jezdnia ma mieć siedem metrów szerokości, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.

Nowy obiekt będzie też miał lepsze parametry użytkowe. Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton. Dzięki budowie w nowej lokalizacji, zmniejszy się też liczba kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a oś drogi oddali się od zabudowy mieszkalnej.

Zgodnie z planem prace budowlane mają ruszyć w tym roku. Obecny most będzie wykorzystywany do czasu wybudowania nowego. Później zostanie rozebrany.

(fot. GDDKiA)

8 komentarzy

  1. Kilkanaście milionów – kto za tym stoi PiS ??

  2. Za dużo mają pieniędzy? Zupełnie niepotrzebna inwestycja.

  3. Koło lubartowa w Chlewiskach z 12ton na moście na rzece wieprz zrobili 3.5 tony jestem ciekawy kto wydał takie rozporządzenie i na jakiej ekspertyzie się opierał?

  4. na Tuska zgonią i Putina stara spewka nierobów , aby sobie nagrody przyznają ale jakby co to POprzednicy też brali to i nam sie należy

  5. Ten co stoi most jeszcze ze 200 lat by posłużył.

  6. Za Tuska to jednak żyło się wygodnie i spokojniej. Ci bandyci z pisu tylko kradną, oszukują, mataczą i niszczą kraj. Do tego nazywają się katolikami.

  7. Za coś trzeba kupić parę willi dla fundacji króla kaczorka. Srebrna idea. Mają rozmach.

Z kraju

Polityka i społeczeństwo